Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Robin Hood – Commandos v Sherwoodu

  12:00aktualizováno  2:00
Jistě se mnou budete souhlasit, když prohlásím, že taktická hra Commandos patří již v podstatě mezi legendy. Její odkaz je však stále živý a důkazem je i připravovaná strategie Robin Hood, která vás zavede do Sherwoodského hvozdu a umožní prožít dobrodružství se slavným zbojníkem a jeho přáteli, kteří bojovali proti normanským křivdám.

Robin Hood

Když před časem vyšla hra Commandos od týmu Pyro Studios, propadla jí opravdu spousta hráčů. Její kouzlo spočívalo nejen v kvalitním zpracování a vysoké hratelnosti, ale také v její originalitě – tento titul totiž v podstatě odstartoval nový herní žánr, který bychom mohli (možná trochu neohrabaně) označit jako taktickou strategii v reálném čase. Úspěšný titul Commandos se samozřejmě dočkal pokračování – jednak formou datadisku Beyond the Call of Duty a hlavně jako druhý díl Commandos 2: Men of Courage. Motivu této povedené série se ale chytly i jiné vývojářské týmy, například Spellbound se svojí hrou Desperados, o kteréh hráči hovoří jako o "Commandos na Divokém západě". Lidé ze Spellboundu evidentně byli se svým dílkem spokojeni (ostatně hráči vesměs také) a proto se rozhodli v tomto žánru pokračovat. Tentokrát bychom mohli hovořit o "Commandos v Sherwoodském lese", jelikož připravovaný titul se jmenuje Robin Hood a jeho hlavním hrdinou bude samozřejmě stejnojmenný chrabrý bandita, který mimo jiné podobně jako Jánošík od východních sousedů s oblibou bohatým bral a chudým dával. Vzhledem k tomu, že legendou o šlechetném Robinovi, bojovníkovi proti normanskému Robin Hood bezpráví, se zaobírá mnoho knih a filmů, je jasné, že autoři měli o inspiraci postaráno.

Ve hře si budeme moci vyzkoušet 40 nelineárních misí, které nás zavedou do míst notně provařených – do Sherwoodského lesa, Nottinghamu a okolních hradů. Mise budou nelineární nejen samy o sobě, ale i v rámci celé kampaně – na hlavní mapě totiž budete mít v každém okamžiku na výběr několik možností, jak dále v příběhu pokračovat. Jednotlivé scénáře by měly být dostatečně rozmanité, takže se dočkáme přepadů střežených karavan, infiltrace hradů, záchrany přátel z hradního žaláře a podobných příhod. Autoři chtějí dát hráčům co největší volnost co se stylu řešení problémů týče, takže akčnější nátury se budou moci pustit do bitek, hráči holdující spíše tichému stylu si zas budou s úkoly poradit spíše plížením a infiltrační taktikou. Kromě Robina Hooda bychom se ve hře měli setkat s mnoha dalšími hratelnými postavami, mezi nimiž nebudou chybět ani dobře známé charaktery, jako je Lady Marion, Malý John či tlustý mnich. Postavy se od sebe budou lišit svými schopnostmi Robin Hood a dovednostmi a i když autoři jsou v tomto směru zatím poněkud tajnůstkářští, už teď se mluví o získávání zkušeností, což by naznačovalo možnost vývoje jednotlivých aktérů - tedy prvek, který mně osobně třeba v Commandos trochu chyběl. Důležití jsou samozřejmě také padouši, kteří vám budou ztěžovat život – i v tomto případě se bude jednat o známé tváře, jako je Nottinghamský šerif, princ John či Guy de Gisborne. Hra Robin Hood by měla nabídnout o něco více bojů než její předchůdci, navíc potěší možnost připravit si stejně jako v Desperados předem tzv. rychlou akci (Quick Action) – jakési kombo několika úkonů, které pak aktivujete prostým stisknutím klávesy. Důležitou roli samozřejmě budou hrát zbraně vašich svěřenců, které budou sestávat z více méně klasického arzenálu luků, mečů, holí či dýk, ale zajímavou alternativou bude třeba síť využitelná v případě, že nepřítele nechcete zabít, ale zajmout živého. Zajímavě se jeví i samotný soubojový systém, který hráči nabídne volbu, zda nechá Robina a jeho přátele bojovat s nepřáteli automaticky, nebo se chopí manuálního ovládání svých hrdinů (i když se jistě nedočkáme akční hry, ale spíše detailnějšího rozdělování příkazů). Průběh soubojů by měl záležet na obratnosti, příslušných dovednostech, zkušenostech postav a Robin Hood zbraních, se kterými bojují.

Autoři se netají tím, že při vývoji hry Robin Hood využívají své zkušenosti získané při tvorbě Desperados. Vycházejí dokonce z již osvědčeného enginu, i když samozřejmě notně vylepšeného. Ve hře by měla být vychytanější umělá inteligence a také detailnější grafika (o čemž se konec konců můžete přesvědčit i v naší galerii screenshotů). Podle informací i obrázků se zatím hra jeví opravdu zajímavě, i když se v podstatě bude jednat o klon Commandos. Ve hře se však objeví i spousta originálních prvků a navíc bychom se měli dočkat i různých vtípků, takže o zábavu by mělo být postaráno. Na příběhy Robina Hooda si však budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, jelikož datum vydání je stanoveno až na třetí čtvrtletí roku 2003.

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.