Rock Band 4

Rock Band 4 | foto: Harmonix

Hudební hry bývaly populárním žánrem, Rock Band 4 dopadl katastrofálně

  • 1
V minulém desetiletí bylo hudebním hrám obtížné utéci. A série jako Rock Band i Guitar Hero tehdy patřily mezi nejpopulárnější značky. Koncept však hráče během let omrzel a Rock Band 4 jako další příspěvek do hlavní série vyšel po pětileté pauze.

Ani po pěti letech však hráči o nový díl neprojevili dostatečný zájem, a čtvrtý díl tak značně přispěl k prodělečnému roku vydavatelství Mad Catz. To přitom právě na značku Rock Band sázelo jako na jeden z klíčů k růstu.

Čtvrtý díl vyšel 6. října a zlatým dolem se pro firmu nestal. Mad Catz v posledním čtvrtletí fiskálního roku muselo zaplatit 6,8 milionu dolarů za výdaje spojené s uvedením hry.

Mezi náklady patřily odepsané kusy, výrobní materiály i snižující se ceny, ke kterým se kamenní prodejci uchýlili v reakci na nezájem o hru. V únoru tak podal výpověď Darren Richardson, tehdejší ředitel společnosti Mad Catz.

Příjmy vydavatelství přitom byly o 55 % vyšší než předchozí rok. Stouply tak na 134,1 milionu dolarů, tedy zhruba na 3,2 miliardy korun.

Pro Rock Band 4 však bylo třeba vyrobit mikrofony a nákladné herní ovladače imitující kytaru i bicí. Firma proto skončila ve ztrátě. Prodělala 11,6 milionu dolarů, což odpovídá zhruba 278,4 milionům korun.

Společnost kvůli tomu propustila téměř 40 % zaměstnanců, celkový počet tak klesl z 219 na 133 lidí. Firma přitom počítá s dalšími škrty, v příštím fiskálním roce má totiž v plánu ušetřit mezi šesti až sedmi miliony dolarů.

„Odstranili jsme nadbytečné vrstvy manažerů, aby společnost byla pružnější,“ vzkázala v souvislosti s tím nová ředitelka Karen McGinnis akcionářům.