Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve sci-fi Remember Me pátráte po vlastních vzpomínkách. První pohled

aktualizováno 
Poztrácet všechny vzpomínky v Paříži roku 2084 a ještě k tomu skončit ve vězení může být i docela zábava.

Japonský vydavatel Capcom si ve spolupráci s vývojářským studiem Dontnod Entertainment vytyčil jednoduchý cíl: s titulem Remember Me chtějí položit základy nové úspěšné značce. Takové proklamace slýcháme v různých variacích často, tomuto projektu však potenciál upřít nelze.

Na co se těšit? Především na neopotřebované prostředí Paříže budoucnosti, osvědčené herní prvky jako šplhání, hádanky a boje na blízko a originální příběhový princip v podobě vzpomínek coby zboží, kterým je možné manipulovat.

Že tady autoři tvoří něco většího, je na hře rozhodně znát. Sci-fi univerzum, které je ukotveno v Paříži roku 2084, působí robustním dojmem a nezastírá, že by ho tvůrci mezi hráči rádi etablovali na delší dobu.

Remember Me

Nad trhem s myšlenkami (v ideálním případě pozitivními) bdí korporace Memorize. Ze zpočátku neznámých důvodů vymazala společnost hlavní hrdince Nilin paměť a umístila jí do věznice Bastille. Nilin se daří uniknout, dává se dohromady s odpůrci koncernu, takzvanými Erroristy, a pokouší se své vzpomínky získat zpět.

Paříž, jak ji neznáte

Neo Paříž se vyznačuje hrou barev a vzdušnou atmosférou. Překvapivě se tak liší od temných dystopických světů známých z Blade Runnera či Deus Ex.

Ústřední téma manipulace s myšlenkami otevírá obrovské možnosti pro nejrůznější nejen filozofické hrátky. Zároveň se ale do něj lze snadno zamotat a z příběhu vytvořit nesmysl. Tvůrci se dušují, že to se jim nepřihodí a že každý element kontrolují třikrát, než ho do hry vpustí.

Remember Me

Paříž budoucnosti láká k objevování a tvůrci tuto činnost podporují rozmístěním řady zajímavých předmětů. Budete-li pozorní, můžete je sesbírat a následně se těšit z bonusů, které vám přinesou zvýhodnění například v boji.

Lezení a šplhání funguje podle prezentace naprosto bez problému. Nelze se ubránit dojmu, že se autoři v tomto směru inspirovali úspěšným Uncharted.

Lineární zážitek

Tuto sérii Remember Me bohužel připomíná i značnou mírou linearity. Otevřená Paříž ve stylu Assassins Creed se nekoná. Autoři jsou překvapivě otevření: nemají prý zdroje a kapacity týmu Ubisoft Montreal, který právě za asasínskou sérií stojí. Proto se soustředí na to, na co mají a tím je intenzivní herní zážitek a silný příběh.

Remember Me

Hráči zvyklí na volnost budou do jisté míry rozčarováni tím, že jim hra bude takřka ve všem svazovat ruce. Patrné je to právě na šplhání, kdy je často možná pouze jedna cesta vzhůru.

Na mnoha místech může Nilin uplatnit svou speciální schopnost: Memory Remix. V něm se dostane do cizích mozků, respektive vzpomínek a jejich manipulací dosáhne toho, že se daná osoba po remixu bude chovat zcela odlišně. Z nepřátel se tak například mohou stát spojenci.

Remember Me

Probíhá to formou minihry, ve které se v hlavě dotyčného šťouráte tak dlouho, dokud nenarazíte na manipulovatelnou vzpomínku, přesněji řečeno určitý předmět s ní spojený. Tu upravíte a poté si celou sekvenci přehrajete znovu a zjistíte, jaký bude mít úprava efekt. Je to zábavné, ale opět do značné míry předurčené.

Bitky působí zábavně. Mají určitý rytmus a je třeba se držet účinných bojových kombinací, nikoliv mačkat páté přes deváté. Velmi zajímavá je také laboratoř těchto kombinací. Nemusíte se učit zpaměti cizí komba, zde si můžete vytvořit vlastní a navíc je opepřit speciálními efekty.

Fotogalerie

Dochází-li vám často životy, vytvořte si kombo, které vám s každým úderem bude doplňovat energii. Musíte příliš dlouho čekat na opětovnou aktivaci silného úderu? Zkuste zakomponovat lehčí úder, který přivodí okamžité obnovení.

Remember Me představuje jednoznačně zástupce her, kterých není nikdy dost. Pravdou je, že jeho mechanismy jsou spíše jednodušší, to ale ještě neznamená, že nemusí být zábavné. Naopak zvolený vizuální styl a příběhová zápletka jsou při chytrém podání sázkou na jistotu.

Vydání hry je plánováno na květen, a to na PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:






Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.