Rock Tour Tycoon

Výrobce: Activision

• Chvilku i zábavné
  • Na samostatnou hru nedostačující

Na Flashovku slušný výkon, na samostatnou hru nedostačující.

Rock Tour Tycoon

Rock Tour TycoonVždy, když už se zdá, že existuje tycoon prakticky ke všem oblastem lidské činnosti, najde se někdo, kdo vymyslí další. Tentokrát nám na stole přistál Rock Tour Tycoon: World Tour 2008, ve kterém si odzkoušíme život manažera rockové skupiny. Jako první mě zaujalo, že je Rock Tour Tycoon vytvořen kompletně ve Flashi. To mu samozřejmě ubírá možnost byť se jen přiblížit většině ostatních tycoonů, ať už graficky či hratelností, a to i ve srovnání s hrami o několik let staršími.

Vše funguje velice jednoduše. Na začátku si hráč vybere jednu z kapel, dostane nějaké peníze do začátku a zbytek hry se o svou skupinu stará jako manažer. Pojďme si nyní herní systém a základní obrazovku rozebrat podrobněji. Na obrazovce je vše umístěno přehledně, nic nepřekáží, vše potřebné tam je. Menu, přehrávač, miniatury členů skupiny, karty (objasníme si později) i přístroj nápadně podobný GPS, který ovšem zobrazuje žhavé informace.

"Na začátku si hráč vybere jednu z kapel, dostane nějaké peníze do začátku a zbytek hry se o svou skupinu stará jako manažer."

Rock Tour TycoonCelá hra je postavena jako ‚klikačka‘. Myš dostane opravdu zabrat, stejně tak jako nervy. Většinu hry sedíte před mapou, čekáte, až se na ni objeví nabídka nového koncertu a pak jen klikáte a klikáte. Pro zpestření přidali tvůrci do spodní části obrazovky několik karet. Potřebujete-li vědět, jak je na tom skupina s příjmy a výdaji, za co se utrácí a z čeho je nejvíc peněz, pak Vám slouží karta Finance. Chcete-li podrobnosti o kapele, jejích členech, fanoušcích a oblíbenosti, pak je tu záložka Skupina. Pro organizaci času skupiny budete potřebovat kartu Kalendář. Pro informaci o počtu, oblíbenosti a úspěšnosti písniček Vaší kapely je tu odkaz Písně. Pomocí karty Obchod se dostanete k lepším hudebním nástrojům, vozítkům, propagačním předmětům apod. Jako poslední je tu i záložka Mínění, kde si můžete pročíst názory Vašich fanoušků ve formě internetové diskuze.

"Pokud se kapela činí a vyprodukuje dostatek písní pro nahrávání, nabízí se možnost výdělku formou vlastního alba."

Po levé straně obrazovky se usmívá několik náhledů obličejů - jsou to tváře členů Vaší skupiny a slouží hned ke dvěma věcem. Jednak je skrz ně možné číst umělcovo Bio, což je výčet jeho schopností, duševního stavu, oblíbenosti apod. Také umožňují rozdávat členům kapely omezené příkazy. Můžete hudebníkům nařídit co dělat, když právě nekoncertují. Zda si procvičovat hraní skladeb, se kterými má ten který umělec potíže, skládat nové písně, procvičovat si dovednosti, jednoduše se flákat apod.

Vaše kapela dostává nabídky ke hraní na nejrůznějších místech. Zpočátku samozřejmě hrajete jen pro pár lidí a skoro zadarmo, ale jak stoupá popularita skupiny, jsou i nabídky štědřejší. Zvyšuje se počet lidí, pro které hrajete a s ním i Rock Tour Tycoonhonoráře. Ty si mimochodem musíte předem usmlouvat. Při domlouvání každého koncertu se s majitelem místa dohodnete, kolik procent ze vstupného patří kapele a na konci každého koncertu Vám vyjede podrobné vyúčtování. Musíte se jako manažer starat i o reklamu a zvolit, jakou formou a za kolik budete ten který koncert propagovat. Jako poslední musíte ještě určit, které písničky na daném koncertu Vaše kapela zahraje a dbát na to, aby to byly písně, se kterými jsou všichni členové bezpečně seznámeni a neuříznou si tak ostudu.

Postupem času můžete využít i nahrávacího studia a některé ze svých písní zvěčnit. Pokud se kapela činí a vyprodukuje dostatek písní pro nahrávání, nabízí se možnost výdělku formou vlastního alba. Hudební doprovod je řešen originálně. Jedním z doplňků, vysouvajících se ze strany obrazovky, je hudební přehrávač, kde si hráč sám zvolí, jakou hudbu chce, nebo podbarvení úplně vypne. Samozřejmě bude hrát rock, jak napovídá již název hry. Pochvala patří i umístění menu. Nemá sice moc co nabídnout, ale je vsazeno přehledně do horní části obrazovky, kde je po ruce, ale neruší.

"Jak jsme si již řekli, hra stojí na Flashi, proto ani po grafické stránce nemůže hráči nabídnout nic mimořádného."

Nastavení nenabízí vcelku žádné možnosti, což je dáno technologií, na které je hra postavena. Je možné si přizpůsobit pouze hlasitosti hudby a detaily grafiky ve třech stupních. Při výběru kapely na začátku hry nejsou dostupné všechny ‚bandy‘, nýbrž musíte začít s těmi jednoduššími a splňováním určitých kritérií odemykat další. Dlouho jsem váhal, zda tento systém označit za klad či zápor hry. Nakonec se zdá, že tato metoda udržuje hráče o trochu déle v napětí. Pokud by tomu tak nebylo, každý by zvolil nejlepší kapelu a herní doba by se ještě snížila pod už tak mizerných pár hodin.

Rock Tour TycoonJak jsme si již řekli, hra stojí na Flashi, proto ani po grafické stránce nemůže hráči nabídnout nic mimořádného. Žádné pokusy o 3D, perspektivu nebo něco podobného. Hra by mohla stejně dobře běžet v internetovém prohlížeči a jako free webovka by zcela jistě zabodovala, na hru je to ale přeci jen málo.

Jediným jazykem, kterým hra komunikuje, je angličtina. Nejsou ale použity žádné slangové výrazy ani těžká slovní spojení, takže s prvními pěti třídami angličtiny by pro hráče neměl být problém porozumět.

Od Rock Tour Tycoonu jsem nic neočekával. Snad právě proto jsem byl mile překvapen hratelností i navzdory grafice a na chvíli jsem se u hry příjemně odreagoval. Po pár hodinách mi ale začalo docházet, že nic dalšího mi tento tycoon nabídnout nemůže a hra sklouzává do stereotypního a únavného klikání. Na Flashovku slušný výkon, na samostatnou hru nedostačující.

55 %

63 %

Doposud hodnotilo 175 čtenářů