Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Risen 2 baví navzdory zjednodušením. První dojmy z hraní

aktualizováno 
Zahráli jsme si takřka hotovou verzi Risen 2, ze které je patrné, že nás čeká dlouhé a otevřené dobrodružství. Bude jednodušší, ale také atraktivnější než první díl.

Bezejmenný hrdina se v pokračování oblíbené hry na hrdiny opět postaví titánům, kteří zabírají a ničí celou zemi. Aby toho nebylo málo, na lodě z hlubin útočí mořská monstra. Hrdinovi tak nezbývá, než se (krátkodobě) připojit k nenáviděné Inkvizici v přístavním městě Caldera obklopeném vulkány.

Risen 2

Časem vás dobrodružství zavede na další ostrovy, kterým dává jednoznačný ráz subtropický podnebný pás. Zatímco prostředí prvního dílu bylo spíše nevýrazné a šeré, v Risen 2 si užijete hotovou přírodní nádheru. Barevné a košaté prostředí je pro hru jednoznačně důležitým prvkem, který navozuje atmosféru světa, v němž vás baví působit a čas od času se jen tak procházet a obdivovat bezpočet výhledů na západ slunce nad zátokami.

Risen 2 na první pohled vůbec působí barvitěji a bodřeji než jeho předchůdce, jehož krásy bylo třeba složitě objevovat. Podepisuje se na tom také pirátská tematika hry. Parťáky vám budou stará známá hospodská Patty a její tatík, pirátský náčelník Steelbeard. S nimi si užijete i nějakou tu dobře mířenou srandu.

Risen 2

Piráti jsou vedle inkvizice a uctívačů voodoo kultu ostatně nejdůležitější herní frakcí. Právě díky frakcím si užijete starého známého využívání výhod každé z nich. Autoři přitom kombinacím nekladou prakticky žádné meze. Pravděpodobně se po celou dobu nemusíte přimknout ani k jedné frakci a naopak můžete co možná nejumněji využívat předností všech.

Nemusí to ale nutně platit. Pokud přesáhnete určitou míru a s jednou frakcí půjdete otevřeně proti druhé, zřejmě se vám k někdejším nepřátelům nebude přebíhat snadno. Úkoly, které jsme v Risen 2 plnili, by se dokázaly umístit na celou kvalitativní škálu. Některé, obzvlášť ty hlavní, byly skvělé, další zapomenutelné a pár bohužel bylo velmi slabých. Je ale možné, že na nich autoři ještě zapracují.

Risen 2

Stejně tak by měli zapracovat na oživení měst. Zatímco v přírodě je radost se pohybovat a objevovat různé kouty, města jsou překvapivě strnulá a jejich obyvatelé unylí. Žánroví souputníci ukazují, že to jde lépe. Faktem ale je, že určitá strnulost se se sériemi Gothic/Risen táhne od počátku.

Také bojový systém je poněkud staromódní a projevuje se v něm tradiční problém, kdy lze většinu bitek vyhrát bohapustým klikáním, obzvlášť je-li protivník zahnán do kouta. V těžších soubojích si lze vypomoci krytím, které ale efektivně využijete jen proti lidskému nepříteli. Na zástupce fauny a skupiny protivníků tento systém příliš nefunguje.

Risen 2

Občas nechtěně vykryjete úder některého z nepřátel, protože hra dost spontánně mění fixaci cílů, s nimiž zrovna bojujete. Čas od času tak sice vykryjete přicházející úder, na druhou stranu se vám mnohokrát přihodí, že hra změní cíl těsně před úderem, který by určitého protivníka už nadobro skolil. Snad to tvůrci ještě trochu vypilují.

Fotogalerie

Užitečná pomůcka je pistole, v soubojích poslouží jako doplňková a účinná zbraň. Zapomeňte na to, že s ní budete pálit jako o závod. Rychle si zvyknete ji využívat jen v příhodných chvílích, kdy je nejúčinnější. Nabíjí se totiž velmi pomalu. Hodí se také další špinavé triky jako mrštění písku do očí nebo házení kokosových ořechů na hlavu. Triky jsou někdy k vyvedení nepřítele z rovnováhy naprosto zásadní.

Risen 2 je oproti předchůdci jednoznačně na odtučňovací kúře. Hra se takřka ve všech ohledech zjednodušila, což nemusí každému vonět, na druhou stranu se ale zdá, že i tak zůstane jednou z těch komplexnějších her na hrdiny.

Risen 2 se i ve finále zřejmě nevyhne tradičním neduhům, ale i tak bude stát za to ponořit se do herního světa na desítky hodin. Už proto, že autoři se na poměry série snaží vyprávět zajímavý příběh.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.