Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama Mass Effectu nebyla lživá, tvrdí britská agentura

aktualizováno 
Odborníci na reklamní praktiky hájí reklamu na Mass Effect. Ta slibovala, že volby hráče zcela ovlivní herní zážitek. Řada hráčů však tvrdí, že Mass Effect 3 neodráží volby dostatečně. V takovém duchu se ostatně neslo i dubnové vyjádření americké nevládní organizace Better Business Bureau. Nově to však vyvrací britská organizace Advertising Standards Authority, placená přímo reklamním průmyslem.

Mass Effect 3

Organizace se kauzou začala zabývat v reakci na rozporuplné reakce internetové komunity. Soustředila se zejména na prohlášení "vaše rozhodnutí zcela ovlivňují zážitek (ze hry) a (mají) následky".

Hráči mnohdy tvrdí, že odlišné konce hry jsou si příliš podobné. Advertising Standards Authority (ASA) však věří, že vývojáři z BioWare dostáli reklamnímu slibu.

"Tři volby na konci hry jsme považovali za tématicky poměrně odlišné a dostupnost či působnost těchto voleb závisela na hráčském skóre. To se počítalo v závislosti na rozhodnutích učiněných ve hře či (dřívějších) hrách," tvrdí ASA.

Organizace též zaznamenala řadu drobných variací v konečných fázích hry, které prý přímo závisely na jednotlivých rozhodnutích hráče. "Hráčské volby a výkon ovlivňují herní zakončení. Proto vyvozujeme, že reklama nebyla klamavá," píše ASA ve svém prohlášení.

To je však v rozporu s naší čtenářskou recenzí. Autor v ní zmiňuje, že řada zdánlivě zásadních rozhodnutí na konec neměla žádný vliv, a zbytečně tak připravil pět postav, které měly zaručit diametrálně odlišné konce (čtěte recenzi).

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.