Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE Titanfall 2: Tvůrci překvapili i podruhé. Tentokrát nečekaně

aktualizováno 
První díl Titanfallu byl skvost, který leckomu vytřel zrak. Nové studio duchovních otců Call of Duty vytvořilo titul, který docílil perfektního kompromisu mezi tradiční střílečkou a inovativní akcí.
83

Titanfall 2

Platforma: PC
Výrobce: Respawn Entertainment

  • Svižná a neotřelá akce, která nemá konkurenci
  • Vcelku pestrá byť průměrná kampaň
  • Veškeré nové mapy mají být zdarma
  • Poprvé dostupné i na PlayStationu 4
  • Slabší optimalizace PC verze
  • Druhý díl nepřináší příliš novinek
  • Hráčská základna by mohla být větší
  • Grafika na některých místech působí zastarale

Herní karta

O to větším překvapením je druhý díl, který tuto míru nápaditosti postrádá. Je to sázka na jistotu, která neurazí, ale ani neohromí. Zkrátka bezpečné pokračování.

Největšími novinkami v Titanfallu 2 jsou kampaň pro jednoho hráče a vydání verze pro PlayStation 4. Zbytek jsou spíše kosmetické změny, které klidně mohla zprostředkovat aktualizace prvního dílu.

Potenciálně největším přínosem „dvojky“ tak bylo rozšíření hráčské základny, ke kterému však kvůli nešťastně zvolenému datu vydání nedošlo. Titul totiž na pulty obchodů putoval v období mezi Call of Duty: Infinite Warfare a Battlefieldem 1.

A jak se říká, pýcha předchází pád. Hra se tak alespoň v kamenných obchodech prodává hůře než první díl vydaný v březnu 2014, který ani nevyšel ve verzi pro PlayStation 4.

Titanfall 2
Titanfall 2
Titanfall 2

Příběhová kampaň: Jednoduše klasika

Tvůrci se před vydáním pokoušeli přesvědčit komunitu, že sólo hra bude více než jen bombastickou jízdou ve stylu Call of Duty. Ale opak je pravdou a výsledek připomíná jen o něco nápaditější variaci na předchozí značku.

Akci oživuje propracovaný systém pohybu, díky kterému tvůrci umně střídají mezi střílecími pasážemi a klidnějšími momenty, které slouží jako test vašich akrobatických dovedností.

Titanfall 2 se však od konkurence snaží odlišit. Hráče tak neustále neupozorňuje, kudy vede další cesta. Nápovědu sice lze aktivovat klávesou Tab, pokud však raději postup objevujete sami, můžete ji ignorovat.

Titanfall 2

Vývojáři si navíc uvědomují klišé z řady akčních her, kde vám hra napovídá až příliš okatě.

V jedné pasáži tak ovládáte vesmírnou loď a ostatní vojáci vám radí, co máte dělat. „Musíš letět výš,“ říká jeden. „Zatáčej trochu doleva,“ radí další. A třetí pro změnu glosuje rychlost letu. V jednu chvíli se tak v reakci na to ozve: „Držte hubu. Ať si to řídí podle sebe.“

Celá scéna proto působí jako humorná kritika stávajícího herního průmyslu, který má ve zvyku hráče až nemístně vodit za ruku.

Titanfall 2
Titanfall 2

Pestré a zábavné, přesto průměrné

Sci-fi kulisy hře svědčí a vzniká díky tomu dynamičtější mix, než jaký dokázala nabídnout většina akcí z moderní války.

Typy nepřátel jsou totiž pestřejší. Někteří disponují energetickými štíty, další vystřelují projektily létající ve spirálách a nechybí ani explodující roboti či protivníci útočící výhradně zblízka. Souboje tak díky nápaditosti mírně připomínají druhý díl Half-Lifu.

Významnou součástí příběhové kampaně jsou titáni, tedy bojoví roboti, do kterých hráč může nasednout a ovládat je. Jednoho máte k dispozici i vy a jeho majestátnost naznačují scény, ve kterých před ním houfy nepřátel raději utíkají.

Ten váš se jmenuje BT a příběh se okolo něj částečně točí. V polovině kampaně tak řešíte momenty, kdy zmizí a musíte ho hledat. Nebo ho opakovaně opravujete.

Titanfall 2

Náplň hry je díky tomu pestřejší. Někdy tak protivníky likvidujete jako řadový pěšák, jindy se na ně snáší titánovy salvy raket či je drtí jeho gigantická noha.

BT je také zdrojem humorných momentů. Jeho strohé komentáře v kombinaci s nekompromisním pilotem vedou ke kouzelným dialogům.

Sólo část hry působí jako kompilace osvědčených principů z cizích značek. Jen máloco překvapí a působí inovativně. U většiny situací naopak máte pocit, že jste je už někdy zažili.

Přesto však výsledek funguje způsobem, který úspěšně předchází stereotypu. Hra má zkrátka tu správnou dynamiku a spád. Pamětihodnou kampaň ovšem nečekejte.

Snad jedinou výjimkou je pasáž s nápaditými hrátkami s gravitací, které zcela zjevně odkazují na film Počátek. To ostatně potvrzuje i úspěch, který vám hra připíše po jejím dokončení.

