Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

REPORTÁŽ: Čeští tvůrci ukazují, jak se dělá hra

aktualizováno 
Navštívili jsme profesionální vývojářské studio v pražských Dejvicích, kde skupina vývojářů dokončuje vesmírnou akci Miner Wars 2081. Autoři projektu nám na jeho příkladě přiblížili postup při tvorbě hry. Jedná se však o nezávislé studio, a jejich situace se tak v některých bodech liší od postupů velikých společností.

Na titulu Miner Wars 2081 se například podílelo okolo třiceti vývojářů. Patnáct z nich hru vyvíjí ze sídla v Praze a další dodávají práci ze Spojených států. Velkorozpočtové tituly však mnohdy vyvíjí i stovky lidí.

Tito vývojáři navíc v závěrečných fázích projektu propustili grafickou divizi, kterou si velkorozpočtové týmy ponechávají. Ta totiž při dokončování hry zpravidla není potřeba a veliké společnosti ji v danou dobu využívají pro další projekty.

Společnost Keeen Software House však plánuje stávající grafiku využít i v dalším projektu. Tím bude perzistentní on-line titul právě ze světa Miner Wars.

Miner Wars 2081

Obrázek ze hry Miner Wars 2081

Fáze herního vývoje

Pro vývoj hry je vždy třeba úvodní koncept, na jehož základě povětšinou vzniká prototyp. Tedy jakási hratelná verze, která investorům či vydavatelství dokazuje životaschopnost myšlenky.

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Prototyp je třeba naprogramovat, využívat však může jen provizorní grafiku. Některé prototypy přesto naznačují i kýžené vizuální pojetí hry. V případě příběhových titulů pak řada prvků vzniká právě v závislosti na scénáři.

Grafici vytváří 3D modely a jejich povrch. Návrháři misí pracují na prostředí, ve kterém nastavují i různé předem naprogramované události a zvukový inženýr pracuje na efektech i doprovodu. Zvukové efekty mnohdy vznikají kombinací různých existujících zvuků.

V případě Miner Wars například bylo třeba vytvořit zvuk pro hořící plyny, které se na hráče občas valí ze slunce. Efekt vznikl skloubením zvuku hořícího krbu, větru a využitím rozličných digitálních efektorů.

Miner Wars 2081

Řada her též využívá motion capturing neboli zaznamenávání pohybů, které se následně převádí na animace. V případě Miner Wars však bylo třeba "rozpohybovat" pouze mechanické objekty, a vývojáři si tak animace raději naprogramovali.

Vývojáři hru také průběžně testují. Cílem je objevit chyby a odladit obtížnost. V závěrečných fázích vývoje pak lze zapojit i skupiny externích testerů, které s titulem nemají předchozí zkušenosti. A mohou tak poukázat na obtížnou uchopitelnost některých prvků.

Naše video ukazuje záběry z titulu Miner Wars 2081, který vyjde letos 28. listopadu pro PC. Bonusweb také zveřejnil první dojmy ze hry, ve kterých jsme napsali: "Hra nabízí sympaticky odlišnou akci, která v rámci herního průmyslu úspěšně vybočuje z šedi současného středního proudu." (Čtěte první dojmy.)

Autor:


Témata: krb, software


Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.