Resident Evil Revelations 2 - The Struggle

Resident Evil Revelations 2 - The Struggle | foto: Bonusweb.cz

RECENZE: Finále akčního hororu Resident Evil Revelations 2 je kratší

• 0
Všechny dobré věci jednou končí a to platí i o videohrách. Resident Evil Revelations 2 dospěl čtvrtou epizodou s podtitulem Metamorphosis ke svému velkému finále, které se nese v klasickém pojetí celé série.
75

Resident Evil Revelations 2 - 4. epizoda

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Capcom

• Závěr, jak má být
  • Kooperace se vážně povedla
  • Typický souboj s finálním bossem potěší fanoušky
  • Dvě bonusové epizody jsou nyní k mání
  • Plíživý postup v Little Miss
  • Nejkratší epizoda se žalostně krátkou částí za Claire a Moiru
  • Recyklování lokací a střih v bonusové epizodě The Strugle

Ale jo, je to povedené završení epizodického Resident Evil Revelations 2. Vše je na svém místě – kooperace, zábava i klasický souboj s bossem. Přesto však nelze přehlédnout, že poslední epizoda je ta nejkratší. Pokud chcete hrát dál, jsou tu pořád dvě další bonusové.

Recenze epizod

Úvodní část za Claire a Moiru je kratší, než byste čekali a přáli si. Budete však svědky rozuzlení událostí, které předcházely příjezdu Barryho na tajuplný ostrov na území někdejšího Sovětského svazu.

Dvojice hrdinek zavítá do zlověstně vypadající věže, kde se setkají s oním nechvalně proslulým dozorcem, který je celou dobu sledoval a házel jim klacky pod nohy. Následuje zběsilý úprk. A to je vše.

Kooperace, jak má být

Resident Evil Revelations 2 - Metamorphosis

Za Barryho a Natalii hrajete o poznání důstojnější dobu. Stejně je však Metamorphosis nejkratší epizodou z celé ságy. Dohranou ji budete mít za něco kolem dvou hodin, což je až o třetinu kratší doba než u minulých epizod. Alespoň vám starý známý hrdina z prvního dílu s novou dětskou kamarádkou připomenou, co znamená slovo kooperace.

Prostředí jeřábu, na kterém musíte buďto neustále přepínat mezi postavami, nebo spolupracovat se spoluhráčem, vás přiměje k přivolávání plošiny, lezení a hlavně přemýšlení.

Dva rozdílné konce, o kterých rozhoduje třetí epizoda

Jelikož tvůrci nebyli suchaři, nabídli hráčům hned dva možné konce: dobrý a špatný. Přitom vůbec nezáleží, jak si budete počínat ve čtvrté epizodě, ale jak jste obstáli při souboji s bossem v epizodě třetí. Pokud se vám tedy nebude špatný závěr líbit, nezbývá nic jiného než rozehrát znovu epizodu Judgment.

Hlavolamy jsou celkově v Resident Evil Revelations 2 mnohem lehčí, než tomu bylo u původní trilogie. Lépe řečeno je to jako porovnávat složení Rubikovy kostky se složením dětských puzzlů od Disneyho o 16 kouscích. Ale jsem stejně rád, že tu jsou. Chvíli se nad nimi zamyslíte a boj nemá šanci sklouznout ke stereotypu. Barry a Natalia na rozdíl od Claire a Moiry ve čtvrté epizodě nezavítají k nebesům ve věži, ale budou klesat níž a níž v zamořeném dole.

A s tím zamořením si nedělám legraci. Budete kašlat, kuckat, dusit se a lapat po dechu. Prostory s nedýchatelným plynem prostě budete muset proběhnout co nejrychleji a nikde se dlouho nezdržovat. Čtvrtá epizoda celkově hraje neustále na čas, ať už je to klasický odpočet před výbuchem, nebo průchod těmito zamořenými prostory. Zaplynované lokace však vybízejí k taktice. Rozmyslíte si, zda poběžíte dál, když vám bude docházet dech, nebo se vrátíte a pokusíte se třeba vylézt na vyvýšené místo mimo výpary.

Klasická bitva s bossem

Závěr hry patří tradiční bitvě s bossem, která má dvě fáze a i když není kdovíjak originální a nápaditá, rozhodně neurazí. Dovolíme si poznamenat, že fanoušky možná i potěší. Samotný závěr patří nově zformovanému duu Barry a Claire, které vám ukáže, že kooperace je vážně dobrá věc a i hře typu Resident Evil může sednout. Škoda jen, že je přítomna v podobě rozdělené obrazovky a s on-line formou se vyjma Raid režimu nepočítá. Finále vás nejspíš potěší. Takže zazvonil zvonec a hororové pohádky s oživlými mrtvolami je ... ale kdeže.

Bonusy, které zaujmou

Zároveň se čtvrtou epizodou totiž vycházejí dvě bonusové epizody, které poodhalují příběhové pozadí dvou vedlejších hrdinek hry, Moiry a Natalie. Užít si je mohou majitelé Seasson Passu a diskové verze. Nejde však o regulérní epizody, mají úplně jiné pojetí a jsou o poznání kratší než epizody z hlavní hry. První se jmenuje The Strugle a převypravuje události, které zažila Moira po oddělení od Claire před tím, než na ostrov dorazil její taťka Barry. A je to epizoda, ve které jde skutečně o přežití. A tím nemyslíme jen boj s nemrtvými.

