Možná znáte herního vývojáře Briana Reynoldse, možná ale také ne. Ani bychom se tomu nedivili, protože poměrně dlouhou dobu strávil ve stínu nepoměrně slavnějšího designera Sida Meiera a nedočkal se tak velkého ocenění za své nápady, kterak vylepšit původní skvělou hru, které prosadil do Civilization 2 (ani nemluvě o Alphě Centauri, která je v podstatě kompletně jeho dílem). Jeho nejnovějším projektem je realtimová strategie Rise of Nations. Server Wargamer publikoval včera něco nových screenshotů a rozhovor právě s Brianem, z něhož vybíráme to nejzajímavější (v odpovědích na otázky směřující k důvodům, proč pracuje právě na Rise of Nations, Brian opravdu neprozradil nic moc objevného…).
Rise of Nations budou mixem tahové a realtime strategie. Primárně se jedná o druhou zmiňovanou, ale budete podnikat i globální strategická rozhodnutí na mapě světa – a tam se bude hrát na tahy. Další otázka směřovala na dobu hraní. Kampaň by vám měla vydržet ne méně než 30 hodin, nemluvě o tom, že určitě neodhrajete jen jednu – na výběr je 18 velmi odlišných národů a spousta možností změnit styl hry k obrazu svému. A pochopitelně ani na multiplayer se nezapomene. Vybalancovat takové množství stran konfliktu není jednoduché, Brian tvrdí, že to řeší v podstatě obdobou metody kanadských dřevorubců – obsáhlými soupisy vítězných strategií jednotlivých stran a následně pečlivými úpravami jejich vlastností… Každý den se ve firmě pořádá jedna velká hra, které se účastní takřka všichni, kdo na ní pracují. Že jim to neleze na mozek… :o)
Na podporu fanoušků zatím v Big Huge Games moc nemyslí, nicméně prý se hrou dostaneme i editor map.
Dříve zveřejněné informace najdete u nás pěkně shrnuté ve starší novince, dvanáct nových screenshotů pak v této galerii.
- úterý 24. prosince 2002