Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Robin Hood: Legend of Sherwood - dojmy

  12:00aktualizováno  31. března 2003 10:17
Poměrně nedávno se u nás objevila první hratelná demoverze klonu Commandos od autorů úspěšné strategie Desperados. Pokud jste kdy toužili chopit se role chrabrého zbojníka, který bohatým bral a chudým dával, byli jste na tom stejně jako my. A hra Robin Hood: Legend of Sherwood naše sny splnila!

ROBIN HOOD:
LEGEND OF SHERWOOD
Výrobce: Spellbound
Vydavatel: Wanadoo
Datum vydání: listopad 2002
homepage
Robin Hood: Legend of Sherwood

Asi nemá cenu vyprávět zde notoricky známou historii Robina z Locksley alias Robina Hooda – šéfa zbojníků z lesa Sherwoodu, kteří notně nezpříjemnili život zlovolnému šerifovi z Nottinghamu a samozvanému králi Janu (který se chopil moci zatímco právoplatný panovník Richard Lví srdce dlel na křížové výpravě). Chopit se role muže, který bohatým bral a chudým dával, byl můj sen už od dětských let – a nyní se konečně našla hra, která mi to umožní. Jak se nový projekt autorů známého Commandos klonu Desperados hraje jsme měli možnost otestovat díky nedávno vydané hratelné demoverzi, v následujících řádcích tak hledejte naše bezprostřední první dojmy…

Vaším úkolem bude s týmem ve složení Robin Hood, Malý John, bratr Tuck a lady Marian proniknout do hradu v Leicesteru a osvobodit Willa Scarletta. Začínáte na cestě vedoucí z Sherwoodského lesa a postupem času se skrze vesnici, přilehlá pole a zdánlivě nedosažitelné hradby Robin Hood: Legend of Sherwood dostanete až do nitra zmiňované pevnosti. Na celou akci pohlížíte izometrickým 2D pohledem, přičemž myšoidní ovládání se spoustou klávesových zkratek je vyřešeno stejně jako u zmiňovaných Commandos.

Než se pustíte do akce, je záhodno přečíst si na prvních čtyřech svitcích, které naleznete povalovat se na zemi, jakými že schopnostmi vaši hrdinové disponují. Dozvíte se tak, že Robin Hood umí perfektně střílet z luku, dokud tedy má dost šípů (koho by to napadlo, že? :o), může omráčit nepřítele ranou pěstí (kolem nehybného těla pak začnou vtipně kroužit hvězdičky) a může někde pohodit pytlík s penězi, který i ty nejbdělejší stráže aspoň na malou chvíli zaměstná.

Malý John není zrovna nejvěrnější svému jménu. Jako největší a nejsilnější člen skupiny může posloužit jako stupínek pro nějakého lehčího a hbitějšího človíčka (snažím se naznačit, že bratr Tuck to nebude), stejně jako Robin může omráčit zlovolné přisluhovače šerifa z Nottinghamu a – což je velmi užitečné – může si na záda naložit omráčeného či mrtvého nepřítele a odtáhnout ho pryč z kdejakého exponovaného místa.

Robin Hood: Legend of Sherwood Ač se zdá, že bratr Tuck je pro celé družstvo jen přítěží (a vzhledem k jeho váze je toto slovo obzvláště příznačné), není to tak úplně pravda. Protivníky na slušnou dobu zaměstná kupříkladu jím vržené vosí hnízdo, taktéž opít je z jeho skoro nekonečných zásob čutor s kořalkou se může hodit. Asi nejužitečnější je ale schopnost svazovat omráčené nepřátele, kteří toho pak ani po probuzení mnoho nepodniknou. Pěkné také je, že sebou nosí vždy nějakou tu kýtu, kterou si může v případě potřeby doplnit životy.

Lady Marian se v lecčems blíží svému milovanému Robinovi. Umí se tak kupříkladu ohánět mečem a neméně zručně střílet z luku či kuše. K jejím speciálních schopnostem patří špionáž a obrovsky užitečné léčení, které častokrát upotřebíte i v poměrně jednoduché misi, která tvoří demoverzi hry.

