Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rogue Galaxy - preview

  12:00
Jsou hry, které šokují grafickými detaily. Jiné pro změnu rozlohou herního prostředí. A pak jsou takové, které obojí kombinují do dokonalosti. Například Rogue Galaxy.

Rogue Galaxy Nikdo z hráčů asi nezapomene na hru Frontier. Hit éry osmibitů, vektorová grafika, nekonečný vesmír, zkrátka hra pro věčnost. Dodnes unikát, jaké se rodí jednou za epochu. Těžko zapomenout také na TES II: Daggerfall. Na PC zázrak, který prostě nešlo celý prochodit. Neustále generoval nové dungeony a obří exteriérový herní svět. Také unikátní nekonečno. Zkuste si představit křížence těchto her. Že to jde jen obtížně? Ono se to ale opravdu podařilo.

Rogue Galaxy si totiž tak trochu vybírá z obou těchto her. Za kormidlem sedí velmi schopní chlapci z Levelu 5, jejichž obdivovaný obrovský a překrásný svět Dragon Questu VIII pro PS2 se stal obdivovaným megahitem. Dokonce si z něj převzali i propracovaný cel-shading, který perfektně pro potřeby Rogue Galaxy vyhovuje. A samozřejmě megalomanskou touhu. Vždyť otevřený svět DQ VIII s jeho nádhernými stromy a vlnící se travou, překrásnými městy i postavami, obdivují takřka všichni hráči.

Rogue Galaxy

Nebylo by to japonské RPG, kdyby se nemíchala naprosto nesouvisející prostředí a období.

Původně neměli tvůrci žádný skromný cíl. Chtěli stvořit v jistém směru pokořitele Frontiera. Jejich vesmír měl být totiž také nekonečný, ale pak japonský cit pro důkladnost nakonec omezil touhy na „pouhou“ galaxii, čímž bylo možné se vyhnout náhodnému generování světů a zachovat unikátnost každého z nich. A vyplatilo se to. Platí, že někdy méně bývá více. Zvláště když to slovo méně musíme dát do obrovských uvozovek.

Nebylo by to japonské RPG, kdyby se nemíchala naprosto nesouvisející prostředí a období, a tak se není ani čemu divit, že se ocitáme ve světě, kde jsou vesmírní piráti, kteří brouzdají kosmem na těžko uvěřitelné raketové superplachetnici, která jinak ovšem vzhledem jako kdyby vypadla z příběhu středověkého piráta Černého korzára. Do toho pochopitelně supertechnologie, roboti, kouzla, monstra, onen geniální konglomerát japonského neskutečna. Hra vypadá skutečně jako kreslený film, planety jsou Rogue Galaxy plné fantastických měst, ale i hustých lesů, kde všude čekají dobrodružství. Grafika přitom oplývá tak neuvěřitelným množstvím detailů a takovou volností pohybu, že to vyráží dech. Na slovo loading, které tolik pije krev hráčům Oblivionu, můžete zapomenout. Streaming je odvedený tak profesionálně, že vyběhnete z domku na náměstí, branou do okolní přírody a ani jediné okénko loadingu, žádná zadrhávání.

Pochopitelně není možné předpokládat, že se setkáme s otevřeným prostorem typu Dragon Questu VIII. To už bychom toho po tvůrcích chtěli příliš. I ta nejrozlehlejší prostranství jsou ohraničená, ovšem natolik šikovně, že nenarazíte na neviditelné bariéry, které jsou prokletím jinak naprosto geniální Grandie III. Výborně vyřešili tvůrci lesy, kde prostě do křovin vběhnout nelze, ale ani se tomu nedivíte, jako to poměrně dost iritovalo u Resident Evilu 4. Inu, cel-shadová grafika má nesčetně výhod. To, co by v realistické vypadalo nešikovně, cel-shading krásně zastře.

Rogue Galaxy

Nechte se nést hvězdným větrem po galaxii.

