Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Růst herního průmyslu v Česku a Slovensku loni zpomalil

  11:43aktualizováno  11:43
Příjmy lokálního herního průmyslu loni poprvé přesáhly dvě a půl miliardy. Přesto je růst oproti předcházejícímu roku pomalejší.

Ilustrační obrázek | foto: Amazon

Zatímco v roce 2012 růst dosáhl 10 %, o rok později již klesl na 6,4 %. Asociace herního průmyslu České a Slovenské republiky v souvislosti s tím uvádí: "Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí."

Loni příjmy zdejšího videoherního průmyslu dosáhly 2,593 miliardy korun. Tato částka zahrnuje prodeje her pro PC, ale i konzole PlayStation 3 či 4, Wii, Wii U či Xbox 360. Nechybí však ani přenosná zařízení Nintendo 3DS i DSi, PlayStation Portable a PlayStation Vita. Do výsledné částky se zahrnuje také prodej herních zařízení mimo PC hardwaru.

"Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly," píše asociace ve své tiskové zprávě.

Nejúspěšnějšími tituly loňského roku jsou Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag, Battlefield 4, FIFA 14, The Last of Us, Just Dance 2014 a Wonderbook: Walking with Dinosaurs.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.