Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

REPORTÁŽ: Čeští tvůrci ukazují, jak se dělá hra

Navštívili jsme profesionální vývojářské studio v pražských Dejvicích, kde skupina vývojářů dokončuje vesmírnou akci Miner Wars 2081. Autoři projektu nám na jeho příkladě přiblížili postup při tvorbě hry. Jedná se však o nezávislé studio, a jejich situace se tak v některých bodech liší od postupů velikých společností.

Na titulu Miner Wars 2081 se například podílelo okolo třiceti vývojářů. Patnáct z nich hru vyvíjí ze sídla v Praze a další dodávají práci ze Spojených států. Velkorozpočtové tituly však mnohdy vyvíjí i stovky lidí.

Tito vývojáři navíc v závěrečných fázích projektu propustili grafickou divizi, kterou si velkorozpočtové týmy ponechávají. Ta totiž při dokončování hry zpravidla není potřeba a veliké společnosti ji v danou dobu využívají pro další projekty.

Společnost Keeen Software House však plánuje stávající grafiku využít i v dalším projektu. Tím bude perzistentní on-line titul právě ze světa Miner Wars.

Miner Wars 2081

Obrázek ze hry Miner Wars 2081

Fáze herního vývoje

Pro vývoj hry je vždy třeba úvodní koncept, na jehož základě povětšinou vzniká prototyp. Tedy jakási hratelná verze, která investorům či vydavatelství dokazuje životaschopnost myšlenky.

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Prototyp je třeba naprogramovat, využívat však může jen provizorní grafiku. Některé prototypy přesto naznačují i kýžené vizuální pojetí hry. V případě příběhových titulů pak řada prvků vzniká právě v závislosti na scénáři.

Grafici vytváří 3D modely a jejich povrch. Návrháři misí pracují na prostředí, ve kterém nastavují i různé předem naprogramované události a zvukový inženýr pracuje na efektech i doprovodu. Zvukové efekty mnohdy vznikají kombinací různých existujících zvuků.

V případě Miner Wars například bylo třeba vytvořit zvuk pro hořící plyny, které se na hráče občas valí ze slunce. Efekt vznikl skloubením zvuku hořícího krbu, větru a využitím rozličných digitálních efektorů.

Miner Wars 2081

Řada her též využívá motion capturing neboli zaznamenávání pohybů, které se následně převádí na animace. V případě Miner Wars však bylo třeba "rozpohybovat" pouze mechanické objekty, a vývojáři si tak animace raději naprogramovali.

Vývojáři hru také průběžně testují. Cílem je objevit chyby a odladit obtížnost. V závěrečných fázích vývoje pak lze zapojit i skupiny externích testerů, které s titulem nemají předchozí zkušenosti. A mohou tak poukázat na obtížnou uchopitelnost některých prvků.

Naše video ukazuje záběry z titulu Miner Wars 2081, který vyjde letos 28. listopadu pro PC. Bonusweb také zveřejnil první dojmy ze hry, ve kterých jsme napsali: "Hra nabízí sympaticky odlišnou akci, která v rámci herního průmyslu úspěšně vybočuje z šedi současného středního proudu." (Čtěte první dojmy.)

Autor:
  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?

REPORTÁŽ: Čeští tvůrci ukazují, jak se dělá hra

R27a11d55i90m
H18r65o67m91á19d54k43o
Foto A přitom to nejzajímavější na celém vývoji je programování 
R64a29d45i46m
Z46e81h66e24r
Filozof z fitka?
R24a42d60i58m
H31r30o20m55á66d66k70o
Foto raději to nebudu komentovat... ještě by mě někdo nahlásil 
A66l36e94x90a29n37d74e10r
S43i79m15k13o
Foto mam cechov rad a kedze niesom este uplny starec nezil som v ceskoslovensku dlho ale dost na to aby som citil ze v...
Vstoupit do diskuse

V diskusi je 16 příspěvků, poslední příspěvek 23. 12. 2012, 11:04



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.