Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Resident Evil 6 hrajte jedině ve dvou, jinak je to zlo

aktualizováno 
Čtyři kampaně, nonstop akce, téměř žádné hororové momenty, spousta multiplayerových režimů, otravné mačkání tlačítek podle toho, jak hra píská, a výborná kooperace. Resident Evil 6 se vrátil se všemi povedenými i prohnilými vlastnostmi.
60

Resident Evil 6 (Remaster)

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Capcom

  • Výborná kooperativní hra
  • Všechny dodatečné módy jsou přítomné
  • Hraní za monstra a zombie
  • Trapný QTE festival
  • Oříznutá obrazovka při splitscreenu
  • Víceméně koridorová záležitost
  • Zmatečný systém ukládání

Akční střílečka s monstry, zombiemi a řadou nesnesitelných QTE. Strach je pryč a s ním i velká porce zábavy. Co se však kooperace týče, jde o vážně dobrou hru s dlouhou životností.

Herní karta

Resident Evil 6 (remaster) | foto: Bonusweb.cz

Resident Evil letos slaví 20 let své existence a zatímco pro vás chystáme obsáhlý článek o nejslavnější hororové herní sáze všech dob, zásobuje nás Capcom remastery, konverzemi a vylepšenými edicemi starších dílů. Jako první vychází nelogicky Resident Evil 6. Čtyři roky po původním vydání na PlayStation 3 a Xbox 360 jeho chyby vylézají na povrch stejně dramaticky jako nemrtví z hrobů v Romerově klasice Noc oživlých mrtvol.

Plakat nad tím, že série už není hororová, nemá několik let smysl. Letošní remaster remaku Resident Evil Zero byl sice příjemným závanem strašidelné nostalgie, ale takové díly již nějaký pátek nevycházejí. Resident Evil 6 je toho jasným důkazem.

Resident Evil 6 (remaster) - kooperace s černými pruhy

Resident Evil 6 (remaster) - kooperace s černými pruhy

Záleží tedy, jak k novodobé podobě série přistupujete. Pokud chcete atmosféru a strach, budete zklamaní. Pokud jste smíření s tím, že jde o akční střílečku se strašidelnými monstry a známými hrdiny, můžete se bavit. Šestý díl je takovou herní verzí Andersonových Resident Evil filmů. Příběh je ostatně taková asijská mýdlová zombie opera. (Pozor, spoiler z roku 2012) Hlavním bossem je ostatně zloduch, který se mění v nemrtvého dinosaura. Uff.

Resident QTEvil

Neustále někde něco exploduje, vy uskakujete, běžíte a ono bum, křach, ratatata. A vy, místo toho, abyste hráli, tak sledujete přehnaný akční film. Jako diví však mačkáte tlačítka zobrazená na obrazovce. Resident Evil 6 je totiž infikovaný tzv. quick time eventy (QTE) více než útočící zombie zdejším C-virem. Ve čtvrtém dílu šlo o něco nového, rozumně dávkovaného u videosekvencí. Zde jsou QTE na každém kroku a budete jimi otevírat zablokované dveře, skákat do bezpečí a používat je u spousty dalších a dalších aktivit, které by se bez nich obešly.

Resident Evil 6 (remaster)

Resident Evil 6 (remaster)

Frustraci z QTE jsme si museli odbýt na začátku, protože jde o stejný průšvih, jakým je kousanec od zombie. Jinak toho zcela akční Resident Evil 6 nenabízí vůbec málo. Na hráče totiž čekají hned čtyři kampaně, které se navzájem dějově protínají. A než je dohrajete, uplyne 20 až 25 hodin podle zvolené obtížnosti. A to je na poměry současných akčních her velmi slušná životnost. V konverzi na PlayStation 4 a Xbox One jsou odemknuty od začátku všechny kampaně včetně poslední za Adu. Můžete si tak vybrat, kterou dějovou linkou chcete začít. Zde je místo pro tetelení fanoušků.

Systém ukládání je zlo

Pokud hrajete Resident Evil 6 poprvé a nejste seznámeni s retardovaným systémem ukládání, nejspíš o dosaženou pozici přijdete. Hra totiž klame oznámeními. Pokud ohlásí dosažení záchytného bodu, nic neuloží a vrátíte se na něj po smrti pouze v rámci jedné rozehrané hry. Jakmile ji vypnete, budete začínat od poslední uložené pozice a ne checkpointu. Pokud hra po dosažení určitého místa v levelu oznámí, že se uložila, tak se skutečně uložila. Pokud však zemřete a začínáte od posledního záchytného bodu, kde se nic neuložilo a nikoliv místa uložení, hra uložení šibalsky nahlásí. Pozor! V tomto případě se však ukládají pouze data o tom, kolikrát jste zemřeli a nikoliv dosažená pozice. Zmatečné a debilní? Jednoznačně.

Pokud trochu přivřete oči, můžete ucítit lehký závan nostalgie z předchozích dílů. Hra za veterána Leona S. Kennedyho a Helenu Harper připomíná vzdáleně první hororové díly. Je v ní nejvíce lekaček a nejsilnější atmosféra. Zvláště v úvodu na univerzitě. Samozřejmě na poměry novodobého Resiho. Na akční transformaci pátého dílu a Resident Evil Revelations odkazuje hraní za Chrise Redfielda a jeho bratra ve zbrani Pierse Nivanse. Ti se ohánějí automatickými puškami a bojují s obřími monstry v zamořené Evropě. A Sherry od druhého dílu neuvěřitelně vyrostla a je z ní sličná blondýnka.

