Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Runaway - podrobný návod #2

  12:00aktualizováno  2. ledna 2003 3:16
V předchozí první části návodu na adventuru Runaway: A Road Adventure jsme se s Brianem a Ginou potulovali v newyorské nemocnici, v chicagském muzeu a kromě jiného i po vrakovišti letadel. V této druhé a poslední části se dostaneme ještě dále, a to až do městečka Douglesville v Arizoně a opuštěné vesnice indiánského kmene Hopi.

- Recenze hry Runaway: A Road Adventure
- První část návodu

V dnešní druhé části návodu na kreslenou adventuru Runaway: A Road Adventure si projdeme obsah zbylých třech kapitol hry a nadobro zbavíme Briana a Ginu těch slizkých mafiánských otrapů.

4. ČÁST: Blízká setkání?

Kdo mi pomůže odvalit kámen před dolem? Runaway: A Road Adventure

  • Po důkladném rozhovoru se Sushi se přes mapu vypravte k dolu, kde se pokuste se odvalit kámen, který zavalil vchod – marně.
  • Zajděte do saloonu a vyjděte po schodech do horního poschodí, kde si promluvte se Saturnem. Zeptejte se ho hlavně na kameny – dozvíte se, že mu je sem pomáhá dopravovat svalovec Oskar výměnou za žvýkací tabák.
  • Zamiřte k domu matky Dority, promluvte si s Oskarem a poproste ho o pomoc s odvalením kamene. Bez tabáku však Oskara nepřemluvíte.
  • V přízemí saloonu prohledejte kumbál na zahradnické potřeby – najdete v něm zahradnické nůžky a tabákové listy.
  • Odneste listy Oskarovi, ale ten řekne, že listy se žvýkat nedají. Bude tedy třeba připravit žvýkací tabák.

    Jak pomoci Joshuovi zprovoznit jeho stroj?

  • Joshuu najdete v kráteru. Promluvte si s ním, načež vás požádá o pomoc.
  • Na náměstí ve městečku prozkoumejte vozík vedle šerifovy budovy – objevíte řemen. Ten uřízněte pomocí zahradnických nůžek.
  • V kráteru se pokuste použít řemen na motorku, ale řemen bude třeba spojit.
  • V městečku vejděte do banky. Za pultem prozkoumejte poličky a pak seberte kovový předmět (sešívačku).
  • V inventáři použijte sešívačku na řemen a ten pak použijte na motorku – Brian řemen odnese Joshuovi.
  • Odejděte z kráteru a zase se vraťte. Joshua potřebuje montážní klíč č. 10.
  • Zaskočte do saloonu za Saturnem a poproste ho o montážní klíč č 10 – odkáže vás na panel s nářadím na zdi nalevo. Prohledejte tedy panel, ale zrovna klíč desítka chybí. Má ho u sebe Saturn a hodí vám ho, jenže vy ho nechytíte a vyletí ven na ulici. Runaway: A Road Adventure
  • Sejděte dolů před saloon – zjistíte, že klíč spadl do zablácené vodní nádržky.
  • V přízemí saloonu seberte květináč (stojí pod schody). V patře saloonu vyjděte na terasu a shoďte květináč dolů na ulici. Venku pak Brian klíč sám sebere.
  • Odneste klíč Joshuovi, pak opět odejděte z kráteru a zase se vraťte. Joshuovi ještě chybí benzín.
  • O pomoc jděte znova poprosit Saturna. Tentokrát ale bude chtít něco na výměnu.
  • Vedle studny před domem matky Dority leží na zemi zvláštní kámen. Seberte ho.
  • Pokuste se vnutit kámen Saturnovi, ale ten řekne, že ho ještě musíte opracovat.
  • Vyjděte na terasu a seberte smirkový papír (je špatně vidět). V inventáři použijte smirkový papír na kámen a znova se ho pokuste dát Saturnovi. Jenže podle něj tomu pořád něco chybí.
  • V inventáři vložte do vyleštěného kamene kus jantaru a výsledek – kámen světla - dejte Saturnovi. Ten bude konečně spokojen a dá vám kanystr s benzínem.
  • V kanystru se ale nachází koncentrovaný benzín a k získání „normálního“ benzínu je třeba smíchat 1 litr vody a 400 ml koncentrátu. K dispozici máte 2 zkumavky na 300 ml a 500ml + prázdnou litrovou láhev.
  • Naberte do litrové lahve vodu ze zásobníku na zdi (případně požádejte o svolení Saturna).
  • Postup, jak získat 400 ml koncentrátu: Naplňte 500 ml zkumavku a obsah přelijte do 300 ml zkumavky. Obsah 300 ml zkumavky vylijte do kanistru. Přelijte obsah 500 ml zkumavky (je v ní 200 ml koncentrátu) do 300 ml zkumavky. Naplňte 500 ml zkumavku a obsah přelijte do 300 ml zkumavky – v 500 ml zkumavce zbude požadovaných 400 ml koncentrátu.
  • 400 ml koncentrátu přelijte do litrové láhve s vodou – získáte požadovaný benzín.
  • V kráteru nalijte láhev plnou benzínu do motorky. Nyní je třeba pomoci Joshuovi navázat spojení s ufouny, takže na klávesnici zadejte tóny: DO SOL MI SI LA. Joshuu si odnesou mimozemšťani a zbude po něm jen telepatická přilba. Seberte ji.

