Mass Effect 3

Mass Effect 3

Reklama Mass Effectu nebyla lživá, tvrdí britská agentura

  • 105
Odborníci na reklamní praktiky hájí reklamu na Mass Effect. Ta slibovala, že volby hráče zcela ovlivní herní zážitek. Řada hráčů však tvrdí, že Mass Effect 3 neodráží volby dostatečně. V takovém duchu se ostatně neslo i dubnové vyjádření americké nevládní organizace Better Business Bureau. Nově to však vyvrací britská organizace Advertising Standards Authority, placená přímo reklamním průmyslem.

Organizace se kauzou začala zabývat v reakci na rozporuplné reakce internetové komunity. Soustředila se zejména na prohlášení "vaše rozhodnutí zcela ovlivňují zážitek (ze hry) a (mají) následky".

Hráči mnohdy tvrdí, že odlišné konce hry jsou si příliš podobné. Advertising Standards Authority (ASA) však věří, že vývojáři z BioWare dostáli reklamnímu slibu.

"Tři volby na konci hry jsme považovali za tématicky poměrně odlišné a dostupnost či působnost těchto voleb závisela na hráčském skóre. To se počítalo v závislosti na rozhodnutích učiněných ve hře či (dřívějších) hrách," tvrdí ASA.

Organizace též zaznamenala řadu drobných variací v konečných fázích hry, které prý přímo závisely na jednotlivých rozhodnutích hráče. "Hráčské volby a výkon ovlivňují herní zakončení. Proto vyvozujeme, že reklama nebyla klamavá," píše ASA ve svém prohlášení.

To je však v rozporu s naší čtenářskou recenzí. Autor v ní zmiňuje, že řada zdánlivě zásadních rozhodnutí na konec neměla žádný vliv, a zbytečně tak připravil pět postav, které měly zaručit diametrálně odlišné konce (čtěte recenzi).