Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama v násilných hrách se nevyplácí

aktualizováno 
Výzkumníci z texaské univerzity zkoumali vztah mezi mírou násilí a efektivností reklamy ve hrách. Z výzkumu vyplynulo, že propagace, která se objevuje v násilných titulech, vrhá na danou značkou negativní stín.

Experimentu se zúčastnily dvě skupiny lidí. První z nich procházela prostředím, ve kterém se na zemi vyskytovaly krvavé skvrny a hráče napadaly počítačem řízení nepřátelé. Hráči tam v rukou třímali zbraně.

Nejkontroverznější hry

Ve většině her bojujete proti zlu. Jsou ale i takové, ve kterých jste sami tím zlem.
- číst článek

Phantasmagoria

Druhá skupina zažila podobnou situaci, krvavé skvrny však nahradily kaluže vody a hráči potkávali postavy beze zbraní.

Po dohrání scénáře se výzkumníci hráčů tázali, zdali si vzpomínají na propagované značky a posuzovali jejich vnímání dané značky. Studie došla k závěru, že účastníci násilného scénáře měli výrazně nižší skóre při rozpomínání se na značky a jejich následném hodnocení.

Zejména ženy na násilnou verzi hry reagovaly negativně. Autoři studie předpokládali, že ženy zpravidla mají menší zkušenosti s násilnými hrami a muži oproti nim již bývají na násilí ve hrách zvyklí.

Autoři studii uzavřeli tvrzením, že násilný obsah ve hrách uživatelům odčerpává pozornost, kterou by byli schopní věnovat reklamě a mimo to k propagované značce vytváří negativní asociace. Podobné závěry prý vycházejí také u studií, jež se zabývají násilím v televizních pořadech.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.