Hra Roadkill je v zahraničních recenzích hodně přirovnávána k Twisted Metal. Já bych spíš použil přirovnání ke GTA, protože tak nějak Roadkill vypadá, podíváme-li se na něj vůbec poprvé. Brzy však zjistíte, že z GTA se „vytáhla“ jen hlavní myšlenka plnění úkolů a částečně i styl ovládání spolu s orientační mapkou v rohu obrazovky. Po celou dobu hraní jsem se nemohl zbavit pocitu, že Roadkill byl vytvořen firmou Terminal Reality jako nějaký „vedlejšák“ - anebo že si vývoj střihli pro ukrácení času!
Stručně řečeno - jezdíte s autem po jakémsi postkatastrofickém městě a plníte úkoly, jež se povětšinou shodují s dnes již zajetým standardem, kterého se drží všechny GTA klony. Takže dojeď z místa A do místa B, zlikviduj bandu obtloustlých klaunů atd. Stereotyp misí můžete narušit ledabylým projížděním města spojeným s anihilací všeho, co má kola nebo nohy. Ve městě nacházíte různé bonusy, které zkušeného hráče nijak nepřekvapí: za motor, převodovku a řadící páku (nebo co to z těch aut lítá) si můžete koupit nitro akcelerátor, štíty, lepší zbraně atd. Mezi standardní výzbroj patří přední kulomet a později např. otočný kanón, který je automaticky ovládán druhou postavou, se kterou se setkáte při plnění úkolů. Nesčetněkrát si pojedete pro tentýž úkol, když vás během jeho plnění nějaký oplzlý obyvatel města odpráskne, neboli zde se setkáte s odvrácenou lidskou tváří téměř na každém kroku. Autoři se chlubí výběrem až 40-ti unikátních bojových vozidel, více než 30-ti hlavními misemi, 7 znepřátelenými gangy k likvidaci atd.
Nicméně přes různé bonusové upgrady také skrze kaskadérské kousky tu chybí motivace k dalšímu hraní, Roadkill je prostě pořád stejně stereotypní. Hra nabízí jak klasický singleplayer, tak multiplayer až pro 4 hráče, jezdit však můžete jen klasický deathmatch.
Dobrá, Roadkill se dá hrát, ale ne příliš dlouho. Proti grafice nemůžu říci vůbec nic, je pěkná, textury kvalitní a rychlost nijak nepokulhává. Hudba vám hraje z rádia a můžete si přeladit osmdesátá léta nebo třeba metal. Ale i tak si pořád říkám, proč si Midway kazí jméno hrou tohoto typu, když už existuje nesrovnatelně kvalitnější GTA3 či Vice City. Roadkill je jen a jen velmi drzým plagiátem výše zmíněných pecek. Navíc dosti okleštěný.
V době, kdy vycházejí skutečně kvalitní nápadité hry a firmy se předhánějí v originalitě, bych skutečně čekal něco jiného. A od Midway obzvlášť. Nicméně za pár chvil zábavy to stojí.
Martin:
Co říci? Roadkill je opravdu drsná hra, která se odehrává výhradně za volantem vámi řízeného vozu v docela rozlehlých a interaktivních lokacích, kde ochotně likvidujete bizarní chodce a bizarní auta v bizarním světě plném bizarních gangů. A to buď prostým nájezdem na vybraný cíl, nebo skrze zbraňový potenciál nabízející zkraje standardní kulomet s neomezenou municí, který lze nahradit výkonnější alternativou hromadného ničení, přirozeně již s limitem stran množství střeliva. Auto zaměřování však nenabízí jasnou identifikaci terče, což s ohledem na skutečnost, že je na ulicích nezřídka pěkná mela, někdy i docela frustrující, anžto byste rádi přednostně zlikvidovali pro vás momentálně zdaleka největší hrozbu. Váš vůz se pochopitelně postupně poškozuje, nicméně uvedené nemá výrazný vliv na jeho jinak hodně arkádový jízdní projev. Přes snahu o rozrůznění zdejších misí je zdejší dosti krvavá a explozivní destrukce už za chvíli hodně fádní, o vzpruhu se sice starají pěkné FMV sekvence posunující zdejší mission-based představení zase o kus dále a také poměrně stylový soundtrack, ale pakliže skomírá hratelnost na úbytě, zmíněné ingredience to nemohou zachránit. Roadkill je podprůměrný titul pro příležitostné zahrání, v němž se můžete rámcově vyřádit, čemuž napomáhá (a to výraznou měrou) multiplayer.
RoadKill | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|