Reality Deathmatch - boje v arénách

Reality Deathmatch klidně mohla být zcela tradiční 3D akční střílečka. Bohudík či bohužel napadlo někoho z autorského týmu, že tradic už bylo dost a že by možná stálo za to vpravit do toho nějaký ten netradiční prvek. Inspirace přišla z filmového plátna - Running Man či Mad Max dodaly atmosféru a ten zbytek už přišel sám…
Reality Deathmatch

Než se mrkneme na samotný příběh hry s podivným názvem Reality Deathmatch, nastíníme si aspoň zhruba, o jaké hře že to budeme v následujících minutách mluvit (přesněji řečeno psát a posléze číst). Titul, jenž měl původně vyjít pod názvem Arena, se chystá být něčím, co sice na první pohled vypadá jako typická FPS, nicméně na pohled druhý i každý další se vehementně snaží se z této přihrádky vymanit. Zda se jí to daří, či nikoliv, to se můžeme pokusit odhadnout z následujících odstavců.

Příběh hry nás zavleče do roku 2143, kdy se veškerý život na Zemi soustředil do obrovských megaměst, a to z jednoho prostého důvodu - všude jinde se roztahuje odporně vysoká radiace ze slunečního záření. Z téhož důvodu je v oněch městech velmi narváno, dalo by se říct, že až odporně přelidněno, a proto se není čemu divit, že se všude rozmáhá násilí a kriminalita pramenící z nespokojenosti obyvatel. Jako jediné řešení se tak ukázalo pořádání gladiátorské show, v níž si lidé vybíjejí agresivitu, a ti, co se jí přímo neúčastní, ji aspoň sledují v televizi.

Nejen příběh, ale kupříkladu i design úrovní prozrazuje očividnou inspiraci filmy jako Running Man či Mad Max. Veškeré dění se odehrává v arénách, v nichž musíte čelit hromadě ostatních bojovníků. Arén, kterými musíte projít, je přesně čtrnáct a lidských protivníků, Reality Deathmatch které musíte přemoct, je přesně patnáct, což sice vypadá tak trochu jako nepoměr, ale snad se ještě před vydáním hry to nějak rozumně vysvětlí :-). Těžko říct, co se za každým z nich bude skrývat, názvy však mají například následující - Machine, Shaman, Knight, Angelus, Omega nebo Zerberus. Každopádně počítejte s tím, že protivníci, jež budou proti vám stavěni, nejsou jen tak obyčejní lidé - téměř vždy jde o vyděděnce, kteří žili za bezpečnými hranicemi města a tudíž byli vystaveni šílené dávce radioaktivního záření. Jako by toho nebylo dost, byli tito gladiátoři před vstupem do arény ještě nacpáni drogami a jasně instruováni k bezohlednému vraždění.

Postavy, s nimiž se budete moci bojů zúčastnit, se liší v několika základních fyzických vlastnostech a tyto rozdíly jsou na nich patrné i pouhým okem. Při boji byste měli mít na paměti hlavně to, že údery je třeba rozdělovat podle toho, jak moc velké zranění chcete tomu druhému způsobit - protože od toho, do které části těla je budete směrovat, se bude odvíjet i míra způsobeného zranění. Zón je šest - hlava, tělo, levá a pravá ruka a levá a pravá noha. Zbraní, jimiž budete moci ona zranění uštědřovat, bude desatero typů, patřit mezi ně bude například klasický shotgun, sniperka, Molotovův koktejl či plamenomet. Zbraně, o nichž je řeč, pak můžete nakupovat za peníze, které si musíte zasloužit svými gladiátorskými výkony - zabíjením, dobrými údery, případně nalezením speciálních bonusů.

Bohužel zatím není známo, kdy by se měl Reality Deathmatch dobrat své finální podoby, ale až se to dozvíme, jistě vám to nezapomeneme říct.


Témata: Dům roku, koktejl