Return to Castle Wolfenstein

  • 1354
V roce 1993 vydal ID Soft legendárního Wolfensteina 3D, jež se stal jednou z nejúspěšnějších 3D akcí všech dob. Na příští rok se připravuje návrat této klasiky pod názvem Return to Castle Wolfenstein, jež bude mít na starosti ID Soft a Gray Matter, část týmu Xatrix. Více informací najdete v tomto článku...
Return to Castle Wolfenstein

To snad není ani možné! "Wolf3D" neboli stařičký Wolfenstein 3D - hra, která dala first-person 3D akcím konkrétnější rozměr, se vrací! Pamatujete si ještě na ty úžasné časy roku 1993, kdy jste se mohli prohánět temnými chodbami a vraždit odporné nácky? Pouhá VGA grafika, převratná hratelnost a pěkná řádka důmyslných levelů... Byla to ve své podstatě první úspěšnější "doomovka", i když Doom přišel až záhy poté (a jedna úroveň z "dvojky" také Wolfa částečně zpodobňovala). Před dvěma lety sice vyšel Unreal a později k němu modifikace Wolfenstein 3D for Unreal Engine, ale, přiznejme si, nebylo to to pravé. Dnes si tedy na našem serveru prohlédnete první screenshoty a dovíte se několik kusých informací o připravované akci.

Return to Castle Wolfenstein připravuje vývojářský tým Gray Matter Interactive, což je skupina lidí tvořená částí členů týmu Xatrix, který měl na svědomí poměrně úspěšnou loňskou 3D akci Kingpin z prostředí newyorského podsvětí s podmanivou hudbou hip-hopové kapely Cypress Hill. Return to Castle Wolfenstein Hra vzniká samozřejmě ve spolupráci s tvůrci původního Wolfa, ID Software. O design úrovní bychom se tedy bát nemuseli, totéž lze jednoznačně říci o grafickém zpracování. Jak vidíte ze zatím dostupných screenshotů (to jsou ty tři okolo), o jakýchkoli pochybnostech zde nebude v žádném případě ani řeči. Vždyť běh zaručuje jeden z technologicky nejvyspělejších systémů, navíc pod výborným OpenGL rozhraním, Quake3 engine od legendárních ID Softů, o jehož kvalitách jste se již mohli přesvědčit v loňském hitu Quake III Arena, a určitě mi pak dáte za pravdu, že zpracování tedy bude jedním slovem výtečné. Rovněž by měl být použit vylepšený systém skriptování (což by mohlo usnadnit vytváření dalších úrovní amatérům z celého světa).

Příběh této hry nebude nikterak složitý. Hráč bude mít možnost vrátit se do role Williama J. "B.J." Blazkowicze, který má za úkol zničit všemi možnými způsoby Himmlerovy plány, jimiž chce provést povstání mrtvých a vytvoření armády nacistických supervojáků, přičemž důležitou roli budou v tomto procesu hrát genetické experimenty a okultismus. V Return to Castle Wolfenstein zůstane opět zachován "komixový" styl (což ale z raných obrázků není na první pohled patrné), který si jistě pamatujete z původního "Wolfa", Return to Castle Wolfenstein když B.J. válčil proti brutálním praktikám nacistického režimu a jeho aparátu, a ležel tak na něm osud celého tehdejšího světa (typická komixová zápletka). Autoři samozřejmě nezapomenou na fanoušky multiplayerových orgií, kteří si tak budou moci na internetu nebo po síti vyzkoušet své dovednosti v unikátním světě z prostředí druhé světové války.

Return to Castle Wolfenstein by měl spatřit světlo světa nejdříve na konci tohoto roku, ale počítá se spíše s datem někdy v roce 2001. Jak jsem již napsal, hru vyvíjí Gray Matter Interactive a ID Soft, vše by pak mělo vyjít pod křídly giganta Activision a k nám snad hru doveze Bohemia Interactive, která má výhradní zastoupení Activisionu pro Českou republiku. Na našich stránkách si určitě v budoucnu přečtete rozsáhlejší preview, hned jak budou dostupné další informace nebo hratelná alpha verze. Rozhodně jsem sám zvědav, jak dopadne návrat této opravdové legendy!


Témata: software, Wolfenstein