Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rig'n'Roll je povedený simulátor kamioňáka s chytlavým příběhem

aktualizováno 
Ačkoliv po určitou dobu dovede pobavit i široké hráčské masy, je Rig'n'Roll typickým případem hry určené úzké skupině nadšenců.
75

Rig 'n' Roll

Platforma: PC
Výrobce: Softlab-NSK

  • věrné zpracování Kalifornie
  • simulace kamionu se vším všudy
  • příběh
  • fyzika kolizí
  • zpracování kamery
  • chybějící tutorial

Kamionový Rig'n'Roll je scénická jízda Kalifornií.

Herní karta

Po devíti letech vývoje přijíždí komplexní kamionový simulátor Rig'n'Roll. Nabízí obstojný fyzikální model, příjemně béčkový příběh a v neposlední řadě rozsáhlé území pod hráčova kola.

Zapomeňte na arkádové pojíždění, Rig'n'Roll sází v prvé řadě na realistické pojetí. Hráči usínající s řidičákem typu C pod polštářem budou nejspíš nadšeni, méně adrenalinu se vlije do žil běžnému hráči.

Píše se rok 2014. Jako hráč se vtělíte do těla Nicka Armstronga, začínajícího truckera předurčeného dějem hry k vybudování kamionového impéria v prosluněné Kalifornii.

Navzdory časovému zasazení nečekejte konkurenční boj s firmou používající teleporty či něco podobného. Vyjma zvláštních holografických počítačů vypadá svět Rig'n'Roll stejně jako ten dnešní.

Hra jednoho hráče kombinuje předem připravené dějové akce s otevřeným světem a spravováním firmy.

Kromě hry za Nicka, která díky vylepšování vozu a později i společnosti pojímá mírné prvky hry na hrdiny, obsahuje Rig'n'Roll také samostatné mise po celé Kalifornii. Umožní vám osahat si ovládání a naučit se prostředí.

Nebohý hráč je totiž do truckových reálií vhozen bez jakékoliv přípravy a míra simulace ho může překvapit. V Rig'n'Rollu musíte například manuálně přepnout zpátečku, chcete-li couvat.

Simulace se vším všudy

Zkuste jakkoliv porušit pravidla silničního provozu a už máte za zadkem houkající benga. Policejní složky zhusta a rády zahájí pronásledování i při jen lehce hazardní jízdě. Obzvláště při nastavení maximálního provozu přitom věrnost začíná házet klacky pod nohy hratelnosti.

Kdo by zkoušel Rig'n'Roll jako kamionovou variaci na městskou akci Grand Theft Auto, hořce by zaplakal po první pokutě za předjíždění bez použití blinkrů. Ty se, mimochodem, taky ovládají manuálně.

 Rig'n'Roll

Za svou vývojářskou devítiletku lidé z SoftLab-Nsk naslibovali hory doly a zapálení pro žánr je na hře poznat. Nejde jen o časem opakující se transport nákladu z bodu A do bodu B. Nechybí tankování či přespávání v motelech, obojí doprovázeno snad až úmorně dlouhou animací. Dostane se i na opravování vozu či komunikaci po vysílačce. Absentuje snad už jen balení stopařek, či minihra v podobě doplňování brzdové kapaliny.

Každý bit Rig'n'Roll křičí snahou o detailní zpracování truckerského života se vším všudy. Záchranným kruhem vhozeným zmatenému hráči je naštěstí funkce Žlutých andělů, kteří bryskně vykurýrují jakkoliv rozbitý truck. A jako bonus doplní nádrž. Také policie vám za zběsilé bourání do školních autobusů napaří maximálně tak pokutu.

Rig'n'Roll obsahuje ve svém typu her ten nejrealističtější fyzikální model. Alespoň to tvrdí tvůrci. Jako člověk, který za volantem tiráku neseděl, s tím můžu polemizovat jenom obtížně.

