Resident Evil: Operation Raccoon City

Resident Evil: Operation Raccoon City

Nový Resident Evil zkouší uspět v akčním žánru, ale příliš mu to nejde

  • 0
Resident Evil je sérií, která už roky patří ke špičce hororového žánru. Zažila své lepší i horší okamžiky, ale tentokráte šlápla opravdu hodně vedle.
45

Resident Evil: Operation Raccoon City

Platforma: Xbox360
Výrobce: Capcom

  • Několik známých postav
  • Slušná technická stránka
  • Nevyužitý potenciál příběhu
  • Umělá inteligence
  • Nedotažené herní mechanismy
  • Neobjevný design misí

Stěží průměrná taktická střílečka plná chyb, která sází hlavně na známou značku.

Herní karta

Tvůrci ze Slint Six Games, kteří sbírali zkušenosti na sérii SOCOM, se rozhodli stvořit střílečku z pohledu třetí osoby, která by vám odhalila více z příběhu druhého a třetího dílu Resident Evil, ale změna žánru nebyla povedený krok. Právě naopak.

Jako nápad to nezní špatně, týmová střílečka, která vás zavede do doby, kdy propukla katastrofa v Raccoon City a zaplavily ji hordy krvelačných zombií. A na vás, jako na veliteli týmu je, abyste ten nepořádek uklidili.

Jako člen Umbrella Security Service, je vaším úkolem zajistit, aby vaše mateřská společnost vypadala jako nevinná a křišťálově čistá. Jakými metodami toho docílíte, to už je hlavounům ve firmě naprosto jedno.

Příběh slibuje hodně, má obrovský potenciál, speciálně pak pro fanoušky Resident Evil, kteří určitě dychtí po tom, zjistit o Umbrelle a pozadí událostí v Raccoon City co nejvíce. Jenže během krátké kampaně pochopíte, že scenáristé se příliš nesnažili a servírují vám jedno klišé za druhým, žádná velká překvapení se nekonají a to, že se čas od času objeví některá z legendárních postav universa Resident Evil, situaci nezachrání.

Resident Evil: Operation Racoon City

Ostatně z celé hry je cítit, že tvůrci sázeli na známou značku a doufali, že díky ní hráči přehlédnou hromadu nepěkných chyb a nešvarů. Je až ostudné, jak nevyužitý je děj, ale ještě větším zklamáním jsou samotné herní mechanismy. Když budeme hodně mhouřit oči, tak je označíme za průměrné. Ale v některých případech mhouření nestačí.

Jste tedy velitelem týmu složeného ze čtyř osob, kdy vy sami si určujete, koho s sebou vezmete. Každý má jinou specializaci, používá jiné základní zbraně a má určité unikátní schopnosti. U bojovníka, kterého ovládáte vy, si zbraně, talenty atd. vybíráte a vylepšujete sami za zkušenosti získané zabíjením nepřátel a sbíráním různých předmětů.

Resident Evil: Operation Racoon City

Jenže se moc netěšte, možností je jen pár, takže není příliš do čeho investovat, nemluvě o tom, že některé speciální talenty jsou skoro nepoužitelné. Jiné ano, ale je škoda, že si autoři nedali více práce s unikátními schopnostmi, protože některá z povolání jsou tu spíše do počtu, než aby byla dobře využitelná v boji.

Kampaně se zúčastníte buďto sami a zbývající členy týmu ovládá počítač nebo se jich přes internet ujmou živí spoluhráči. A druhá možnost je mnohonásobně lepší, protože umělá inteligence se tentokrát opravdu nevytáhla.

Pokud má zbývající tři postavy na starosti počítač, pak se připravte na to, že nemají pud sebezáchovy. Bez váhání vám vbíhají do linie střelby, nedělají si starosti s tím, že odpalují miny, a končí tak mrtví na zemi nebo chytají lelky, když se k nim blíží nepřítel.

Resident Evil: Operation Racoon City

I když máte v grupě medika a jste na tom se zdravím bledě, nečekejte, že vám pomůže. Napadne ho to tak v jednom z dvaceti případů a to je dost málo. A jestliže někdo padne, tak ani nemyslete na to, že jiný člen týmu mu pomůže. Oživování je jen a jen na vás. Na parťáky tak zbývá jediná funkce: být návnadou. Když máte štěstí, tak se pozornost nepřátel soustředí na ně a vy je můžete v klidu likvidovat.

