Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Return to Krondor

  11:15aktualizováno  10. července 2001 11:08
Return to Krondor
Return to Krondor

Je tomu už hodně dávno, co většina z nás hrála ještě na svých 486-kách Betrayal at Krondor. V té době mi bylo asi 10 a celkově jsem moc nechápal, o co v té hře jde. Ale bavilo mě to, procházet se se svojí partičkou po lesích, po městech. A stačila nám všem v  té době VGA grafika, ano, stačila nám. Avšak doba se tak nějak změnila. A tak tedy, vraťme se do Krondoru.

Náš příběh začíná na čistém, neklidném moři. Avšak jak se v noci málokdy stává, potkají se dvě lodě na moři. Nešlo ale o přátelské setkání, právě naopak. Loď zatím nic netušících knězů je po několika chvílích napadena. A po krátkodlouhé :o) době je celá loď vyvražděna. Ubozí knězi. Všechen poklad byl přenošen na loď pirátů, avšak drahokam, po kterém velice prahnul velitel pirátů, zůstal na palubě již potopené lodi. A zde začíná náš dost zajímavý příběh. Ze začátku hraní si musíte zajisté všimnout grafického provedení. Buďto se mi to zdálo, ale velice mi to připomnělo poslední vydání King´s Questu. Zajisté grafika je jedna z nejlepších vlastností celé hry. Nakreslené, velice povedené prostory vás lákají vžít se trochu víc do fantazie. Ale bohužel, nikdo není dokonalý a i tu a tam je vidět nějaká ta chybička na kráse. Teď mluvím o postavách celé hry. Netuším, zdalipak to bylo mojí grafickou kartou, a nebo jestli mám špatně nastavený počítač, to opravdu nevím. Ale postavičky "bohužel" nebyly zas až tak 3D. Když se vám povede dostat postavičku blíže k monitoru, vidíte samé čtverečky. Ale tak zas na tom moc nezáleží. Grafika se mění podle okolí, ve kterém se zrovna nacházíte. Když jste v kanálech, tak je všude kolem vás voda a neuvěřitelný svinčík. A nebo když jste u hořícího sirotčince, tak je okolí patřičně díky tomu osvětleno.

Return to Krondor

A co kdybychom se teď přesunuli k hratelnosti, co říkáte, přátelé? O hratelnosti a nápadech, co jsou v této hře, bych musel mluvit asi do nekonečna. K velice dobrému základu patří samozřejmě příběh, o tom není pochyby. Napsání příběhu si vzal si na sebe samotný Raymond E. Feist a musím podotknout, že se mu příběh velice povedl. Několik vynikajících nápadů vám tady v krátkosti řeknu. Například když v severní části Krondoru začne hořet sirotčinec, dostanete úkol zachránit všechny děti, co v sirotčinci zůstaly. Ale ještě předtím vás musí kouzelnice Jazhara (vaše spolubojovnice) začarovat kouzlem proti velkému horku a ohni. Takže po začarování vstupujete do stavení zachránit všechny děti, které většinou ležely poblíž velkého ohně. Ovšem pak paráda je, když najednou před vámi vyroste velký oheň. Byl bych zvědavý, co by se stalo, kdybych zůstal v hořící budově déle. Jak by to asi dopadlo? A nebo když jste v kanálech a nutně se potřebujete dostat k pirátovi jménem Lucas. Na několik měšťanů platí, když jim řeknete, že pracujete pro krále. Ale zvláště tuhé to začínalo být, když jsem už byl skoro už něho. Před vstupem do části, kde se Lucas nacházel mě varoval jeden muž, že se v této oblasti nacházejí tzv. Mockers, což mě připadali jako nějací zabijáci. Ale po několika z mé strany proti přesilových soubojích jsem se dostal k Lucasovi, který ukázal mi právě ten poklad, po kterém šla banda několika vesničanů už nějakou dobu. A podobných vychytávek jsou ve hře mraky.

