Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chybuje Blizzard, když loví zastaralé servery pro World of Warcraft?

  15:24aktualizováno  15:24
Co je pro jednu společnost výdělečný obchodní model, druhá násilně potírá. Studio Blizzard Entertainment si totiž právně vynucuje ukončování neoficiálních serverů se starou verzí World of Warcraft. Konkurenční firma Jagex oproti tomu takové servery pro RuneScape sama provozuje.

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

Komunita RuneScape se dělí na dva tábory. Jeden téměř až fanaticky vyznává starou verzi hry, zatímco ten druhý tráví čas s nejaktuálnější verzí svého oblíbeného virtuálního světa. Obě však hrají na oficiálních serverech a na obou autoři hry vydělávají.

Přístup je tak v ostrém kontrastu právě s World of Warcraft, kde početná komunita lidí volá po oficiální podpoře deset let staré verze. A majitel značky jejich žádosti odmítá vyslyšet.

Tvůrčí studio Jagex přitom upozorňuje, že takový krok může být pro vývojáře profitabilní. Před spuštěním staré verze známé jako Legacy Mode totiž zveřejnilo anketu, na kterou souhlasně reagovalo půl milionu hráčů.

A od oficiální podpory zavedené v roce 2013 se do hry přihlásilo sedm milionů lidí a více než a dva půl milionu jsou aktivní uživatelé.

„Ačkoliv jsme si úvodní vlnou zájmu byli jistí, zeptali jsme se hráčů prostřednictvím ankety. Když půl milionu zákazníků prohlásilo, že si tuto verzi chtějí zahrát, neměli jsme už moc na výběr,“ píše produktový manažer Mathew Kemp v článku na serveru LinkedIn.

Jeho text se objevil jen týden po kauze, ve které si provozovatel World of Warcraft vynutil konec největšího neoficiálního serveru Nostalrius. Na tom bylo možné titul hrát bez všech datadisků a počet aktivních hráčů se na něm vyšplhal na 150 tisíc lidí (podrobnější informace).

Je tedy otázkou, jestli by i komunitě World of Warcraft neprospěly oficiálně provozované servery. Hráči by pro přístup mohli platit měsíční předplatné, stejně jako se to děje u aktuálních verzí. A všichni by z toho mohli profitovat.

Autor:




Nejčtenější

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.