Titanfall 2
Titanfall 2

Síťová hra je znamenitá. Avšak s jednou zásadní výhradou

Titanfall zůstává především multiplayerovým počinem. A v tomto ohledu i druhý díl přináší návykovou směsici herních principů a momenty ve stylu „ještě jeden zápas.“ Jinými slovy je to ohromná zábava.

Titanfall 2 je tedy sám o sobě úžasnou hrou, v porovnání s předchůdcem však nabízí jen minimální inovace. A ne všechny jsou změnou k lepšímu.

Opět spolu zápasí dva týmy a akci obzvláštňuje přítomnost titánů. Znovu je přítomen excelentní systém pohybu, se kterým lze běhat po stěnách, provádět dvojité skoky a řetězit triky takřka až s baletní elegancí.

A i tentokrát je hlavním režimem Hardpoint, kde zabíráte tři klíčové body a snažíte se předem vytyčeného skóre dosáhnout dříve než nepřátelský tým.

Mezi novinky pak patří například přitahovací lano, které je jednou z volitelných vymožeností. Po prostředí se s ním lze přesouvat ještě rychleji a působí jako perfektní doplněk dřívějších pohybových prvků.

Titanfall 2

Změn doznal také systém odemykání zbraní. Arzenál si totiž zpřístupňujete získáváním úrovní a konkrétní exempláře je pak ještě možné upravovat po „nalevelování“ toho či onoho kousku. Postupné odemykání zbraní je díky obstojnému výběru na místě a motivuje k prozkoumání arzenálu.

Nutnost získávat jednotlivá vylepšení však spíše obtěžuje a mnohdy vás nutí k tomu, abyste řadu zápasů hráli výhradně jen s jednou obskurní zbraní. Výsledkem tak často bývá bídné skóre a prohra týmu.

Odlišně funguje také rodeo neboli kovbojské naskočení na nepřátelského titána. V prvním dílu to byl způsob jeho likvidace, protivník však titána mohl opustit a sestřelit vás zvenku. Tentokrát rodeo slouží pouze ke krádeži baterie, kterou lze posílit spřáteleného robota. A ve výsledku je spíše k ničemu.

Jinak funguje také útěk do vesmírné lodi, kterým každý zápas pro jeden tým končí. Zatímco v prvním dílu bylo nutné do transportéru naskočit přesně, v Titanfallu 2 se stačí jen zhruba přiblížit. Například vyskočit dvacet metrů pod ním, a tím se do plavidla teleportovat. Původní pojetí přitom vedlo k zábavnější akci.

Titanfall 2
Titanfall 2

Je to rozpačité pokračování

Titanfall 2 je skvělá hra, která se však pouze staví na ramena prvního dílu. A to bez sebemenší ambice ho zastínit. Pokračování vychází rok a půl po „jedničce“, a působí tak trochu uspěchaným dojmem, ať už je to kvůli absenci výraznějších inovací, či kvůli optimalizaci hry. Při pozorném zkoumání prostředí navíc objevíte řadu prostorů, které působí odflinknutě.

Strany budov jsou mnohdy vytvořené z rovných ploch, na kterých jsou 3D detaily pouze simulované grafickým trikem. A řada materiálů navíc připomíná úroveň her před několika lety. Vizuální stránka Titanfallu 2 je kvůli tomu rozporuplná. Místy dokáže vykouzlit působivé scenérie, jindy vypadá bídně.

Titanfall 2

Tuto stěnu nelze označit za nic jiného než za odfláknutou práci.

Textury se navíc v některých místnostech opakují stylem, který připomíná spíše rok 1999. K výraznému grafickému posunu mezi oběma díly tedy nedošlo. Vyzdvihnout si naopak zaslouží téměř dechberoucí animace postav. Ty mnohdy působí vskutku realistickým dojmem.

Tvůrci by však ještě měli zapracovat na optimalizaci hry. Příběhová kampaň se i s grafickou kartou GTX 1070 na maximální detaily mnohdy propadá pod šedesát snímků za sekundu, síťová hra se pak pohybuje spíše okolo čtyřiceti a plynule hratelná pro nás byla teprve při nastavení veškerých parametrů na medium.

Ve výsledku je tak Titanfall 2 titul, který lze doporučit dvěma skupinám hráčů. Tou první jsou skalní fanoušci prvního dílu, u kterého zásadním způsobem prořídla hráčská základna. Tou druhou jsou pak lidé, které první díl z libovolného důvodu minul. Například kvůli tomu, že nevyšel pro PlayStation 4.

Titanfall 2

Po ránu příliš hráčů on-line nebývá.

Mé dojmy ze hry tak jsou rozpačité. Kdybych si odmyslel existenci prvního dílu, měl jsem tu čest s výjimečně zábavnou akcí. Ale po zkušenostech s předchozím titulem Titanfall 2 kromě příběhové kampaně působí spíše jen jako veliká aktualizace. A s trochou nadsázky lze prohlásit, že se konkurenční Overwatch za poslední tři měsíce proměnil více než Titanfall mezi dvěma díly.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

83 %

Čtenáři

79 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 75 čtenářů



Nejčtenější

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Další z rubriky

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.