Také postavy vypadají tak podrobně, že s úžasem smekáte nad jejich detailností a i když je ve hře možnost pohledu vlastníma očima, nějak vám nedojde, že přece jenom náměstí bývají mimo období moru či těsně pofrontového období přece jen poněkud zaplněnější. Když už byla řeč o Oblivionu, nedá mi právě tento drobný nešvar z jinak geniální hry nepřipomenout. Podobně "zalidněné" jako v Oblivionu je to i v Rogue Galaxy. Když se projdu oproti tomu jakýmkoliv městem Final Fantasy XII, tak si připadám jak na Václaváku uprostřed turistické sezóny. Tím nechci Rogue Galaxy po technické stránce shazovat, prostě každá hra si šetří výpočetní výkon na to, co autoři považují za důležité, a je fakt, že potýkat se s Final Fantasy XII je patrně pro veškeré dosud vyšlé hry docela problém. Přesto až budete moci srovnávat oba tituly, Rogue Galaxy skutečně vychází z hlediska vizuálního dojmu s naprosto čistým štítem.

Rogue Galaxy Dost o vzhledu. Boje. Ačkoliv jsme v typickém japonském RPG, bojuje se tu tvrdě akčně. Tedy meče a palné zbraně. Samozřejmě se spoustou RPG prvků, ale tentokráte se sází trochu více na šikovnost prstů. Hrdina naštěstí nechodí sám, takže máte AI pomoc, která se, nemá si cenu nic namlouvat, pořádně hodí. Trochu mi vadí, že se na boj není možné připravit, nejsou tu sice typické náhodné souboje, vše běží v enginu hry, ale i tak bych uvítal možnost více stealth prvků.

Rogue Galaxy je v každém případě pastvou pro oči lidí, kteří si potrpí na originální design. Města a jednotlivé planety jsou naprosto unikátní, také raketová kosmická plachetnice působí dost impozantně. Je pravda, že zatím nejunikátnější létadlo od doby Final Fantasy IX je jednoznačně létající kolesový parník se třemi mohutně dýmajícími komíny z chystané Final Fantasy pro Nintendo Wii a nepopsatelné létající "cosi" z FF XII s plachtami, kolesy, vrtulemi a křídly, ale ani Rogue Galaxy netrpí nedostatkem originality. Kdo si například myslí, že hrůzu může Rogue Galaxy budit ostrozubý dinosaurus pouze v CGI pojetí, tak se v Rogue Galaxy přesvědčí o opaku. Grafika tu totiž připomíná natolik kreslený film, že vás to snadno vtáhne do nesmírně autentického prožitku děje. Jak známo, síly kresby a kresleného filmu jsou si právě japonští kreslíři dobře vědomi a v realistickém filmu až komicky působící reálie zde naprosto nevadí. Kdo má zkušenost s unikátním mixem CGI a kresleného filmu v podobě snímku "Wonderfull Days", je v obraze. A tak vám v Rogue Galaxy vesmírní piráti nepřijdou nijak komičtí, sledujete s poklidem, jak jejich raketová galeona proskakuje časoprostorovými branami mezi hvězdami, těšíte se jednoduše řečeno na další a další dobrodružství, která děj přinese. Užíváte si dalšího skvostu ze země vycházejícího slunce a zkracujete si tak příjemně čas čekání na patrně nejambicióznější hru této generace herních konzolí po Shadow of the Colossus, Final Fantasy XII.

Původně neměli tvůrci žádný skromný cíl. Chtěli stvořit pokořitele Frontiera.

Rogue Galaxy Nechte se tedy nést hvězdným větrem po galaxii, leťte na vlnách fantazie po oceánu nekonečna, ze kterého si Rogue Galaxy nabrala plnými dlaněmi. A až už nebude ve vesmíru žádné dobrodružství, které byste neprožili, až zanecháte nesmazatelný otisk na planetách, které jste navštívili, až projdete všemi těmi lítými boji, pak budete mít sotva čas chvilku vydechnout a jako úder bucharu na vás dopadne nejambicióznější JRPG všech dob, naprosto nenapodobitelná Final Fantasy XII. Hra, kvůli které stojí za to si pořídit japonskou verzi a jen se kochat těmi nejdokonalejšími interiéry a exteriéry, jaké spatřily dosud oči hráče. Zatím vztyčte plachty a vydejte se do kosmu s Rogue Galaxy. Litovat nebudete.

Index očekávání: 95%

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 52

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 17

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo

novinky 24. 4. 2024,  aktualizováno  6

Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...

Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

novinky 24. 4. 2024 6

Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

85 %

RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

ps5 24. 4. 2024 2

Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu

novinky 24. 4. 2024 3

O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...