Druhá strana mince

Honza Srp

Jelikož shodou náhod nový Resident Evil také právě hraji, chtěl bych se podělit o svůj názor, který se od toho Emanuleova docela liší. Sice jsem teprve ve třetí epizodě, ale přece jen to už je za půlkou hry, takže snad mohu soudit.

Jako člověk, který k sérii přičichl jen v pátém dílu, absolutně nechápu příběhové pozadí hry. Netuším z jakého důvodu odmítá jedna z postav na nekončící hordy monster používat zbraně, vřelé setkání s bývalými kolegy mě nechává zcela chladným a když přišla evidentně velká pointa v odhalení identity hlavního záporáka, jen jsem pokrčil rameny, protože mi jeho jméno nic neříká. Takže pozor, jestli nejste ortodoxní fanoušci, motivace hlavních postav pro věčné putování odněkud někam vám bude nejspíše utajena.

Samotná akce je ve své pomalosti poměrně originální. Nepřátelé se většinou plouží, takže i jeliman jako já má takřka 90% úspěšnost střelby. Nábojů je vždy tak akorát, výrazné šetření se nijak nevyplácí, protože hra vám do cesty vždy naservíruje to, co zrovna potřebujete. Celou dobu jste tak pod mírným tlakem, ale na skutečnou krizi, kdy bych proti několika nepřátelům zůstal jen s kudlou, nikdy nedošlo. Za Barryho je hra díky možnosti likvidovat nepřátele zblízka o dost zábavnější, ale stejně působí jako budgetová verze konzolového hitu Last of Us.

Každá epizoda se skládá ze dvou kapitol, přičemž v té druhé částečně procházíte stejným prostředím jako v té předchozí. Na to, že každá epizoda zabere lehce přes dvě hodinky, je takové recyklování docela opruz, i když z hlediska scénáře to smysl dává. Paradoxně bych ale uvítal delší pauzy mezi epizodami, protože pouštět se hned po týdnu do toho samého mě příliš nebavilo a žádnou z epizod jsem nedohrál na jeden zátah, což asi vypovídá o všem.

RER2 je z mého pohledu jen lehce nadprůměrnou atmosférickou akcí, která si rozhodně nezaslouží víc než 65 %.

Základem Moiřiny epizody je totiž potrava. Ta slouží k tomu, abyste mohli pokračovat, když vás nějaká zmutovaná potvora zakousne. Když zkusíte hru znovu, o potravu přijdete. Jakmile vám dojde jídlo, jste v háji. Žádný další pokus nebude, musíte opakovat celou bonusovu epizodu od začátku. A to je otrava, i když má epizoda jen čtyři části. A ty projdete za něco málo přes hodinu. První epizoda se nese v duchu lovu a přežití, takže budete střílet zajíce, občas chytíte i nějakou tu krysu nebo hada.

Resident Evil Revelations 2 - Little Miss

Druhá je klasický souboj s nabíhajícími protivníky, které musíte do posledního zabít. Pak si musíte dojít pro speciální zbraň, abyste se pak postavili další hordě. Třetí mise se nese v kradmém duchu. Žádná potvora vás nesmí vidět. Pokud se tak stane, musíte upalovat jako o život k cíli. Čtvrtá je zase boj s hordami, takže nápaditost malá. Alespoň, že dostanete další hratelnou postavu v podobě Rusa, který vám nechce prozradit své jméno, ale když vyvoláte menu, uvidíte ho.

Přesun střihy

Zklamáním jsou lokace, které znáte z hlavní hry. Navíc se v nich nepohybujete klasickým způsobem, ale střihy, které vás přenášejí z jednoho místa na druhé. To fakt není nic moc.

Druhá bonusová epizoda se jmenuje Little Miss, a jak už název napovídá, chopíte se v ní role Natalie a jejího temného já v roli druhé hratelné postavy. I když má tato bonusová epizoda čtyři a ne tři části, je přesto delší než ta Moiřina.

V Little Miss nejde o nic jiného než o kradmý postup. Natalii nikdy nesmí mutanti vidět. Jakmile se tak stane, je konec. Své schopnosti z hlavní hry však malá dívenka ztratila. Odhalení protivníků a jejich označení je nyní doménou temné Natalie, které zrůdy nic neudělají. Při tichém postupu tak musí samozřejmě spolupracovat mezi sebou. Tato epizoda je dost halucinační a ujetá. Celkově se mi líbila mnohem více než The Struggle.

Takže jo, povedlo se

Resident Evil Revelations 2 je ve všem lepší než první díl. A to bez legrace. Důraz na kooperaci je skvělý pro multiplayer i hádanky. A epizodický formát nakonec hře sedl. Jasně, že netrpěliví školáci měli za jedno odpoledne každou epizodu hned dohranou, ale my starší pracující lidé jsme si postupné dávkování užili. Tak zase příště.

Nakupujte bonusy

Za získané zkušenosti si můžete pořídit nejen nové schopnosti, ale i řadu bonusů. Jde o sběratelské virtuální sošky (kdo by je nechtěl, že?), herní modifikace (obrazový filtr jako ze starého hororu, neviditelnost) a hlavně celou řadu kostýmů. S Barrym pak budete moci ve hře řádit v obleku z prvního Resident Evilu, stejně jako můžete Claire navléct do motorkářského ohozu z Resident Evilu 2. A který fanoušek by tomu odolal?

75 %

81 %

Doposud hodnotilo 23 čtenářů