World of Warcraft

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

Chybuje Blizzard, když loví zastaralé servery pro World of Warcraft?

  • 21
Co je pro jednu společnost výdělečný obchodní model, druhá násilně potírá. Studio Blizzard Entertainment si totiž právně vynucuje ukončování neoficiálních serverů se starou verzí World of Warcraft. Konkurenční firma Jagex oproti tomu takové servery pro RuneScape sama provozuje.

Komunita RuneScape se dělí na dva tábory. Jeden téměř až fanaticky vyznává starou verzi hry, zatímco ten druhý tráví čas s nejaktuálnější verzí svého oblíbeného virtuálního světa. Obě však hrají na oficiálních serverech a na obou autoři hry vydělávají.

Přístup je tak v ostrém kontrastu právě s World of Warcraft, kde početná komunita lidí volá po oficiální podpoře deset let staré verze. A majitel značky jejich žádosti odmítá vyslyšet.

Tvůrčí studio Jagex přitom upozorňuje, že takový krok může být pro vývojáře profitabilní. Před spuštěním staré verze známé jako Legacy Mode totiž zveřejnilo anketu, na kterou souhlasně reagovalo půl milionu hráčů.

A od oficiální podpory zavedené v roce 2013 se do hry přihlásilo sedm milionů lidí a více než a dva půl milionu jsou aktivní uživatelé.

„Ačkoliv jsme si úvodní vlnou zájmu byli jistí, zeptali jsme se hráčů prostřednictvím ankety. Když půl milionu zákazníků prohlásilo, že si tuto verzi chtějí zahrát, neměli jsme už moc na výběr,“ píše produktový manažer Mathew Kemp v článku na serveru LinkedIn.

Jeho text se objevil jen týden po kauze, ve které si provozovatel World of Warcraft vynutil konec největšího neoficiálního serveru Nostalrius. Na tom bylo možné titul hrát bez všech datadisků a počet aktivních hráčů se na něm vyšplhal na 150 tisíc lidí (podrobnější informace).

Je tedy otázkou, jestli by i komunitě World of Warcraft neprospěly oficiálně provozované servery. Hráči by pro přístup mohli platit měsíční předplatné, stejně jako se to děje u aktuálních verzí. A všichni by z toho mohli profitovat.