Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Horor Resident Evil 6 je hodně akční, ale pořád i skvěle děsí

aktualizováno 
Šestý díl legendární hororové série sice vrací zombíky coby nepřátele, ale zároveň pokračuje v trendu příklonu k větší akčnosti. Pamětníci původních dílů skřípou zuby, fanoušci akčních her si spokojeně mnou ruce.

Firma Capcom šla na letošní výstavě E3 v Los Angeles z extrému do extrému. Zatímco demoverze zamrzlé akce Lost Planet 3 se tvářila, jako by snad chtěla hráče odradit (naše dojmy z hraní najdete zde), šestý díl hororu Resident Evil na tom byl přesně opačně. Demo nabídlo 3 různé krátké epizody: děsivý průzkum, akci a něco mezi.

V každé z nich se zároveň objevily různé postavy, což je jedině dobře vzhledem k tomu, že ve hře jich budeme střídavě ovládat šest. Hra je totiž rozdělena do tří příběhových linií a v každé z nich je věnována pozornost dvěma postavám.

Resident Evil 6

To je také základním předpokladem pro značnou orientaci hry na kooperaci obou postav. Zatímco v pětce působila spolupráce hlavních hrdinů občas spíše kontraproduktivně, v šestém by měla být situace podstatně lepší.

Hratelná ukázka toto tvrzení potvrdila, ale přesto se nelze zbavit dojmu, že tím hlavním cílem je v první řadě kooperativní multiplayer dvou živých hráčů. Nedá se říci, že by počítačem ovládaný parťák dělal nějaké problémy, alespoň co se týče předvedeného dema. Ale přesto jsme při hraní měli pocit, že kdybychom ovládali pouze jednu postavu, nic by se nestalo.

Ano, jsou zde samozřejmě místa, kde je spolupráce obou potřeba, ale děje se tak podle všeho na pevně daných pozicích, které by v případě jedné postavy zkrátka vypadaly jinak. To samé platí o akci. Být tam méně zombíků, abyste to nějak rozumně stíhali ustřílet sami, tak je z toho rázem klasická akce pro jednoho.

Resident Evil 6

Ovšem akce to není vůbec špatná, ať už hrajete sami nebo s někým dalším. Poprvé v řadovém dílu se totiž objevuje možnost při pohybu zároveň střílet, což přidává hře na dynamice i spádu. V kombinaci s někdy opravdu značným množstvím protivníků se tak člověku občas rozbuší srdce i při boji.

Vůbec špatná ale není ani celková atmosféra, která je možná až překvapivě tíživá. Samozřejmě se zde objevují i standardní "lekačky", ale občas se mnohem horší pocity vkrádají při pobytu v temných bezútěšných prostorách, nezřídka i patřičně zdevastovaných. Ale není to ten klasický pocit typu "odkud asi něco vyskočí?". Je to podstatně jiné. Těžko se to popisuje a nejvýstižnější je zřejmě říci, že se mnohdy cítíte fakt docela divně a nepříjemně.

Resident Evil 6

Možná k tomu přispívá asi i chyba. Někdy se k vám přidá ještě další postava, která vás někam vede. Když jdete za ní, jde váš hrdina pomalu. Když se ale dotyčná osoba vzdálí, vaše postava popoběhne, aby svého průvodce dohnala. Kvůli tomu často nemůžete odběhnout dopředu a prozkoumat terén. Snad plná hra odhalí, zda to byl záměr, nebo jen chyba v demu.

Z technického hlediska je na tom Resident Evil 6 takříkajíc standardně dobře. Graficky neohromí, ale vypadá to v pohodě. Jistý pokrok pak bylo možné postřehnout v ozvučení, kdy zdejší hrdinové už nemluvili jako panáci, deklamující předepsané texty, ale už se to i blížilo reálným konverzacím.

Resident Evil 6

Svým způsobem jde také o návrat ke kořenům. Počet nemrtvých je občas tak velký nebo situace natolik ožehavá, že nejlepším řešením je útěk pryč, tedy jako za starých časů prvních dvou dílů.

Fotogalerie

Demoverze předvedená na letošním ročníku E3 navíc naznačila, že by tu občas mohla být i nouze o střelivo, přestože dynamické akční pasáže nasvědčují opaku. Zdá se totiž, že by hra mohla nabídnout více typů hratelnosti, tedy herních stylů. Vycházíme z toho, že v jednom místě vám zkrátka došly náboje, respektive nepřátel bylo tak moc, že ustřílet nešli.

Otázkou zůstává, zda obě polohy nebudou střídány nějak násilně a účelově. Pokud budou ale přechody řešeny smysluplně a s citem, pak by Resident Evil 6 mohl nabídnout i více než jen akci.





Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.