Těchto schopností a bojových dovedností budete muset využít, abyste se dostali přes několik desítek stráží, které se pohybují v oblasti. Už od začátku vidíte celou mapu a hra v podstatě nepočítá s nějakou "fog of war" – jen namísto postav vidíte pouze tmavé siluety, takže lze jen odhadovat, Robin Hood: Legend of Sherwood zda se jedná o strážného s lukem, mečem či dokonce o spřátelenou postavu. Podobně jako ve druhém díle Commandos si i v Robinu Hoodovi můžete vybrat cestu, kterou budete úroveň řešit. Můžete se různě plížit, skrývat, vyskakovat ze zálohy a omračovat osamělé strážné, můžete se ale také rovnou pustit do boje a budete-li si počínat chytře, nejste bez šance na vítězství.

Boje jsou ve hře zpracovány poměrně zajímavě. Když zrovna nebojujete, pohybujete se klikáním myši, vybíráte zvláštní schopnosti a používáte je – klasika všech klasik. Když se k vám ale nějaký nepřítel přiblíží a začne vás mydlit, nastoupí trochu odlišný "šermovací" mód, kdy se klikáním myši oháníte a jako v Diablu řežete do nepřítele. To by samo o sobě nebylo moc zábavné, a tak můžete vyrábět vlastní kombo seky, když stisknete tlačítko myši, táhnete a vytvoříte nějakou pěknou křivku. Podle ní pak vaše postava provede vlastní sek. S trochou šikovnosti si tak můžete poradit i s několika nepřáteli najednou.

Pěkné je, že se v misi nenacházejí jen samí nepřátelé. Narazit můžete na neutrální persóny (pozor ale na odporné růžovoučkaté babizny, které vás okamžitě po spatření poletí nabonzovat nejbližšímu strážníkovi), Robin Hood: Legend of Sherwood z nichž vám některé dokonce mohou zadat i miniaturní subquest (pomoci žebrákovi, kterého obtěžují městské stráže apod.). Z postav si zmínku zaslouží ještě žebráci, kteří se tváří nenápadně, zmučeně, ale za malé množství zlaťáků vám toho dovedou leccos prozradit. Demoverzi tak můžete prolétnou lineárně – vymlátit nejnutnější strážné, přeskočit přes příkop a vyšplhat s Robinem po hradbách, spustit hlavní padací most, osvobodit Willa a rychle utéct do Sherwoodu. Lze ale také zároveň pomoci zmiňovanému žebrákovi, pomoci si k dvěma tisícům zlaťáků ze severní věže a rozdat si to se strážnými ve dvou propojených věžích na západní straně hradu. Pokud bude design misí v plné hře alespoň tak nápaditý jako zde, máme se – i vzhledem k tomu, že se jich na nás chystá hned 40 – skutečně na co těšit.

První dojmy se nám blíží ke konci a já se ještě vůbec nezmínil o grafickém zpracování. To si ale zmínku zaslouží, a to přesto, že není plně 3D se spoustou ultra-extreme-namakaných speciálních efektů. Opět se ukazuje, že dobře zvládnutá 2D izometrická grafika má leccos do sebe. Těžko totiž naleznete na pohled přitažlivější hru podobného žánru. Robin Hood: Legend of Sherwood Roztomilé stromečky, domečky, věžičky (které se po vstupu dovnitř efektně rozevírají, abyste viděli, co že váš hrdina uvnitř provádí), mostíky a v neposlední řadě samotné postavičky se vám na první pohled zalíbí a nemusíte se bát, že by na roztomilosti ztratily při pohybu. Animace jsou taktéž precizní a rozhodně vám vynikající dojem z grafické stránky hry nezkazí.

Takže jaké jsou naše první dojmy? Těžko si dovedu představit, co by museli autoři do vydání plné verze ještě všechno pokazit, aby Robin Hood: Legend of Sherwood v recenzi neuspěl na výbornou. Nabízí osvědčený herní princip v nádherném zpracování a potenciální dlouhotrvající zábavu. Na destruktivní práce mají ve Spellbound Studios naštěstí už jen velice málo času (hra je GOLD a měla by – díky bohu! – vyjít už tento měsíc), takže můžeme říci, že se s velkou pravděpodobností dočkáme zase jedné opravdu návykové gamesky.

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.