    Jak tedy konečně vyrobit žvýkací tabák pro Oskara? Runaway: A Road Adventure

  • Ve městečku jděte k šerifovi, kde prozkoumejte mrtvolu v cele a seberte dřevo vedle cely.
  • Zajděte za Sushi a promluvte si s ní o mrtvole v cele – zjistíte, že klíče od cely měl šerif, kterého převálcovala vykolejená lokomotiva.
  • Před opuštěným dolem seberte nádobu (olejničku). Tu naplňte vodou ze zásobníku v Saturnově pracovně
  • Na konci ulice ve městečku je vykolejená lokomotiva. Jděte k ní a do nádrže s vodou nalijte vodu z olejničky. Tento proces zopakujte ještě 4x.
  • Joshuovu přilbu předejte Saturnovi – ten dostane inspiraci a zmizí. V pracovně po sobě zanechá hořák, který seberte.
  • Vlezte do kabinky lokomotivy a do kotle vhoďte dřevo, které zapalte hořákem.
  • Zatáhněte za páku na vypouštění páry, jenže nemáme dost tlaku. Pootočte s ventilem nad pákou a pak za páku znova zatáhněte – z komínu vyletí pára a vyfoukne nějaký předmět.
  • Vylezte ven z kabinky a seberte ze země klíče od cely (špatně popsané jako klíče od auta).
  • V šerifově kanceláři odemkněte celu klíčem. Vejděte dovnitř a prozkoumejte doktorův kufřík – naleznete lahvičku s olejem.
  • Zajděte do banky, kde ze stolu seberte bankovní razítko.
  • Před domem matky Dority ještě seberte nádobu – leží na zemi u zdi vedle žebříku.
  • V inventáři vložte bankovní razítko do nádoby. Do vzniklého provizorního moždíře vložte tabákové listy, čímž získáte mentolový žvýkací tabák.
  • Žvýkací tabák předejte Oskarovi a pak ho poproste, jestli by vám nepomohl s kamenem v dolu. Oskar bude souhlasit a kámen odvalí. Bez plánu dolů ale Brian do štoly nevleze.

    Kde získat plán dolu a další vybavení?

