Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek | foto: Amazon

Růst herního průmyslu v Česku a Slovensku loni zpomalil

  • 0
Příjmy lokálního herního průmyslu loni poprvé přesáhly dvě a půl miliardy. Přesto je růst oproti předcházejícímu roku pomalejší.

Zatímco v roce 2012 růst dosáhl 10 %, o rok později již klesl na 6,4 %. Asociace herního průmyslu České a Slovenské republiky v souvislosti s tím uvádí: "Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí."

Loni příjmy zdejšího videoherního průmyslu dosáhly 2,593 miliardy korun. Tato částka zahrnuje prodeje her pro PC, ale i konzole PlayStation 3 či 4, Wii, Wii U či Xbox 360. Nechybí však ani přenosná zařízení Nintendo 3DS i DSi, PlayStation Portable a PlayStation Vita. Do výsledné částky se zahrnuje také prodej herních zařízení mimo PC hardwaru.

"Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly," píše asociace ve své tiskové zprávě.

Nejúspěšnějšími tituly loňského roku jsou Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag, Battlefield 4, FIFA 14, The Last of Us, Just Dance 2014 a Wonderbook: Walking with Dinosaurs.