Z Ustanaka jde hrůza

Jejím úkolem je najít Jakea Mullera, syna fanoušky zbožňovaného i proklínaného arcipadoucha Alberta Weskera. Sherry však kdovíjaká bojovnice není, oproti tomu Jake je silným soupeřem na blízkou vzdálenost. Jejich hra nejvíce připomíná Resident Evil 3: Nemesis. Ne kvůli hernímu stylu, ale protože vás po celou dobu hraní bude pronásledovat odporné monstrum, stejně jako obluda, kterou má trojka v podtitulu. Ustanak je mohutný, nechutně zmutovaný a už z jeho hřmění jde strach. Sápat se po vás bude robotickou rukou a nikdy, nikdy nezapomíná. Poslední kampaň za Adu pro změnu evokuje bonusové mise dřívějších dílů.

Ustanak je mohutný, nechutně zmutovaný a už z jeho hřmění jde strach.

Ustanak je mohutný, nechutně zmutovaný a už z jeho hřmění jde strach.

Všechny kampaně jsou přímočaré, koridorové záležitosti. Ztratit se nemůžete a kdybyste se náhodou bacili do hlavy nebo se opili ze všech těch nesmyslů, kterými hra oplývá, vždy můžete vyvolat tlačítkem pro hlupáky obří směrovou šipku přes třetinu obrazovky, která vám ukazuje, kam jít. To kdyby vám ostatní ukazatele nestačily. Resident Evil 6 je arkádová záležitost, což podtrhují světélkující předměty a zkušenosti, které vypadávají z poražených protivníků. Získáte díky nim nové a silnější útoky. Systém léčení je taktéž pozměněný. Sice stále mixujete byliny, ale tentokrát do pilulek, které pak do sebe sypete v reálném čase pomocí tlačítka při zběsilé ozdravné kůře.

Ještě že všechny kampaně lze jako minihry hrát kooperativně. Právě hra dvou hráčů zachraňuje hnijící šestý díl před rozkladem a průměrem. Resi 6 byl totiž od začátku koncipovaný jako kooperativní titul, a chcete-li z něj vymáčknout maximum, bez druhého hráče se neobejdete. Budete si krýt záda, spolupracovat při jednoduchých hádankách a úkolech. Věřte tomu, že v tomto případě se budete bavit, ať si o akční podobě hry myslíte cokoliv. Dvojhru můžete hrát on-line nebo na rozdělené obrazovce. Splitscreen byl však ošizen. Stejně jako v případě verzí pro minulou generaci konzolí totiž nejsou obrazovky hráčů roztaženy na celou šířku, ale jsou oseknuty černými pruhy po stranách.

Resident Evil 6 (remaster) - hra za monstrum

Resident Evil 6 (remaster) - hra za monstrum

Na PlayStation 3 a Xboxu 360 možná šlo o omezení hardwaru, ale na PlayStation 4 a Xboxu One žádná taková výmluva neprojde. Tohle je proste ošizený splitscreen. Přitom je kooperace v rámci jednoho obýváku tak zábavná.

Tím největším lákadlem předělávky šestého Resiho jsou bonusové minihry a dodatečný obsah, který jste si museli ve dřívějších verzí dokoupit. Nyní je vše v jednom balení včetně dalších map.

Nejznámějším přídavkem je režim Mercenaries, v němž musíte ve známých úrovních zabít co nejvíce nepřátel v časovém limitu, dostat se k místu vyzvednutí a získat co nejvíce bodů. Nově je k dispozici dosud PC exkluzivní verze Mercenaries No Mercy. V ní se utkáte s více nepřáteli na jedné obrazovce a můžete se zhostit rolí hrdinů z videohry Left 4 Dead 2.

V prohnilé kůži zombie

Takovýchto režimů je přítomno více. V Survivors se musíte stát posledním přeživším výpravy, v Onslaughtu zabíjíte monstra kvůli kombům a bodům a v módu Predator se zase chopíte role monstrózního Ustanaka, kterého se snaží čtyři ostatní hráči zabít. Role se samozřejmě prostřídají.

Resident Evil 6 (remaster)

Resident Evil 6 (remaster)

V Siege se proti sobě utkávají hrdinové a monstra. Klasické šouravé zombie střídají rychlejší J’avo, kteří dokážou nosit i zbraně a v některých případech zmutují v gigantického brouka nebo obří ještěrku. Ale hratelných potvor je mnohem více. Hru za ně si vyzkoušíte i v režimu Agent Hunt, ve kterém se připojíte do rozehrané kampaně ostatních hráčů a budete za záškodníka.

Vizuálně byla hra na výkonnějších konzolích vyhlazena a běží plynule ve Full HD při 60 snímcích za sekundu. Na grafice je však vidět, že jde o titul z minulé generace konzolí. Toto není remaster, ale pouhá konverze. Remasterům remaku a Zero se v Capcomu samozřejmě věnovali více a díky renderovaným pozadím mohou tyto vizuálně zkrášlené díly připadat dokonce hezčí a stylovější než RE6. Šestka má však dobrý dabing a ozvučení.

Po čtyřech letech od vydání již jistě víte, co je to za hru. Zvažte proto, jestli je to záležitost i pro vás. Vzhledem k tomu, co Resident Evil 6 nabízí a obsahuje, dokáže stejně pobavit jako naštvat.



Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 36 čtenářů



Nejčtenější

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Další z rubriky

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.