  • S tím dalším vybavením je to jednoduché. Zajděte ještě do kráteru a otevřete Joshuův stan – naleznete v něm svítilnu na hlavu a lano.
  • Zajděte za Sushi a promluvte si s ní o bance – dozvíte se, že plán dolu je v suterénu banky.
  • Jděte do Saturnovy pracovny. Zhruba uprostřed je výtvor ze dřeva a kovu, na němž je postavený kbelík s barvou a u něhož je páka. Zatáhněte za ni – zjistíte, že je to katapult, který odpálil kbelík přímo do banky.
  • Zajděte do banky podívat, kam kbelík dopadl (prozkoumejte ho).
  • V Saturnově pracovně je na sloupku uprostřed místnosti ovládání jeřábu. Spusťte ho – tím přemístíte velkou sochu na katapult. Nyní už stačí jen zatáhnout za páku katapultu a socha udělá v bance pěknou díru.
  • V bance slezte dírou po dopadnuté soše do suterénu. Zde se nachází sejf, jenže je zamčený.
  • Zajděte za Sushi a zeptejte se jí na banku – poví vám, že kombinace sejfu se skládá ze tří čísel a že první pootočení je vpravo.
  • V cele znova prohledejte doktorův kufřík – tentokráte v něm najdete fonendoskop.
  • Je načase pustit se do otevírání trezoru. Použijte na něj fonendoskop a v detailním pohledu otáčejte kolečkem doprava na číslo 85, pak doleva na číslo 29 a nakonec doprava na číslo 54. Po otevření trezoru získáte mapu dolů.
  • Nyní vám již nic nebrání, abyste do opuštěných dolů vstoupili…

    5. ČÁST: Tajemná krypta

    Jak se dostat z útesu dolů? Runaway: A Road Adventure

  • Na skalním útesu seberte dlouhé prkno a kovový předmět (důlní nářadí), který pod prknem ležel.
  • Kostře u vchodu do dolu seberte stehenní kost. V inventáři ji spojte s hlavou důlního kladívka.
  • Z trámu u vchodu do dolu trčí hřebík. Vytáhněte ho pomocí provizorního důlního kladívka.
  • Velký hřebík zatlučte na okraj propasti a pak na něj přivažte lano. Následně slezete dolů do vesnice kmene Hopi, kde najdete Ginu. Živou!

    Jak se dostat do tajemné krypty?

  • Odejděte z vesnice ven (doleva dolů) – přes kaňon se dostanete až ke vchodu do krypty.
  • Do úst monolitu vložte krucifix – otvor je však ucpán pískem.
  • Z malého keříku utrhněte větvičku a touto větvičkou vyčistěte ústa monolitu.
  • Opětovně vložte do úst krucifix – tentokrát se vchod otevře a vy vejdete dovnitř (setkáte se náčelníkem Wupuchimem a v inventáři vám přibude nový předmět: sklenice s prstem).

    Jak vytvořit dlahu pro zraněnou Ginu?

  • Ve vesnici Hopi jděte dozadu k jeskyni, kde seberte indiánskou dýmku (leží napravo od sochy opřená o kámen).
  • Ve vsi vejděte do domku úplně nalevo. Několika dveřmi projděte až na střechu k lanu, které přesekněte indiánskou dýmkou. Dole Brian odseknuté lano automaticky sebere.
  • V inventáři indiánskou dýmkou přesekněte dlouhé prkno, dostanete pár malých kousků dřeva.
  • Použijte pár malých kousků dřeva na Ginu, čímž jí vyrobíte dlahu a společně se vrátíte do Douglesvillu.

