Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Ch. Cecilem o Broken Sword 3

  3:47aktualizováno  5:24
Broken Sword 3 je bezesporu jednou z nejočekávanějších adventur příštího roku. První dva díly výrazně zaplnily příběhové pusto ve škatulce mystifikačních thrillerů, jaké prezentuje Gabriel Knight anebo v literatuře knihy Umberta Eca. Nejen o vyprávění a interface vám poví legenda adventur, Charles Cecil. Prosíme potlesk.

Broken Sword 3

Charles Cecil je klíčovou osobou v herním průmyslu již déle jak dvacet let. Roku 1982 vytvořil Ship of Doom, o rok později Espionage Island a Inca Curse. Roku 1990 založil firmu Revolution Software, která se stala vůdčím adventuráckým studiem v Evropě. Cecila zajímá především narativní stránka her a jakým způsobem se adventure vyvíjí. Na tiskové konferenci pořádné k třetímu dílu série Broken Sword se mi podařilo ukořistit několik minut Cecilova času. Nervy jsem měl napnuté k prasknutí a když se naproti mě Cecil pohodlně posadil a choval se jako normální člověk, podařilo se mi držet nepřeskakující hlas. Cecil odpovídal klidným a vyrovnaným hlasem a ani jednou nezaváhal.


Na začátku konference jste prohlásil, že adventury jsou mrtvé. To zrovna vy nemůžete myslet vážně!
Neříkám, že žánr adventur zemřel, ale že point-and-click systém je mrtvý. V Broken Sword III jsme ho eliminovali a jde zřejmě o nejdrtivější změnu. Point-and-click zdržuje hru omezením možných akcí a jen díky němu jedou adventury v posledních letech z kopce. Náš nový interface má potenciál přitáhnout všechny adventuristy zpět k počítači. Adventury jsou naopak velmi vitální žánr.

Broken Sword 3

Když popisujete váš žánr, napadá mě, že "adventure" může klidně znamenat Tomb Raidera...
Ne, kdepak! Tomb Raider je akční adventure, zatímco nás od něj odděluje zakomponování příběhu. Adventure je primárně příběh s akčními scénami a takový Tomb Raider není. Akční scény v něm neslouží příběhu.

Je hratelnost Broken Sword 3 jednodušší?

Hratelnost je plynulejší. Nepotřebujeme komplikované hlavolamy, my máme logické a zábavné úkoly a není bolestivé se přes ně dostat. Proto máme velkou herní plochu. Namísto šedesáti obrazovek, které se musí postupně otevírat, bude v BS III pestřejší a zábavnější pohyb. Ale rozhodně půjde stále o adventuru, ne o akční adventuru.

Jakým způsobem funguje ovládání?
Je to přímé ovládání, které souvisí se vzdáleností hráče od předmětu. Jakmile se přiblížíte k předmětu, aktivuje se a automaticky se nabídnou možné akce. Důležitá kniha v knihovně se aktivuje, až když u ní stojíte. Ale vezměte si třeba krabici! To je bomba-věc! Můžete do ní šťouchat, lézt na ni, převrátit ji. Staré interfacy zdržovaly nutností vymýšlet, co s krabicí uděláte, ale tady se rovnou nabídnou tři, čtyři možnosti. Zároveň se musíme snažit, abychom těch možností neudělali přespříliš.

Broken Sword 3

Podle traileru se zdá, že kombinujete filmovou techniku a herní vyprávění. Máte pocit, že k sobě patří?
Rozhodně, ale byla by velká chyba psát herní scénář stejně, jako se píše scénář pro film. Namísto toho se zamyslíme, proč určitý film funguje a potom přemýšlíme, jak jeho efektní prvky zabudovat do hry. Velká chyba by byla najmout scénáristu a nechat ho napsat příběh. To neděláme. Náš scénárista, Neo Richards, chápe, jakým způsobem pracujeme. Nejdříve tady Steven napíše dialogy. Pak přijde Richards a ptá se na motivaci a pocity hrdinů (to není tak jednoduché, postavy v sérii přestupují a mají velmi komplikovanou historii -pozn. redakce). Podle toho pak dialogy přepíše a postaví děj.

A kámen na kámen, postaví se pyramida. Plánujete několik alternativních zakončení?
Celý příběh směřuje k silnému klimaxu, proto jsme si nemohli dovolit více jak jednu dějovou linii. Během hraní se objevuje několik dílčích scénářů, které se mohou lišit, ale jinak je začátek i konec hry vždy stejný. Dokončení příběhu bude trvat kolem sedmnácti hodin.

Četl jsem Foucaltovo kyvadlo od Umberta Eca, tématika vašich her je hodně podobná.
Ano, Foucaltovo kyvadlo je fantastická kniha, také jsem ji četl. Samozřejmě jsme ji nepřepsali a jediným společným prvkem je rukopis a templáři. Nic víc. Ono to ani nešlo, dočetl jsem ji v okamžiku, kdy už jsme většinu nápadů měli na papíře.

Broken Sword 3

A co kdyby se herní scénář přepsal do knihy, prodávala by se pak?
(smích) Tak to je velmi lichotivá myšlenka. Psaní her je podle mě víc vzrušující než psaní filmů nebo knih. Rozhodně ve hrách vyvstávají možnosti z interakce.

Je Broken Sword III revoluční?
V to doufám!

Jaká je vaše nejoblíbenější hra? Kromě produkce Revolution!
Hmm... Day of the Tentacle? Day of the Tentacle!

No ne, to je také moje "the best"!
No, vida.

Nějaký vzkaz čtenářům?
Ani ne, jsme teprve na začátku vývoje.

Tak to držíme palce!

Autor:




Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.