Protivníci v podobě živých i nemrtvých jsou nebezpeční, ale určitě ne proto, že by byli extra moudří. Klidně stojí, když do nich střílíte a nic nedělají. Jejich představa úkrytu je, že se postaví před překážku, přímo vám před nos nebo se sice rádoby skryjí, ale čouhá jim půlka těla.

Ale vynahrazují si to počtem. Valí se jich na vás vlna za vlnou, takže existuje reálné riziko, že vám ublíží. Navíc, obvykle není snadné je zlikvidovat, jsou vcelku odolní a někdy nestačí ani dobře mířená kulka do čela. Je trošku zvláštní, že živého vojáka trefíte dvakrát do kebule a on se jen otřepe a pokračuje ve snaze zbavit se vás.

Resident Evil: Operation Raccoon City

Když vám dojdou náboje, tak lze využít i boje na blízko, ale to je neuvěřitelně zdlouhavé. A stejně jako u střelby, i tady se někdy obtížně zaměřuje na cíl, takže často sekáte na prázdno.

Nebude trvat dlouho a všimnete si, že protivníků je jen pár druhů. Vůbec není neobvyklé, že se proti vám žene skupina pěti naprosto stejných zombíků. Pět nemrtvých policistů, pět ženštin v bílém tričku a blond vlasy. Netrváme na tom, aby každý ze stovek nemrtvých vypadal jinak, ale tohle už zavání válkou klonů.

Resident Evil: Operation Raccoon City je střílečkou, která sází na krytí, ale ani to není vypilováno. Ukrývání se děje automaticky, když se přiblížíte k vhodnému objektu, což s sebou nese nepříjemný problém. Hlavní postava se skrčí, přestože to třeba aktuálně nepotřebujete nebo se naopak nekryje, i když vám jde o krk. Krytí funguje dobře zhruba v 70 % případů, což je u střílečky, která na krytí sází vcelku velký problém.

Resident Evil: Operation Racoon City

A aby toho nebylo málo, design úrovní je neuvěřitelně fádní a neobjevný. Cestujete po lokacích se striktními hranicemi, odbočit můžete málokdy. Veškerá vaše aktivita by se dala shrnout takto: vyrazíte z bodu A do bodu B, vystřílíte nepřátele, přesunete se do bodu C, najdete pár předmětů, pokračujete do bodu D a vystřílíte další hromadu protivníků.

Staří známí

V příběhové kampani nerazíte na pár starých dobrých známých, ale v Heroes módu jich je pořádná kopa. A dokonce za ně můžete i hrát. Jde o postavy, které se objevily poprvé v druhém či třetím dílu série. Konkrétně jsou to Jill Valentine, Leon S. Kennedy, Claire Redfield, Carlos Oliviera, Hunk, Nicholai Zinoviev, Ada Wong a Lone Wolf

Jako nehratelné postavy se zastaví Chris Redfield, Brian Irons, Sherry Birkin a Barry Burton.

Hra je sice hlavně o akci, ale občas se pokouší být věrná svým kořenům a sází na hororovou atmosféru. Zpočátku funguje. Potemnělá ulice, děsivý křik v pozadí a ve finále se na vás vyřítí desítka nemrtvých, když to nečekáte. Jenže po pár chvilkách často odhadnete, kdy k přepadení dojde a už vás to nezaskočí. Mrazivý náboj se tak rychle vytrácí.

Jestli očekáváte, že hra pro více lidí situaci zachrání, tak vás zklameme. Je tu několik standardních módů, které nejsou špatné, ale nepřinášejí ani nic nového. Jde o variace na stokrát viděné, což by ani tak nevadilo, ale pokud si k tomu přičteme problémy jako nedotažené krytí a další výše zmíněné, tak je jasné, že není o co stát.

Jediným zajímavějším prvkem je Heroes mód, v němž se ujmete postav známých z Resident Evil a dojde k měření sil mezi dvěma čtveřicemi. Ale to prostě nestačí. Přítomnost známých postav ještě dobrý titul nedělá.

Aktuálně je hra dostupná pro PS3 a Xbox 360, během května se objeví i na PC.


Hodnocení hry

Redakce

45 %

Čtenáři

54 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 139 čtenářů