Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rocky Interactive Horror Show

  10:05aktualizováno  10. července 2001 11:21
Rocky Interactive Horror Show
To byste nevěřili, kolik je v takovém strašidelném hradě záchodků...

"Hororová komedie? Eh?"

Tak tady po delší době máme jednu adventůrku. Zcela s čistým svědomím o ní mohu prohlásit, že se jedná o adventku klasickou, protože už nyní bych ji mohl zařadit přímo do rubriky "klasika". Proč? Inu, má holátka, to je jednoduché. Když mi tuhle asi měsíc starou hru Leech přinesl, vysmál jsem se mu a pak mu sdělil, že jestli mi v době adventurního sucha bude nosit na zrecenzování pět let staré hry, smažu mu z harddisku všechny porno obrázky, které sbírá už opravdu hodně let. Bohužel, Leech si jednak pro jistotu koupil nový hadr a všechny obrázky si zálohoval no a jednak mi během spouštění hry ukázal jistý malý nápisek, který hlásil " (c) 1999 "...

Tohle bylo poprvé, kdy mi Leech hru nevnutil (se slovy "do týdne chci recenzi, jinak z Bonusu letíš rychlostí želvy, kterou si na fotbalovém hřišti někdo omylem spletl s balónem"), ale dal mi na výběr jestli ji chci nebo ne. Sám si ji totiž doma na zkoušku zahrál, prošel tři lokace, rychle restartoval počítač (aby se mu nezab[censored] stejně jako on sám) a následně zformátoval hadr, aby po hře nezůstaly opravdu žádné stopy. Mě to samozřejmě bylo trochu podezřelé, že když mi Leech hru nabízel, měl právě její CD-čko ve svěráku a v ruce třímal kladivo. Nicméně já v dnešní době nepohrdnu žádnou adventurou, a tak jsem tu nabídku přijal. Ihned poté se na Leechově obličeji objevil udivený a vystrašený výraz a vzápětí se pozvracel podruhé...

Právě jsem přijal funkci hrobníka...

Musím se přiznat, že po spuštění hry byl můj žaludek v podobném rozpoložení jako ten Leechův, nicméně během hraní se začal pomalu zklidňovat a v polovině hry jsem si připadal zcela normálně a docela jsem se i bavil... neustále jsem si ale připadal jako někdy v roce 1994, kam tahle hra zřejmě patří a nějakým nedopatřením byla vydána až nyní.

Rocky Horror má být, jak už z názvu vyplývá, horor. Nevím, jestli to bylo záměrem, ale mě některé situace ve hře připadaly spíše komické, což bylo způsobeno především grafickým zpracováním hry a hudebním doprovodem. Leech mě ale upozornil, že hra byla vytvořena na motivy nějaké skutečné americké komediální show, takže by zřejmě mělo být vše v pořádku. Příběh je takový nijaký. Na začátku hry si zvolíte, jestli chcete hrát za chlapa, nebo za ženskou (přitom průchod hry je pro oba téměř shodný). Pak se objevíte před domem hrůzy, ve kterém je uvězněn váš přítel/přítelkyně (podle toho, kterou postavu jste si zvolili). Nejdříve se musíte do domu dostat a pak svého druha/družku osvobodit. Dá to celkem fušku, protože logiky ve hře moc nenajdete (na druhou stranu právě ona nelogičnost je zdrojem občasného humoru). Během celé hry chodíte po nějakém starém hradě a v jeho blízkém okolí, sháníte klíče od zamčených dveří (které jsou ukryty třeba v tygří tlamě, v záchodové míse, nebo například v útrobách smradlavé mrtvoly v rakvi uložené), sbíráte předměty a používáte je. Bohužel, sebrané předměty nejsou nijak pojmenované, ani je nelze blíže prozkoumat, takže mnohdy ani nevíte, co to vlastně máte u sebe.

A další záchodek, tentokráte trochu hygieničtější...

Celá hra je časově omezená. Máte celkem 30 časových jednotek (1 jednotka = asi 2 minuty), které vám postupně ubývají. Během hry ale narazíte na několik time bonusů - každý vám přidá 4 časové jednotky, takže se dá říci, že čas rozhodně není problémem. S touhle věcí souvisí i jedna zajímavá skutečnost a tou je, že při ubývajícím čase se vám postupně graficky mění kompletní menu (v dolní části obrazovky), což je velmi příjemné zpestření při hraní.

Ovládání patří mezi jednu z oněch "zastaralých" vlastností hry. Přesto, že je hra kompletně 2D, ovládáte hlavní postavičku na klávesnici šipkami, což jsem naposledy zažil (pokud neuvažuju 3D adventku Grim Fandango) u hry Shadow Of The Comet někdy z počátku devadesátých let. Tento způsob ovládání znamená, že nemáte absolutně přehled o aktivních předmětech na obrazovce a tím je rapidně zvýšena obtížnost hry. Musíte tedy neustále přistupovat k různým předmětům na lokacích a mačkat ENTER (aktivní klávesa - vykonává všechny funkce jako seber, mluv, použij...), což je někdy hodně otravné.

Rozsáhlost hry je podprůměrná (kolem 70 lokací a 50 použitelných předmětů). Hru dohrajete za nějakých 10 hodin, což není moc a nutno poznamenat, že čas strávený u Rockyho hororu se dá zužitkovat mnohem příjemněji. Celou dobu budete pobíhat po hradě a mačkat enter (tím myslím sbírat a používat předměty). Přesto, že se kolem vás bude motat asi 5 - 10 postav, nebudou s vámi vůbec komunikovat, maximálně vás můžou svléknout do naha a znásilnit (tohle není vtip!), což je v případě, že hrajete za ženu docela zajímavé ... :-). Jediný, kdo s vámi komunikuje, je jakýsi starý dědek, který vám občas formou nekvalitní Full Motion animace poradí jak dál, nebo varuje před nějakým nebezpečím.

Rocky Interactive Horror Show
Výrobce: On-line Entertainment LTD
Distributor: není známo
Minimální konfigurace: Pentium 60, 16 MB RAM, 2xCD ROM, WIN 95/98/2000
Doporučená konfigurace: Pentium 133, 32 MB RAM
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Pro větrem protřelé pařany nostalgické zavzpomínání na staré časy, pro nové hráče způsob jak ulevit přepracovanému žaludku...
Hodnocení 4/10

No a na závěr se dostávám k oné části, která sráží Rockyho horor do bezedné propasti zapomění... Mám na mysli technické zpracování. Takže rychle a stručně: Grafika je podprůměrná, ručně kreslená a ze všeho nejvíc připomíná několikero her z pravěku adventurní slávy. Postavičky jsou digitalizované, průměrně rozanimované a na pozadí lokací sedí jako... no, chtěl jsem říci "pěst na oko", ale tak strašné to zase není. Hudební motivy jsou sice vydařené a dolaďují komickou atmosféru hry, nicméně na MIDI a jejich písklavé tóny už v dnešní době není nikdo zvědavý. No a co se zvuku týče, jednoduše řečeno ... průměr ... ale někdy z roku 1995.

Co tedy říci závěrem... Leech se u téhle hry pozvracel, já jsem dopadl o něco lépe a rozpomněl se na začátky svého pařanství. No a jak dopadnete vy, to je asi ve vězdách. Ovšem pokud se vám hra dostane do rukou po dobrém obědě, nebo dívenkám užívající prášky proti těhotenství před plánovanou divokou noční aktivitou, raději bych to s Rockyho hororem neriskoval...

Autor:


Témata: Humor, Porno, Vtip


Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.