Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Red Alert 3: Uprising, pořádně náročná hra pro jednoho hráče

  0:02aktualizováno  0:02
V rozšíření k povedenému a oblíbenému Red Alertu 3 si užijete velmi obtížných singleplayerových misí.
69

Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Platforma: PC
Výrobce: EA

  • zábavně navržené mise
  • zajímavé nové jednotky
  • příliš vysoká obtížnost
  • kampaně mohly být delší

Pouze singleplayerový datadisk předkládá před hráče pořádnou výzvu. Je obtížný až až, ale vcelku dobře provedený, takže fandové původní hry si přijdou na své.

Herní karta

Red Alert 3: Uprising

Red Alert 3: Uprising (PC)Řada hráčů, zejména těch, co něco pamatují, nahlížela na návrat odnože strategické série Command and Conquer - Red Alert - přinejmenším skepticky. Může se ještě dnes uplatnit tak akčně a spíše ztřeštěně laděná realtime strategie? ptali se.

A Electronic Arts, respektive jeho losangelské studio, dalo poměrně pádnou odpověď: může. Red Alert 3 by sice těžko soupeřil o Nobelovku za originalitu, byť se tak na několika polích snažil tvářit. Nicméně mechanismy strategie v reálném čase dokázal dovést, se všemi jejich klady i zápory, do velice povedeného a maximálně hratelného provedení.

Red Alert 3 měl zkrátka spád, byla to zábava, což je hlavní. Multiplayer, tedy hra více hráčů na síti, se sice chytil, Red Alert 3: Uprising (PC)ale že by to bylo nějaké terno, to se říct nedá. Na druhou stranu jsme opravdu nečekali, že ho autoři v datadisku odpískají. Ano, vcelku rychle vytvořený přídavek Uprising se soustředí pouze na jednoho hráče.

Tvůrci to odůvodňují poněkud prapodivně: "Nemuseli jsme se tak soustředit na vyvážení," tvrdil hlavní designér na prezentacích. Dobrá, jen se sluší podotknout, že vyvážení je jednou z esenciálních přísad RTS. Ale je pravda, že pokud se v kampani vytvoří adekvátní kulisy, nemusí být balancování tří hratelných stran tak důležité.

Tvůrci si od upuštění od nutného vyvažování slibují vyšší zábavnost. Zkrátka proto, že mohou hráčům dát do ruky mocnější jednotky. Pojďme se podívat, zda jejich rovnice vyústila v pozitivní výsledek.

Red Alert 3: Uprising (PC)Uprising se odehrává po finále původního příběhu, kdy se oslabeným Spojencům přece jen podařilo zvítězit nad Sověty s Impériem vycházejícího slunce. Zjevně ale ne definitivně. Zatímco si dvě poražené frakce lížou rány, tvoří mocná firma FutureTech pro USA nové zbraňové systémy.

Je pochopitelné, že laserové paprsky, které zmrazují celé skupiny jednotek, nenarážejí na východě zrovna na chápavé reakce. Všechny tři partaje se tak znovu pouštějí do válečné mašinérie.

Scénář je, jak už jsme si u Red Alert zvykli, opět celkem bizarní. Daří se ho však vyprávět technicky velmi pěknými renderovanými filmečky obsazenými skutečnými herci, byť druhé a třetí kategorie. Přehrávají co se dá, takže je to docela sranda.

Red Alert 3: Uprising (PC)Pakliže se ale chcete soustředit pouze na příběh a těšíte se, co nabídne, musíme vás zklamat. Je poměrně plytký, předvídatelný a především rychle míří ke konci. Prodloužení se sice dočkaly všechny tři kampaně, ovšem ta ruská je za vámi po čtyřech a japonská či spojenecká dokonce po třech misích. To je málo.

To ale neznamená, že byste Uprising dohráli cobydup. Jak je to možné, když autoři slibovali ty nejsilnější jednotky? Inu, jedná se o datadisk a tvůrci se rozhodli, že to hráčům pořádně osolí. Kampaněmi tak bez nadsázky projdou pouze zkušení hráči a ti méně ostřílení budou mít obrovské problémy ústící do frustrace a pravděpodobně i nedohrání.

Už v první misi za Sověty, která je z příběhového hlediska tou první vůbec, se vaše skupinka obyčejných vojáků bude muset postavit novinkám ve spojeneckém repertoáru. Tedy vozítkům AthenaRed Alert 3: Uprising (PC) chráněných energetickým štítem, případně mechům Pacifier, jež střílí skoro přes půl mapy. Ano, nervy dostanou na frak. A to ještě považte, že obtížnostní křivka postupně stoupá.