Navzdory dobrým dojmům z jízdy a stabilitě kamionu ve vysoké rychlosti se ale nemůžu ubránit špatnému dojmu ze zpracování kolizí. Vzduchem poletující a divoce rotující auta patří spíše do Kobry 11. Zvláště při jízdě v dešti není o pošťuchování mezi auty nouze.

 Rig'n'Roll

Zamrzí také nepříliš propracovaný model poškození, zvláště uvážíme-li nízký počet vozů. Navzdory tomu je Rig'n'Roll zřejmě nejlepší průpravou pro budoucí řidiče. Samozřejmě platí, že výrazně lépe se hra ovládá s volantem. Ne snad, že by to nešlo i s klávesnicí, nicméně trhavé pohyby plně naloženého kolosu řítícího se stokilometrovou rychlostí příliš nesvědčí bezpečnosti provozu.

Oceňujeme detailní zpracování žhavé Kalifonie. Byť není vyvedena v poměru 1:1, stále dosahuje kolosálních rozměrů a obsahuje všechny důležitá města a jejich památky. Právě projíždění uvěřitelně vypadajícími kopiemi Los Angeles či San Francisca je dle mého to největší potěšení pro příležitostného hráče.

Prostředí jsou rozmanitá a i když jste mimo město, stále je na co koukat. Dynamicky se měnící počasí a denní čas jsou jenom třešničkami na tomto rozměrném dortu. Projížďka po mostu Golden Gate při západu slunce zkrátka musí za srdce chytit každého.

 Rig'n'Roll

Chyby se najdou

Co naopak chytí leda tak kardiaky, je záplava drobných nedostatků, ve finále tvořících menší tsunami. Například kamera visící při vnějším pohledu za náklaďákem se sice sníží při podjíždění mostu (lahoda při cestě urbanistickou metropolí, ale nešť), ale nikoliv už při jízdě po mostě s nadstavbou. Zrovna tak ignoruje i rozměrné silniční značky.

Ony opakující se a nepřeskočitelné animace po sté zase začínají lézt na nervy. A v dlouhých příběhových misích nejde ukládat. Výčet malých vad na kráse by mohl pokračovat; nejde o výraznější problémy, při intenzivním hraní ale podobné nedodělky zamrzí. Hře by zkrátka pomohl vydatnější betatest.

Trochu překvapivě se jeví fakt, že lidé z SoftLab-Nsk nevložili více úsilí do propagace dějové stránky hry. Příběh plný zrádných a tajemných postav a agentů FBI pátrajících po laboratoři vyrábějící novou syntetickou drogu má správné béčkové ladění ideální pro prostředí kamionů. Pominu-li nepříliš apelativní truck-macho atmosféru a slabší zpracování animací postav, je propracovaná story jednoznačně nejpřekvapivějším kladem hry.

 Rig'n'Roll

Fungující hra pro nadšence

Otevřené pojetí herního světa ale dává vzniknout i řadě kouzelných situací. Až budete transportovat důležitý náklad a těsně před cílem vás kvůli neškodnému škrábnutí osobáku začne pronásledovat celé motorizované oddělení policie v San Diegu, načež nechtěně odpojíte návěs a na horním panelu se začne odečítat poslední minuta časového limitu, poznáte to sami. Výskyt podobných nečekaných okamžiků je vždy důkazem správně fungující hry s otevřeným prostředím.

Komunita kolem kamionovek tu zkrátka po letech odkladů a čekání má svou verzi Operace Flashpoint. V konečném důsledku sice bude většině hráčů hraní Rig'n'Roll připadat spíše jako práce, za kterou nedostanou zaplaceno, hrstku zapálených do světa tiráků ale nepochybně nadchne.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 293 čtenářů



Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Shadow Warrior (PS4)
Stáhněte si nového Shadow Warriora zdarma. Ale pospěšte si, čas běží

Nabídka, která se neodmítá. Vynikající akční hra z roku 2013 je po omezenou dobu k mání zdarma v internetovém obchodě Humble Bundle. Nepromeškejte tuto...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.