Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry a prsatá modelka? Riskantní reklamy za 110 milionů

aktualizováno 
Pro Američany je to jedna ze sportovních událostí roku. Finálový zápas v americkém fotbalu známý jako Superbowl je velkolepá show, na které vystupují přední hudební interpreti a sledovanost trhá rekordy.

Letošní zápas mezi New England Patriots a Seattle Seahawks přilákal 114,4 milionu diváků. Neodmyslitelnou součástí Superbowlu jsou tak i reklamy, které se prodávají za ohromné sumy. Podle serveru Wired.com tu 30 sekund vysílacího času vyjde na 4,5 milionu dolarů, tedy zhruba na 110 milionů korun.

V minulosti už reklamní časy během Superbowlu využily velkorozpočtové hry, pro které je 4,5 milionu dolarů jen zlomkem výdajů. Letos však diváci mohli spatřit řadu reklam na mobilní tituly, které si hráči mohou v základu stáhnout zdarma a náklady na jejich vývoj nebývají zdaleka tak horentní.

Přesto však během finálového zápasu americké ligy NFL bylo možné spatřit reklamy na trojici mobilních her. Diváci sledovali propagaci k titulům Game of War, Clash of Clans a Heroes Charge.

Kromě 110 milionů za vysílací čas je pak třeba přičíst také náklady na profesionální zfilmování a v případě titulu Game of War i účast modelky Kate Uptonové.

Podle analytické společnosti Appfigures nicméně reklamy pro všechny tři jmenované představovaly ohromný skok v počtu stažení v rámci obchodu AppStore. Titul Game of War se v žebříčku nejstahovanějších aplikací posunul o 95 příček nahoru, hra Heroes Charge v žebříčku chyběla a skončila na 86. místě a pro titul Clash of Clans propagace znamenala polepšení o 18 příček.

Mobilní vývojáři si ostatně televizi jako propagační médium pochvalují. Říkají, že jim pomáhá oslovit desetkrát širší publikum a statistiky po Superbowlu naznačují, že reklamy nejsou bez citelného dopadu. Tituly s modelem ke hraní zdarma však peníze získávají jen od malého zlomku hráčů. Většina uživatelů za hru nikdy neutratí, a samotné stažení tak ještě nic neznamená.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Harley Quinn v Injustice 2
Superman, Joker i Batman. První chvilky obrazem v bojovce Injustice 2

Batman, Superman, Catwoman a další superhrdinové a neřádi si dají v bojovce Injustice 2 opět pořádně do nosu. První díl nás bavil dost a druhý je na tom zatím...  celý článek

Get Even
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Další z rubriky

Terminator 2: Judgement Day (1991)
Fanoušci předělali Terminatora 2 do enginu GTA 5

Slavný film s Arnoldem Schwarzeneggerem se dočkal předělávky do enginu populární hry.  celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Vetřelce navrhl švýcarský umělec Hans Ruedi Giger.
Jedenáct her, u kterých jsme se vyděsili k smrti

Horory jsou velmi oblíbeným filmovým žánrem, ale i ve videoherním světě mají své místo. Hororových projektů sice nevychází každý měsíc pět, ale čas od času se...  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.