To platí pro sovětskou kampaň. Kdo dohraje aspoň její první misi, zpřístupní si i spojenecké a japonské tažení. Ty jsou sice také tvrdé, ale o poznání férovější a hratelnější. Nováčci to ale ani v nich nebudou mít lehké, i když si nastaví nejsnadnější obtížnost.

Uprising je stand-alone datadiskem, a tak k jeho spuštění nepotřebujete originál, ale abyste si ho náležitě užili (a to nemyslíme jen příběhově), potřebujete nabrat z původní hry zkušenosti.

Command & Conquer Red Alert 3 CZ
Command & Conquer Red Alert 3 je důstojným nástupcem série a hraje se opravdu skvěle. Ke dvěma stálicím přibyla třetí strana konfliktu, což s sebou nese další a další strategie a možnosti.

Originálních prvků oproti předchozím C&C strategiím zde sice moc nenajdeme, ale to ani nebyl účel. Tuto hru by skutečně neměl minout žádný fanda strategií. Některým z vás budiž i výhodou oficiální český překlad (pouze titulky, dabing naštěstí ne) přímo od výrobce.

Najde se v něm sice nějaká ta chybka, ale lepší než drátem do oka.

- číst celou recenzi

Vysoká obtížnost přitom nespočívá v kdovíjak vyspělé umělé inteligenci protivníka. Naopak, ta je stále celkemRed Alert 3: Uprising (PC) tupá a řízená základními mechanismy. Jde o extrémně nastavené výchozí podmínky. Někdy jste doslova s bandou vojáků odkázáni čelit vyspělé armádě. Jindy zase máte tak opevněnou bázi, že se o nic nemusíte starat.

Tím ale nechceme říct, že Red Alert 3 Uprising není zábava. Naopak, mise jsou opět pěkně navržené, a to jak graficky, tak úkolově. Neustále se něco děje, přibývají hlavní i sekundární cíle, přibývají posily apod.

Úkoly jsou dobře zakomponovány do děje a hře rozhodně pomáhá i jedenáctka nových jednotek. Jsou jednoznačně použitelné. Stinnou stránkou jejich nasazení ale je, že v řadě případů odsouvají do pozadí jednotky již známé.

Kromě trojice kampaní za Sověty, Spojence a Japonce je tu ještě jedna mini-kampaň, ve které převezmete Red Alert 3: Uprising (PC)roli elitní bojovnice Yuriko Omega. Ovládáte ji přes spletité prostory podzemních bází a šikovně využíváte čtyři její speciální schopnosti.

Například tlakovou vlnu decimující kolemstojící nepřátele či ovládnutí jejich mysli, takže bojují na vaší straně. Ze začátku to celkem baví, ale jelikož je to jen pobíhání z bodu A do bodu B a neustále stejné decimování všeho, co se postaví do cesty, je to jen příjemný, ale tak trochu zbytečný bonus.

O poznání robustnější je takzvaný velitelský mód, který je jakýmsi pospolitým, bezpříběhovým tažením ve stylu hodně zjednodušeného "theatre of war". Čeká na vás zhruba padesátka skirmishových misí, ve kterých můžete nasazovat stále vyspělejší jednotky.

Mise jsou překvapivě dobře navržené a nejdeRed Alert 3: Uprising (PC) tak jen o vymlácení protivníků z mapy. Například se utkáte s protivníkem, který svou taktiku opírá především o obranné věže, což je zase trochu něco jiného. Nepochopili jsme však, proč autoři v půlhodinových až hodinových misích nedovolují ukládat. To ještě více podporuje frustraci, kterou s Uprising zažijete.

Jelikož jde o datadisk, tak se po grafické stránce nic moc nezměnilo. Stále je to vcelku pěkná, i když na někoho příliš barevná podívaná. Hru si můžete za dvacet eur stáhnout z portálu EA Store, případně si počkat na dubnovou krabicovou verzi. V ní ale překvapivě nečekejte DVD se hrou. Najdete tu pouze kód ke stažení 3,4 GB velkého instalačního souboru. Jak vidno, EA se velkou měrou přesouvá na internet.

Red Alert 3 Uprising není špatným datadiskem. Ale skutečnost, že si ho můžete zahrát bez originálu, je bezpředmětná. Kdo se do toho pustí, bude akorát zklamán. Pro zkušené hráče, které originál bavil, je však přídavek dobrou volbou. Tedy pokud nežádají především multiplayer. Toho se totiž nedočkají, což je docela škoda. Nové jednotky, samozřejmě vyvážené, by mu docela slušely.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

69 %

Čtenáři

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 362 čtenářů



Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.