Robin Hood – Commandos v Sherwoodu

  • 112
Jistě se mnou budete souhlasit, když prohlásím, že taktická hra Commandos patří již v podstatě mezi legendy. Její odkaz je však stále živý a důkazem je i připravovaná strategie Robin Hood, která vás zavede do Sherwoodského hvozdu a umožní prožít dobrodružství se slavným zbojníkem a jeho přáteli, kteří bojovali proti normanským křivdám.
Robin Hood

Když před časem vyšla hra Commandos od týmu Pyro Studios, propadla jí opravdu spousta hráčů. Její kouzlo spočívalo nejen v kvalitním zpracování a vysoké hratelnosti, ale také v její originalitě – tento titul totiž v podstatě odstartoval nový herní žánr, který bychom mohli (možná trochu neohrabaně) označit jako taktickou strategii v reálném čase. Úspěšný titul Commandos se samozřejmě dočkal pokračování – jednak formou datadisku Beyond the Call of Duty a hlavně jako druhý díl Commandos 2: Men of Courage. Motivu této povedené série se ale chytly i jiné vývojářské týmy, například Spellbound se svojí hrou Desperados, o kteréh hráči hovoří jako o "Commandos na Divokém západě". Lidé ze Spellboundu evidentně byli se svým dílkem spokojeni (ostatně hráči vesměs také) a proto se rozhodli v tomto žánru pokračovat. Tentokrát bychom mohli hovořit o "Commandos v Sherwoodském lese", jelikož připravovaný titul se jmenuje Robin Hood a jeho hlavním hrdinou bude samozřejmě stejnojmenný chrabrý bandita, který mimo jiné podobně jako Jánošík od východních sousedů s oblibou bohatým bral a chudým dával. Vzhledem k tomu, že legendou o šlechetném Robinovi, bojovníkovi proti normanskému Robin Hood bezpráví, se zaobírá mnoho knih a filmů, je jasné, že autoři měli o inspiraci postaráno.

Ve hře si budeme moci vyzkoušet 40 nelineárních misí, které nás zavedou do míst notně provařených – do Sherwoodského lesa, Nottinghamu a okolních hradů. Mise budou nelineární nejen samy o sobě, ale i v rámci celé kampaně – na hlavní mapě totiž budete mít v každém okamžiku na výběr několik možností, jak dále v příběhu pokračovat. Jednotlivé scénáře by měly být dostatečně rozmanité, takže se dočkáme přepadů střežených karavan, infiltrace hradů, záchrany přátel z hradního žaláře a podobných příhod. Autoři chtějí dát hráčům co největší volnost co se stylu řešení problémů týče, takže akčnější nátury se budou moci pustit do bitek, hráči holdující spíše tichému stylu si zas budou s úkoly poradit spíše plížením a infiltrační taktikou. Kromě Robina Hooda bychom se ve hře měli setkat s mnoha dalšími hratelnými postavami, mezi nimiž nebudou chybět ani dobře známé charaktery, jako je Lady Marion, Malý John či tlustý mnich. Postavy se od sebe budou lišit svými schopnostmi Robin Hood a dovednostmi a i když autoři jsou v tomto směru zatím poněkud tajnůstkářští, už teď se mluví o získávání zkušeností, což by naznačovalo možnost vývoje jednotlivých aktérů - tedy prvek, který mně osobně třeba v Commandos trochu chyběl. Důležití jsou samozřejmě také padouši, kteří vám budou ztěžovat život – i v tomto případě se bude jednat o známé tváře, jako je Nottinghamský šerif, princ John či Guy de Gisborne. Hra Robin Hood by měla nabídnout o něco více bojů než její předchůdci, navíc potěší možnost připravit si stejně jako v Desperados předem tzv. rychlou akci (Quick Action) – jakési kombo několika úkonů, které pak aktivujete prostým stisknutím klávesy. Důležitou roli samozřejmě budou hrát zbraně vašich svěřenců, které budou sestávat z více méně klasického arzenálu luků, mečů, holí či dýk, ale zajímavou alternativou bude třeba síť využitelná v případě, že nepřítele nechcete zabít, ale zajmout živého. Zajímavě se jeví i samotný soubojový systém, který hráči nabídne volbu, zda nechá Robina a jeho přátele bojovat s nepřáteli automaticky, nebo se chopí manuálního ovládání svých hrdinů (i když se jistě nedočkáme akční hry, ale spíše detailnějšího rozdělování příkazů). Průběh soubojů by měl záležet na obratnosti, příslušných dovednostech, zkušenostech postav a Robin Hood zbraních, se kterými bojují.

Autoři se netají tím, že při vývoji hry Robin Hood využívají své zkušenosti získané při tvorbě Desperados. Vycházejí dokonce z již osvědčeného enginu, i když samozřejmě notně vylepšeného. Ve hře by měla být vychytanější umělá inteligence a také detailnější grafika (o čemž se konec konců můžete přesvědčit i v naší galerii screenshotů). Podle informací i obrázků se zatím hra jeví opravdu zajímavě, i když se v podstatě bude jednat o klon Commandos. Ve hře se však objeví i spousta originálních prvků a navíc bychom se měli dočkat i různých vtípků, takže o zábavu by mělo být postaráno. Na příběhy Robina Hooda si však budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, jelikož datum vydání je stanoveno až na třetí čtvrtletí roku 2003.