    6. ČÁST: Rozhovor s mrtvým

    Jak ze sebe udělat médium? Runaway: A Road Adventure

  • Během rozhovoru matce Doritě řekněte, že potřebujete mluvit s mrtvým. Ona vám poví, že potřebujete médium. Pak si ještě skočte promluvit s Ginou, která je ve vedlejším pokoji.
  • V Douglesville si promluvte se Sushi.
  • V přízemí saloonu potkáte Rutgera. Poproste ho, jestli nemá nějakou rostlinku, co by vás dostala do tranzu. Předejte mu indiánskou dýmku, z níž si jednou šlukněte a půjdete se ukázat matce Doritě. Bohužel, na médium to nestačí.
  • Vraťte se ta Rutgerem a řekněte mu, že potřebujete něco silnějšího. Rutger se zmíní o semínkách Dračího dechu. Ty máte již u sebe, leč lusky jsou tvrdé a nelze je otevřít.
  • V cele šerifovy kanceláře znova prohledejte doktorův kufřík, v němž najdete skalpel.
  • Pokuste se v inventáři rozřezat lusky skalpelem, ale stále to nepůjde.
  • V přízemí hotelu použijte skalpel na krb, čímž ho rozžhavíte. Rozžhaveným skalpelem v inventáři rozřízněte lusky – získáte semínka Dračího dechu.
  • Odneste semínka Rutgerovi, který z nich vyrobí super nápoj. Jakmile se napijete, stane se z vás ideální médium!
  • U matky Dority opakujte slova, která předříkává. Poté již následuje vyvolávání duchů…

    Kde najít karavan a jak se do něj dostat?

  • Na karavan se jděte zeptat nejdříve Sushi a pak také Rutgera a Saturna. Teprve Saturn vám řekne, kde karavan najdete.
  • V hotelu v Douglesville je vedle krbu pohrabáč, který seberte.
  • Odejděte z Douglesville. Na mapě se objevila nová lokace „Cesta k Johnnyho karavanu“. Vydejte se tam.
  • Vchod do karavanu je zamčený, takže na dveře použijte pohrabáč.
  • Jelikož uvnitř karavanu nic zajímavého není, vyjděte ven a prohledejte poličku v otevřených dveřích – naleznete leták z banky.
  • Odneste leták do hotelu Sushi. Pak odejděte z Douglesville na mapu a zase se vraťte do hotelu. Promluvte si se Sushi – bude pro vás mít připravené informace o bance.
  • Vypravte se ještě jednou do karavanu a z jeho nitra seberte mnišský hábit. Když pak vyjdete ven, narazíte na Gustava a Feodora.

    Jak se zbavit Gustava a Feodora? Runaway: A Road Adventure

  • V Douglesville informuje o mafiánech Sushi – pokusí se vám pomoct.
  • Jděte k vykolejené lokomotivě a vlezte do kabinky. Zatáhněte za páku, co vypouští páru – z komínu vypadne šerifská hvězda. Vylezte z kabinky a hvězdu seberte.
  • Zajděte za Oskarem a hvězdu mu předejte – uděláte z něj šerifa Douglesvillu. Pak ještě Brian donese Oskarovi zbraň, načež Oskar mafiány zatkne uvězní je v cele v šerifově kanceláři.
  • V cele si promluvte s mafiány a seberte ze stolu pytel s jejich věcmi.
  • Odneste pytel Sushi do hotelu. Pak odejděte z Douglesville na mapu a zase se vraťte do hotelu.
  • Promluvte si se Sushi. V následujícím rozhovoru s filmovou tématikou vyberte témata „Woody Allen“ a „Tajemná vražda na Manhattanu“ – Sushi přijde na báječný nápad, jak se mafiánů zbavit.
  • Vašim dalším úkolem je nahrát hlasy mafiánů a Giny. Nejdříve tedy zajděte do cely a použijte diktafon na mafiány, poté zajděte za Ginou (je v domku matky Dority) a promluvte si s ní – namluví vám na diktafon požadovanou větu.
  • S nahranými hlasy se vraťte za Sushi a diktafon jí předejte…

    …a užijte si šťastný konec hry.

  • Autor:


    Témata: Letadlo, karavan, krb, Socha, studny


    Nejčtenější

    Destiny 2
    Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

    V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

    Valve Steam
    Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

    Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

    Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
    Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

    Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

    Film Tomb Raider
    Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

    Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

    Další z rubriky

    Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
    Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

    Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

    Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
    Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

    Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

    Albion
    RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

    Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.