Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve sci-fi Remember Me pátráte po vlastních vzpomínkách. První pohled

aktualizováno 
Poztrácet všechny vzpomínky v Paříži roku 2084 a ještě k tomu skončit ve vězení může být i docela zábava.

Japonský vydavatel Capcom si ve spolupráci s vývojářským studiem Dontnod Entertainment vytyčil jednoduchý cíl: s titulem Remember Me chtějí položit základy nové úspěšné značce. Takové proklamace slýcháme v různých variacích často, tomuto projektu však potenciál upřít nelze.

Na co se těšit? Především na neopotřebované prostředí Paříže budoucnosti, osvědčené herní prvky jako šplhání, hádanky a boje na blízko a originální příběhový princip v podobě vzpomínek coby zboží, kterým je možné manipulovat.

Že tady autoři tvoří něco většího, je na hře rozhodně znát. Sci-fi univerzum, které je ukotveno v Paříži roku 2084, působí robustním dojmem a nezastírá, že by ho tvůrci mezi hráči rádi etablovali na delší dobu.

Remember Me

Nad trhem s myšlenkami (v ideálním případě pozitivními) bdí korporace Memorize. Ze zpočátku neznámých důvodů vymazala společnost hlavní hrdince Nilin paměť a umístila jí do věznice Bastille. Nilin se daří uniknout, dává se dohromady s odpůrci koncernu, takzvanými Erroristy, a pokouší se své vzpomínky získat zpět.

Paříž, jak ji neznáte

Neo Paříž se vyznačuje hrou barev a vzdušnou atmosférou. Překvapivě se tak liší od temných dystopických světů známých z Blade Runnera či Deus Ex.

Ústřední téma manipulace s myšlenkami otevírá obrovské možnosti pro nejrůznější nejen filozofické hrátky. Zároveň se ale do něj lze snadno zamotat a z příběhu vytvořit nesmysl. Tvůrci se dušují, že to se jim nepřihodí a že každý element kontrolují třikrát, než ho do hry vpustí.

Remember Me

Paříž budoucnosti láká k objevování a tvůrci tuto činnost podporují rozmístěním řady zajímavých předmětů. Budete-li pozorní, můžete je sesbírat a následně se těšit z bonusů, které vám přinesou zvýhodnění například v boji.

Lezení a šplhání funguje podle prezentace naprosto bez problému. Nelze se ubránit dojmu, že se autoři v tomto směru inspirovali úspěšným Uncharted.

Lineární zážitek

Tuto sérii Remember Me bohužel připomíná i značnou mírou linearity. Otevřená Paříž ve stylu Assassins Creed se nekoná. Autoři jsou překvapivě otevření: nemají prý zdroje a kapacity týmu Ubisoft Montreal, který právě za asasínskou sérií stojí. Proto se soustředí na to, na co mají a tím je intenzivní herní zážitek a silný příběh.

Remember Me

Hráči zvyklí na volnost budou do jisté míry rozčarováni tím, že jim hra bude takřka ve všem svazovat ruce. Patrné je to právě na šplhání, kdy je často možná pouze jedna cesta vzhůru.

Na mnoha místech může Nilin uplatnit svou speciální schopnost: Memory Remix. V něm se dostane do cizích mozků, respektive vzpomínek a jejich manipulací dosáhne toho, že se daná osoba po remixu bude chovat zcela odlišně. Z nepřátel se tak například mohou stát spojenci.

Remember Me

Probíhá to formou minihry, ve které se v hlavě dotyčného šťouráte tak dlouho, dokud nenarazíte na manipulovatelnou vzpomínku, přesněji řečeno určitý předmět s ní spojený. Tu upravíte a poté si celou sekvenci přehrajete znovu a zjistíte, jaký bude mít úprava efekt. Je to zábavné, ale opět do značné míry předurčené.

Bitky působí zábavně. Mají určitý rytmus a je třeba se držet účinných bojových kombinací, nikoliv mačkat páté přes deváté. Velmi zajímavá je také laboratoř těchto kombinací. Nemusíte se učit zpaměti cizí komba, zde si můžete vytvořit vlastní a navíc je opepřit speciálními efekty.

Fotogalerie

Dochází-li vám často životy, vytvořte si kombo, které vám s každým úderem bude doplňovat energii. Musíte příliš dlouho čekat na opětovnou aktivaci silného úderu? Zkuste zakomponovat lehčí úder, který přivodí okamžité obnovení.

Remember Me představuje jednoznačně zástupce her, kterých není nikdy dost. Pravdou je, že jeho mechanismy jsou spíše jednodušší, to ale ještě neznamená, že nemusí být zábavné. Naopak zvolený vizuální styl a příběhová zápletka jsou při chytrém podání sázkou na jistotu.

Vydání hry je plánováno na květen, a to na PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:




Nejčtenější

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.