Return to Krondor

Další zajímavostí je systém soubojů. Vaši nepřátelé mají skoro vždycky "převahu", alespoň co se počtu týče. A navíc jsou natolik inteligentní, že začnou útočit na vašeho nejsilnějšího muže. Ale většinou jsem je stejně bez větší újmy na zdraví porazil. Ale, co kdybychom se ponořili ještě víc? Takže, hra začíná v tom momentě, kdy končil první díl. To jste ještě byli ve skupině vy, James, Arutha a bohužel toho čtvrtého neznám (i ty sklerotiku - by Vreco). Ale jak jsem říkal na začátku, doba se změnila. Arutha se stal králem, o tom třetím nevím vůbec nic a vy jste skončil jako chodící hrdina. A váš příběh začíná před branami zámku, kde Arutha přebývá. Pokoušíte se dostat dovnitř, ale stráž vás informuje, že se dovnitř nedostanete dřív, než přivedete kouzelnici Jazharu, která se nakonec stane vaším společníkem. Toť být konec úvodní části hry.

Na začátku prvé kapitoly musíte dostat vašeho přítele Williama z problémů. Poté, co Williama vytáhnete z problému, zjistí, že jeho milovaná žena je mrtva. Zabil ji právě jeden z vrahů, kteří napadli Williama. William se rozhodne, že spojí s vámi a Jazharou. Máte na nějakou dobu vyhráno, protože William je velice silný bojovník. Ani se moc nevzpamatujete, a už se ocitáte v palbě šípů. Po několika těžkých bitvách se dostáváte do vězení, kde na vás čeká hrůzostrašný pohled. Jeden z vězňů byl nějakým neznámým odstraněn. Ale musel to být zvláště silný zážitek, protože se ostatní vězni zbláznili hrůzou. Zlověstný to ten pirát. A tak přicházíte pomalinku k novým informacím a nacházíte onoho piráta. Samozřejmě vám nezbývá nic jiného, než ho zneškodnit. Ještě asi po nějaké půlhodině hraní kapitolu s pořadovým číslem jedna dohrajete a přecházíte do kanálů najít onoho již zmiňovaného Lucase.

Return to Krondor
Výrobce: Pyrotechnix
Distributor: Sierra
Minimální konfigurace: Win98, P133, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: Pentium MMX 233 MHz, 64 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Skvělá hra, nebýt těch pár chybek na kráse...
Hodnocení 9/10
Druhá strana mince

by Leech
RTK je postupem času šíleně frustrující a stereotypní hra, která se ke konci blíží svojí zábavností k mikrospánku. Má místy velmi nechutnou grafiku, občasné nelogičnosti v příběhu a celkový interface hry také nestojí za nic.
Hodnocení: 6/10
O této kapitole jsem mluvil nahoře , ale zapomněl jsem podotknout, že v kanálech na vás čeká docela ošklivá příšerka. Celkově tuhá, ale když máte dobře vycvičeného Williama a Jamese, tak je to v pohodě. A víte co? Pojďme se podívat na kapitolu třetí.

Tak, ve třetí kapitole se bohužel od vás odloučí William se slovy "Jdu zabít vrahy své ženy." A tak přichází fáze hry, kdy jste bez Williama a skoro všechny souboje se odehrávají pouze náhodně. Někdy jo, někdy ne. Ale zase na druhou stranu poznáváte život Krondoru ve dne. Takže kolem vás chodí vesničané, děti se honí, slepice kvokají, krámy jsou konečně otevřené atd . Avšak Arutha vám zadá úkol: dostat se nějak na moře a pokusit se vylovit onen drahokam. Nebyl by to žádný problém až na to, že hlavního konstruktéra lodí v Krondoru někdo v noci zabil. Takže váš úkol je takový, že musíte najít plány na stavění lodí a najít a zneškodnit vrahy konstruktéra. A víte co bude potom dál??? Půjdete si tuhle fantasy krásu koupit.

Autor:


Témata: Vězni, Loď


Nejčtenější

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.