Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s AMC Creation o No Name War

  12:00
Rumunský tým AMC Creation připravuje 3D strategii No Name War. Protože první informace a obrázky vypadají naprosto skvěle, rozhodli jsme se položit tomuto začínajícímu týmu několik otázek.

No Name WarMarcel Neamtu je project manager rumunského týmu AMC Creation. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, nemusíte se stydět – první hrou tohoto studia totiž bude právě No Name War – skvěle vypadající připravovaná 3D RTS. Jelikož první screenshoty a informace vypadají parádně, rozhodli jsme se položit mu pár otázek.


První otázky se budou týkat vašeho týmu. Kdy a za jakých okolností vznikl? Udály se v něm v průběhu vývoje No Name War nějaké významnější změny? Jak vypadá dnes?
Začali jsme před pár lety jako mladý, nezkušený tým. Museli jsme překonat nejrůznější problémy. Nestačí jen chtít něco udělat, aby věc mohla být úspěšná, je třeba mnohem víc. Museli jsme jako tým dospět. To se nám snad povedlo a doufáme, že se už do té doby, než No Name War dokončíme, žádné větší problémy nevyskytnou.

Na začátku byla No Name War prezentována jako 2D realtimová strategie, dokonce vyšly i screenshoty, které to dokazovaly. Nicméně poslední obrázky jsou 3D (a velice pěkné :o) a ukazují zbrusu nový engine. Kdy a proč jste se odhodlali k této změně?
Asi před rokem jsme si uvědomili, že nejsme na správné cestě. Nemohli jsme prostě ignorovat ten úžasný pocit svobody, který 3D kamera ve hře nabízí. Teď se hráči mohou volně pohybovat v mnohem pestřejším světě – a to za nějaké to zdržení stojí.

Používáte svůj vlastní engine? Jaké jsou jeho specifikace?
Ano, engine byl vyvinut in-house. Není to jeho první verze, ale myslíme si, že teď už má vše, co potřebujeme. V poslední době doznal značných zlepšení a jsem přesvědčen, že dokáže využít všech užitečných schopností 3D akcelerátorů nové generace.
Konkrétně nabízí:

  • Neformovatelný povrch, který je obydlen specifickými živočišnými druhy
  • Realistické efekty počasí a změny roční doby
  • Spektakulární atmosférické efekty
  • Až 100.000 polygonů na scéně
  • Detailní hardwarově komprimované textury
  • Vysoce přesné real-time stínování
  • Komplexní animace
  • Velké množství světelných zdrojů
  • Velké náhodně generované 3D mapy
  • Kameru s velkým rozsahem úhlů a zoomu

    No Name WarCo nám prozradíte o příběhu? Hledali jste inspiraci v science-fiction literatuře a filmech? Věříte, že skutečné válečné konflikty mohou v budoucnosti přerůst v katastrofu takového formátu, jakou popisuje No Name War?
    O příběhu vám nemůžeme prozradit více, než naleznete v oficiálních materiálech na našich stránkách (a v tomto článku), abychom vám nepokazili zážitek ze hry.
    Na světě není zase tak velké množství originálních nápadů. Některé motivy jsou stále opakovány a převypravovány různými způsoby. Tím chci říci, že některá témata jsou častá ve sci-fi knížkách i filmech a PC hrách a to nás pochopitelně ovlivnilo. Nicméně No Name War má svůj vlastní, odnikud nepřevzatý příběh.
    Války jsou od základů špatnou záležitostí a pokročilá technologie může konat dobro i zraňovat, záleží jen na tom, kdo ji používá. Kdykoli se může objevit jakákoli katastrofa – kdo ví? :o)

    Jak důležitý bude pro hru příběh? Bude No Name War obsahovat nějaké filmečky nebo cut-scény v herním prostředí?
    Je to jako v životě. Pokud vám jde o to porozumět, co se děje okolo, pak je to důležité. Možná se vám dokonce podaří pochopit svou vlastní roli v celém vesmíru. Pokud někomu jde jen o to se uzavřít a naslepo střílet, je-li pro něj důležitá jen míra násilí, pak na to může rovnou zapomenout. No Name War můžete hrát i bez většího povědomí o příběhu, ale připravíte se o skvělý zážitek...

    Prozradíte nám něco o rasách, které se ve hře objeví? Proč mají tak divná jména (Ktoniané, Khloona, Qualdarové)?
    To je skutečně zábavný příběh, ale zatím vám ho nemohu prozradit. Možná později...
    Zatím mohu posloužit jen oficiálními informacemi:

  • Ktoniané – potomci kolonistů, kteří havarovali a skončili na své mateřské planetě. Jejich cílem je ze začátku jen přežít, kontaktovat mateřskou základnu a vrátit se domů, ale Země se brzy ukáže v úplně jiném světle, než od zničené planety očekávali.
  • Khloona – klonované druhy, jejichž motivace zůstane záhadou až do začátku druhé kampaně. Jsou nepřístupní všem dohodám a agresivně útočí na všechny ostatní formy života.
  • Qualdarové – ačkoli jde o humanoidní rasu, jsou technologicky daleko za Ktoniany a Khloony. Zato jsou to dobří obchodníci a ovládají též magii.

