Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec rozšíření pro BioShock Infinite budete sledovat s otevřenou pusou

aktualizováno 
Rozpačité pocity z prvního dílu Burial at Sea jsou pryč. Druhá část stahovatelného obsahu je totiž kvalitativně srovnatelná s původní hrou. Děj v rozšíření tak místy vyrazí dech a příběh umně propojuje s prvním dílem série, který se odehrával v podvodním světě Rapture.
90

BioShock Infinite: Burial at Sea 2

Platforma: PC
Výrobce: Irrational Games

  • Vývojářský cit pro detail
  • Velkolepé zakončení příběhu
  • Nový bojový systém
  • Delší a lepší než první část Burial at Sea
  • Provázání s prvním dílem BioShocku
  • Boje po čase stereotypní
  • Poslední hra od Irrational Games

Herní karta

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite nabídne návrat do podvodního světa Rapture.

Druhý díl rozšíření Burial at Sea je v mnoha ohledech lepší než první část. Je delší, herní náplň je zábavnější a jeho příběh je intenzivnější. Zatímco události první části byly poměrně přímočaré, dění v Burial at Sea 2 budete po celou dobu sledovat s vytřeštěnýma očima.

Jednoznačným plusem je upravený systém boje, s nímž si zahrajete na tichošlápky. Hráč totiž ovládá křehkou dívku Elizabeth, které stačí několik zásahů a skácí se k zemi. V úvodu jsou tak nové bojové principy příjemnou změnou.

Po tolika hodinách střílení v původní hře však akce po čase stejně omrzí. Nakonec působí jen jako vata mezi strhujícími střípky děje.

Studio Irrational ani tentokrát nezapomnělo na svůj rukopis. Herní svět je tak opět prošpikován řadou menších i větších detailů. Potěší například kytarista, který si k akustickým tónům pobroukává píseň o městu Rapture. Nechybí však ani drobné odkazy na jiné herní série či šílenci citující Nietzscheho.

Druhá část rozšíření Burial at Sea pro BioShock Infinite

Místy se sevřenou pěstí, chvílemi s vyvalenýma očima

Titul je i na střední obtížnost místy až překvapivě těžký a z plíživého stylu soubojů plyne ospalé tempo hry. Elizabeth je v řadě situací slabounká a několik nepřátel mnohdy znamená jistou smrt.

Často tak kradmo přebíháte za zády hlídkujících vojáků. A nezbývá než čekat, až se trasy jednotlivých nepřátel vhodně protnou. V některých situacích je to jediná možnost, jak přeběhnout z jedné části místnosti do druhé. Když však uděláte chybu u poslední sady stráží a přivoláte na sebe pozornost celé místnosti, nepotěší to.

Příběhová složka Burial at Sea 2 však omlouvá rozpačité pocity z první části a vyvrací jakékoliv obavy, že by návrat do Rapture hrál pouze na nostalgickou strunu. Vývojářům se totiž podařilo propojit příběh prvního BioShocku s pokračováním Infinite a místy vám možná i vyrazí dech.

Fotogalerie

Druhý díl rozšíření však trpí stejným problémem jako první část. Hlavní motivací pro hraní jsou totiž propracovaný svět a excelentní příběh. Souboje však postupem času začnou obtěžovat.

Burial at Sea 2 tak nejvíce září ve chvílích, kdy hledáte indicie, prozkoumáváte rozličné mapy, či jen pasivně sledujete děj. Akce tu působí pouze jako způsob, jak prodloužit hrací dobu, pohybující se okolo tří až čtyř hodin.

Přesto se vývojářům podařilo vytvořit velkolepé rozšíření a rozptýlit veškeré obavy o smysluplnosti prvního dílu Burial at Sea. Obě části stahovatelného obsahu zjevně vznikly s láskou. Rozhodně nepůsobí jako umělá snaha vylákat z hráčů další peníze.

Je to velkolepé uzavření jedné příběhové osy. Takové, po kterém jsem pár minut jen zůstal sedět s otevřenou pusou.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

90 %

Čtenáři

84 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 120 čtenářů



Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.