Hudební doprovod akce Game24 obstrali „DJs“, co ve skutečnosti nemixovali.

Hudební doprovod akce Game24 obstrali „DJs“, co ve skutečnosti nemixovali.

REPORTÁŽ: Událost Game24 má potenciál, chyběl však punc exkluzivity

  • 0
Oslava PC hraní položila solidní základy pro příští ročníky, s esem z rukávu se však akce nevytasila. Společnost Nvidia se rozhodla uspořádat sérii akcí v různých městech světa. Účastnit se bylo možné například v Šanghaji, Stockholmu, Los Angeles či Londýně.

A právě do Londýna se vydal člen redakce Bonuswebu. Základem konceptu bylo souvislé 24hodinové on-line vysílání, akce v jednotlivých městech však probíhaly jen několik hodin a byly otevřené veřejnosti.

Londýnská událost se odehrávala v prostorách Old Trumans Brewery, které působily jako renovovaná továrna. Atmosféra se nesla v typicky londýnském duchu, zdi byly z neomítnutých cihel a dojem dokreslovala všudypřítomná zelená světla. To totiž odpovídalo korporátnímu stylu pořadatele.

Hráči měli možnost vyzkoušet řadu nevydaných titulů. K vidění byly například závody The Crew, akce Metro Redux či bojovka Lords of the Fallen.

Skutečnou motivací k uspořádání akce však bylo odhalení nové řady karet GeForce GTX 980 a 970. Ty údajně posouvají hranice grafického výkonu a většina titulů v Londýně je využívala.

Například hra Metro Redux tak nabídla dechberoucí grafiku. Místy přesto bylo možné zaznamenat drobné poklesy v počtu snímků za vteřinu. K vidění byly také závody Project Cars, které bylo možné hrát na obřím televizoru, a sloužily tak jako svědectví o výkonu nových karet. Obraz byl krystalicky ostrý, hra však běžela na počítači využívající hned trojici nových karet.

Akce Game24

Dění na akci také čas od času oživoval moderátor, který během večera vyhlásil několik bizarních soutěží. Soupeřilo se třeba o grafické karty či zařízení Nvidia Shield. Například dva vylosování návštěvníci v rukou drželi PC skříně a grafickou kartu vyhrál ten, který skříň neupustil jako první.

Z pohledu diváka to byla humorná podívaná. Ale představte si, že pod dohledem přibližně dvou set lidí soupeříte o kartu v hodnotě okolo patnácti tisíc korun. A nechybělo ani rozhazování triček, během kterého se někteří hráči o oblečení téměř poprali.

Jako propagační akce událost Game24 posloužila dobře. Chyběly jí však výraznější taháky a exkluzivní obsah. Novináři si "vystavované" tituly povětšinou mohli vyzkoušet již na herním veletrhu E3 a hráčům pak byly dostupné na německém Gamescomu.

Ze zákulisních informací však víme, že nápad na uspořádání akce vznikl zhruba tři týdny před jejím uskutečněním a ve vzduchu byla například účast vývojářských společností Blizzard či Ubisoft.

Pro hráče tak první ročník nenabídl dostatečně unikátní zážitek. Rok 2014 se však může stát stavebním kamenem pro akci, jejíž význam s postupem let poroste.