Vývojář Garry Newman rok po přidání funkce zveřejnil statistiky, ze kterých vyplývají nejčastější důvody pro reklamace. Na prvním místě je zpravidla stížnost na to, že titul není zábavný. A podobné zkušenosti odhalil i Dean Hall, který je autorem zombie akce DayZ. Ten zveřejnil statistiky spojené se hrou Out of Ammo.
Z obrázků publikovaných Newmanem na Twitteru lze vyčíst hned několik informací. Počet reklamovaných her se u jeho společnosti Facepunch Studios pohybuje okolo 6,5 %. Konkrétní poměr záleží na stáří projektu.
Například u prvotiny Garry’s Mod se proto Newman může pyšnit 2,7 % reklamací. U novější hry Rust je však číslo o poznání vyšší. Projekt je totiž dostupný jako alfaverze v rámci předběžného přístupu, a podíl vrácených kopií se proto pohybuje okolo 9,4 %.
V případě titulů Garry’s Mod, Chunks i Out of Ammo hráči u reklamace nejčastěji uváděli, že hra není zábavná. Výjimku tvoří pouze Rust, u kterého tento argument předčila ještě možnost „nesplňuji nároky na výkon počítače“.
Zdá se tedy, že hráči možnost vracet hry na Steamu využívají jako alternativu k neexistujícím demoverzím.
V případě hry Garry’s Mod pak překvapivé množství lidí uvedlo, že ji zakoupili omylem. Tvrdilo to 3 622 lidí, tedy 23,5 % reklamujících. Mezi časté důvody u všech her patří ještě zamrzávání titulu a nízký počet snímků za sekundu.