    Na oficiálních stránkách No Name War jsme také našli odkaz na "neutrály", pod kterým se ale nic neskrývá. Jaká bude jejich role ve hře?
    Neutrálové jsou skrytí. Mohou se stát vaším nepřítelem, ale také spojencem. Nezapomeňte, že se může stát, že budete bojovat proti dvěma rasám a ne jen jedné. A právě oni mohou být jazýčkem na vahách, který rozhodne, jestli vyhrajete nebo zklamete.

    No Name War

    Teď k jednotkám. Jak se budou lišit u jednotlivých ras? Budou zde nějaké vzácné jednotky se speciálními schopnostmi? Budou jednotky získávat zkušenosti a zlepšovat své dovednosti?
    Rozdíly budou značné, jednotky se budou lišit v organizaci, stavbě, zbraních a spoustě dalších věcí. Celkem jich bude více než 80. Ve hře se objeví i postavy se speciálními schopnostmi, takzvaní Vůdci. RPG prvky se ale týkají i obyčejných jednotek – i ty získávají zkušenost a můžete je přesouvat mezi misemi.

    Jaký bude poměr mezi bojem, výstavbou a těžbou surovin? Kolik budov se ve hře objeví?
    Větší důraz je kladen na boj a taktiku, ale i stavění si hráči užijí dost a dost. Ve hře se objeví přes 70 budov, z nichž některé budou mobilní a využitelné v boji.

    Jaké budou mapy, mise a kampaně v No Name War? Kolik jich bude a jak velkých, jak dlouhý očekáváte celkový čas potřebný k dohrání?
    Zatím vám nemohu říci, jestli budou single playerové mise pevně dané nebo náhodně generované. Už brzy se to dozvíte. No Name War obsahuje tři kampaně, z nichž každá bude mít šest misí. Původně jsme kampaně nechtěli na mise dělit vůbec, ale nakonec jsme se rozhodli takhle. Mapy budou poměrně rozlehlé, cca okolo 25x25 obrazovek. Herní čas odhadujeme na dva až tři týdny.

    Jaké inovace a herní prvky No Name War přinese?
    Je jich hodně, ale je předčasné teď o nich mluvit (Marcel se zřejmě bojí, že by jich konkurence zneužila a zabudovala je do svých připravovaných titulů. Nakonec – čert nikdy nespí…). Uvidíte je v budoucnu ve veřejné demoverzi.

    Všude vychvalujete rozsáhlé singleplayerové kampaně, ale bude No Name War obsahovat také multiplayer?
    Ano, No Name War bude obsahovat i multiplayer, a to buď po síti nebo po internetu, ale obávám se, že klasický 56k modem nebude stačit...

    Jaká bude v No Name War hudba?
    Už brzy uslyšíte... :o)

    Co považujete na No Name War za nejlepší, proč by si ji hráči měli koupit?
    Jednoznačně hratelnost a sofistikovanou grafiku. To stačí...

    No Name WarV jaké fázi se momentálně hra nachází a kdy se jí dočkáme? Plánujete vydat demoverzi?
    V tuto chvíli je hotova alfa-verze, v srpnu bychom měli dokončit betu. Asi tak na konci září bychom mohli vydat demoverzi, samotná hra by měla vyjít na konci roku.

    Jak tvrdá je práce na No Name War? Stíháte třeba hrát i jiné hry? Sledujete konkurenci?
    Ne, nedá se to stíhat. Pracujeme 12 – 14 hodin denně.

    Co od No Name War očekáváte a jak si představujete, že by mohla dopadnout?
    Nad tím moc nepřemýšlíme, chceme prostě jen vydat kvalitní hru.

    Máte už nějaké plány do budoucna? Dočkáme se datadisku nebo pokračování?
    Zatím těžko říct. Uvidíme až po No Name War 1.

    Na závěr, je tu ještě něco, co byste chtěli k No Name War dodat?
    Raději si počkejme, až hra vyjde a promluví sama za sebe!

    Děkujeme za rozhovor.
    Též děkuji.

  • Autor:
    Témata: Země (planeta)
    • Nejčtenější

    Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

    Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

    Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

    Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

    Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

    KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

    Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

    Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

    BlizzCon 2024 nebude

    Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

    Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

    Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

    Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

    V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

    OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

    Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

    Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
    Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

    Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

    Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

    Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

    Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

    Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

    Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

    Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

    Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

    Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

    Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

    Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...