Red Faction: Guerilla

Red Faction: Guerilla

Red Faction: Guerilla – terramorphing v plné kráse

  • 4
Zdi, nepřekonatelné překážky, lineární prostupování nalinkovanými cestam - na nic z toho ve třetím dílu Red Faction nenarazíte.

Red Faction: GuerillaJiž od počátku existence civilizace se lidi dělí do sociálních tříd. Některé jsou nadřazené, další zase méně a jiné ještě míň. Dělnická třída je na jednom z nejnižších míst, a není se tak čemu divit, že tu máme pořád nějaké revoluce a snahy o změnu. Stejně tak je na tom hlavní hrdina Red Faction, jenž je horníkem na planetě Mars. Horníkem utlačovaným vládní složkou EDF (Earth Defense Force), která nejenže omezuje práva pracovníků v dolech, ale provádí na nich různé vědecké experimenty. Mezi ně patří i implantace nanočástic do kyseliny deoxyribonukleové, jež dělají z chudáků horníků mutanty – což se samozřejmě jejich kolegům nelíbí. Takhle začíná tvrdý boj o svobodu a ukončení tyranie a diskriminace.

To je díra!
Největším kladem a zároveň originálním prvkem předchozích dílů byl engine Geo-Mod, díky němuž se z očekávané lineární FPS stala vcelku slušně zábavná hříčka. Engine fungoval jednoduše: šlo rozbít předměty a hned poté je nějakým způsobem Red Faction: Guerillavyužít. Obecně se jednalo především o to, že jsme měli možnost prohloubit do zdi či země obrovskou díru či poškodit nějakou důležitou podpěru budovy, která se posléze zřítila. Tento engine nicméně nebyl univerzálním kladivem na linearitu, jelikož hráč neměl volnost v destrukci okolí, což bylo výrazné zejména v dílu druhém – fyzika a mechanismy hry zůstaly téměř nezměněny. Třetí díl by však podle slov vývojářů měl překonat status quo, překopat starý vzhled hry, přinést zbrusu novou verzi Geo-Modu a vrátit děj zpět na Mars. Z first-person perspektivy se kamera přesune do očí třetí osoby: tvůrci spoléhají na to, že díky novému pojetí lépe vynikne next-genová vizualizace. Další změnou bude free-roamový koncept, tudíž se dočkáme zcela otevřeného Marsu.

Při pohybu nebudeme odkázáni pouze na své nohy, k dispozici totiž dostaneme robotí vehikly.

Red Faction: GuerillaPříkladem vylepšeného Geo-Modu budiž mise, kdy máte za úkol vyvraždit jednotky EDF v určitém městě a zbývá vám poslední bod úderu, tedy jejich základna. Máte více možností, jak právě nastalou situaci řešit. Váš arzenál si z minulých dílů vzal veliké kladivo, jež lze využít i teď – rozstřílet do několika bodů díry, do nich udeřit kladivem a tím se dostat ke kritickým místům budovy, které následně zničíte. Základna se sesype v sutinách, a jestliže stihnete rychle utéct, úkol je splněn. Pokud se vám ale nechce probourávat zdmi, můžete se potichu dostat do sklepa, tam položit pár C4ek a jakmile budete v bezpečí, odpálit je. Také se samozřejmě nabízí typické Rambo řešení, nikdo vás totiž nedrží, abyste nemohli vletět do budovy a zmasakrovat všechny, kteří vám přijdou do cesty, nicméně už kvůli tomu, že každý nepřítel bude stejně silný jako vy, se tento postup v manuálu asi zrovna doporučovat nebude. Na vás také je, jestli budete čelit malým skupinkám EDF nebo rovnou tankovému pluku.

Red Faction: GuerillaOne way ticket
Jak jsme již zmínili, prostranství ve hře bude plně otevřené. Prý nenarazíme na žádnou nezničitelnou překážku, které v otevřených hrách bývají zvykem – nejblíže se asi dostala hra Mercenaries, v níž jediné, co nešlo poslat k zemi, byly stromy (zelení asi zakročili). V jiných hrách to jsou zase telegrafní sloupy, jinde nedokončené sektory budov. To podle slov autorů v připravovaném Red Faction neuvidíme. Stejně tak bychom se měli dočkat několika frakcí, pro něž budeme moci vykonávat nějaké ty špinavé prácičky, každopádně v rámci hlavní příběhové linky bude naším největším protivníkem právě EDF. RF: Guerilla ale nebude RPG, tudíž nečekejte zdlouhavé rozhovory s NPC postavami či sbírání předmětů do inventáře.

Trosky z právě zničené budovy by se měly chovat podle všech fyzikálních zákonů.

Red Faction: GuerillaPři pohybu po planetě nebudeme odkázáni pouze na své nohy, k dispozici totiž dostaneme robotí vehikly se zabudovanými kulomety a raketomety. Každý typ bude k mání ve třech provedeních, z nichž první je lehký, druhý střední a třetí „překvapivě“ těžký. S lehkou verzí se budeme moci rychleji pohybovat a skákat výš a dál, kulomety však budou jen takové „oťukávací“. Střední forma už běhá pomaleji, zato militantní vybavení má o něco výše než předchozí model. A nakonec těžkotonážní model, určen čistě k boji, se mezi městy na Marsu pohybuje jako šnek. Je na vás, které provedení si vyberete: stejně jako cestu ke splnění úkolu.

Let’s ruin!
Poslední změnou oproti předchozím dílům bude vylepšená grafika a avizovaný přechod z first-person do third-person pohledu. Inovovaná vizualizace by měla zahrnovat například hezčí exploze, procedurálně se měnící počasí nebo velkou vykreslovací vzdálenost. Navíc by se padající trosky z právě zničené budovy měly Red Faction: Guerillachovat podle všech fyzikálních zákonů, které na ně působí – tvůrci se museli dokonale naučit architekturu všech staveb ve hře, aby jejich destrukce vypadala opravdu realisticky a efektně.

Red Faction: Guerilla by tedy měla být směsí ničení prostředí, plnění žoldáckých misí a z velké části i free-roam akcí. Dala by se přirovnat ke zmíněným Mercenaries, až na to, že se v nich opravdu nešlo podkopat pod severokorejskou základnu a vyhodit ji do povětří. Uvidíme, jestli vývojáři na dlouhé cestě k plně zničitelnému prostředí neuklouznou a z Guerilly se nestane nejhorší díl série. To je však podle posledních informací dosti nepravděpodobné. Lidem z Volition rozhodně držíme palce, aby taky v nějaké díře neskončili.

Index očekávání: 90%