Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Sci-fi Remember Me mělo na víc, hraje se ovšem dobře

aktualizováno 
Remember Me je řemeslně dobře zvládnutý thriller z neo Paříže, jehož potenciál nebyl zcela naplněn.
75

Remember Me

Platforma: PC
Výrobce: Capcom

  • povedený a poutavý příběh
  • řada dobrých nápadů
  • příjemné zpracování
  • místy přílišná svázanost
  • některé nedomyšlenosti

Remember Me si zahrajete s velkou chutí, na konci ale pravděpodobně budete přemýšlet, proč to není ještě o kus lepší.

Herní karta

Kolem Remember Me se ještě před vydáním vytvořila aura (přinejmenším atmosféricky) jedinečné hry a mnozí hráči ji tak budou soudit podle nejpřísnějších měřítek. Marketingové oddělení společnosti Capcom jednoznačně splnilo svou úlohu, na druhou stranu postavilo vývojáře do nezáviděníhodné pozice.

Jakkoliv totiž Remember Me vypadá zajímavě, je na něm znát jistá omezenost a v důsledku i nenaplněné ambice. Na mnoha místech si řeknete, jak skvělá hra to mohla být, kdyby tvůrci některý ze svých nápadů pouze nenačrtli, ale řádně rozvinuli.

Remember Me

To rozhodně neznamená, že by Remember Me bylo špatným kouskem, jen je dobré k němu přistupovat bez velkých očekávání. Pak dokáže náležitě odměnit. V opačném případě budete mít pocit, že konzumujete sice dobrou, ale nedochucenou herní stravu.

Vzpomínky na přání

Už samotná příběhová premisa vyvolává chuť na dějově hutný koktejl. V roce 2084 se koncernu Memorize podařila úžasná věc: vyvinul technologii, která umožňuje ukládat vzpomínky do dat a tato následně sdílet.

Světová kritika

GameStar - 81/100
GameSpot - 7/10
Joystiq - 3,5/5

Zatímco se stále víc lidí stává na této technologii závislými, uzurpuje si koncern víc a víc moci a kontroluje celý stát. Každý, kdo se režimu odváží postavit, končí v pařížské Bastile.

Na začátku Remember Me zjišťujeme, že i nás potkal tento osud. Na zemi bezpečnostního traktu se svíjí hlavní hrdinka v bolestech, protože padouši z Memorize zrovna mažou její paměť. Vyskytnou se ovšem komplikace, a tak se hrdince daří uniknout. Problém je, že si vzpomíná akorát na své jméno: Nilin.

Přibližně deset hodin trvající a na Total Recall odkazující příběh dokáže pohltit, přestože se tu a tam neubrání logickým zádrhelům. Pravdou je, že mu hodně pomáhá neokoukané a vizuálně originální prostředí neo Paříže.

Remember Me

Ačkoliv k tomu přímo vyzývá, atraktivní město nemůžete objevovat svobodně podle svého uvážení. I na lineární lince se však podíváte do živých uliček hlavního města Francie, ve kterých budete míjet obchody projektující svou reklamu přímo před váš nos. Záhy vás nepřekvapí už ani lidé v kavárnách, kteří se nechávají obsluhovat roboty.

Paříž jinak, ale jen trochu

Při tom všem budete obdivovat historické budovy jako Notre Dame či Sacré Couer, jež mezi stovky metrů vysokými mrakodrapy tvoří známou a zároveň cizí kulisu. Místy to celé připomíná tak trochu ušpiněné a tím i uvěřitelnější Mirrors Edge.

Jak už jsme však řekli, z neo Paříže uvidíte jen to, co autoři chtějí, abyste viděli. Žádné velké prohlídky tedy nečekejte, zato se připravte na časté souboje, a to jak s vojáky Memorize, tak s takzvanými Leapery, tedy lidmi, kteří se manipulací s jejich pamětí proměnili v násilné zombíky.

Těm se postavíte v poměrně razantních a Batman: Arkham City připomínajících bitkách. Boje mají jeden zajímavý prvek: jednotlivá komba si budete sestavovat sami. Například červené útoky způsobují enormně velké škody, žluté vás při každé trefě léčí a fialové zkracují dobu, po které můžete použít jeden z pěti speciálních úderů.

Díky tomuto systému si můžete ušít komba na míru vlastnímu hernímu stylu. Prohlubuje to také taktickou stránku hry. Zatímco proti jednotlivým oponentům se obvykle vyplatí co nejsilnější údery, v chumlu nepřátel se většinou neobejdete bez vhodně zakomponované regenerace. Tento originální herní aspekt je ještě podpořen odlišností jednotlivých typů nepřátel, která je skutečně značná.

Remember Me

Nilin disponuje postupně zpřístupňovanými speciálními schopnostmi, které jí umožní například omráčit celou skupinu nepřátel nebo ovládnout nepřátelské droidy a na čas je nechat pracovat pro sebe. Na rozdíl od jiných her mají tyto schopnosti své opodstatnění a hru příjemně zpestřují. Mnohdy dokonce tak, že je zábavné se na dění na obrazovce jen dívat.

Jen škoda, že umělou inteligenci tvůrci zrovna nevyladili. Spíš se na ni vykašlali. Výsledkem je stav, kdy nepřátelé ve skupinách prakticky nespolupracují a v boji nastupují víceméně jeden po druhém.

Jedna cesta

Jako víceméně spektakulární a nikoliv herně opodstatněný prvek působí arkádové pasáže, kdy se budete pohybovat po zdech, mnohdy ve značných výškách. Poprvé, podruhé a možná i potřetí to působí skvěle, poté se to však promění v nudnou nutnost. Hra vám totiž pokaždé určí, kudy vede cesta.

Fotogalerie

Linearita hry omezuje také průvodní motiv Remember Me, a sice práci se vzpomínkami. S nimi si totiž umí pohrát i Nilin. Kromě toho, že je umí krást, což se hodí k získání různých kódů, tak je dokáže také manipulovat.

Na předem daných místech se budete moci vnořit do vzpomínek určité osoby a následně je ve formě jakéhosi filmu přehrát, zastavit, přetočit a dokonce změnit. Například tak sabotujete lékařské vybavení a přimějete tím lékaře, aby nedopatřením zabil svého pacienta.

Přestože je možné vždy pouze jediné řešení, ke kterému dojdete metodou pokusu a omylu, je zajímavé sledovat, jaký manipulace vzpomínek naberou spád.

I když jsou na Remember Me znát různá omezení, autoři se vynasnažili, aby výsledek působil hodnotně. To se jim také podařilo, a to i díky kvalitní produkci. Ačkoliv vás hra na mnoha místech nelogicky zastaví, není možné jí upřít vysoké tempo a slušnou porci zábavy od začátku do konce.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

74 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 161 čtenářů



Nejčtenější

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

GWENT: The Witcher Card Game | Cinematic Trailer
Zaklínačova karetní hra Gwent se otevírá veřejnosti

Původně jen minihra ze třetího Zaklínače to dotáhla na samostatný titul. Ode dneška se může do bety karetního Gwentu přihlásit každý, kdo o to projeví zájem.   celý článek

Další z rubriky

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.