Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S černým ořem na kapotě: Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

  0:01aktualizováno  0:01
Ferrari patří k největším legendám automobilismu. Díky této hře se můžeme v jednom z mnoha modelů projet třeba po okruhu ve Fioranu.
70

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Eutechnyx

  • Škála vozů od Ferrariho
  • Reálné okruhy
  • Univerzální hratelnost
  • Celkově nevýrazné
  • Tupí soupeři

Univerzální závodní hra, která může zaujmout jak zaryté závodníky, tak především příležitostné hráče a fanoušky Ferrari.

Herní karta

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Ferrari Challenge Trofeo PirelliZávodní hry patří obecně k těm nejoblíbenějším, a tak není divu, že se na nich snaží přiživit kde kdo. Přesto, a nebo typicky spíše právě proto, se ale utvořila skupina silných značek, u nichž je o kvalitu postaráno prakticky již jen díky jménu dané závodní série. Není ale úplně nejvhodnější předem odepisovat řekněme „druholigové“ projekty, protože se mezi nimi čas od času může objevit příjemné překvapení, což je ostatně i případ dnes recenzovaného Ferrari Challenge.

Pokud patříte k pamětníkům a nyní skáčete radostí, že jste se konečně dočkali nástupce F355 Challenge od Segy, pak ale raději hned vychladněte, protože tyto hry toho přílš moc společného nemají. Rozdílem budiž třeba již jen prostá skutečnost, že nyní nejsme vázáni pouze na model F355, ale zajezdíme si v celé řadě starších i novějších modelů z produkce italské automobilky, což je pro mnoho automobilových fandů jistě již samo o sobě dostatečně pádným důvodem ke koupi, nemluvě o skutečnosti, že si zde budou moci zajezdit na reálných tratích v rámci Ferrari Challenge Trofeo Pirelliseriálu Ferrari Challenge.

Závodní lajně se nedá věřit úplně všechno, což ostatně platí i o celé hře.

Se skutečností, že hra cílí na podstatně širší obec uživatelů než jsou jen hardcore závodníci, ale souvisí i několik nepříjemností. Tou nejzásadnější je pravděpodobně jízdní model vozů, případně celková obtížnost. I když ve druhém případě je potřeba připsat spíše kladné body, jelikož jak známo, právě starší F355 Challenge dokázala svou nekompromisní obtížností a silně realistickým přístupem k fyzice jízdního modelu docela kvalitně odradit nejednoho hráče.

S jízdním modelem je to ale již poněkud horší. Stručně řečeno zde totiž nemáte příliš věrný pocit, že byste ovládali skutečný nabouchaný sporťák, ale spíše ferrárka jen tak nějak mechanicky vodíte po zdejších tratích. V menu se sice dá prostřednictvím Ferrari Challenge Trofeo Pirelliněkolika ukazatelů nastavit například míra kontroly trakce a podobně, ale zaprvé jsou tyto možnosti značně chudé například oproti takovému Gran Turismu, z čehož plyne, že zadruhé se vám stejně nepodaří nastavit všechno tak, abyste byli úplně spokojeni a zkrátka pořád budete mít pocit, že to není úplně ono.

A pak tu máme ještě zatřetí – ve výsledku se různá nastavení stejně nemusejí projevovat úplně přesvědčivě. Příkladem budiž tzv. „racing line“, ohyzdná to pomůcka „amatérů“, která vám naznačuje ideální stopu plus nutnost brzdit či možnost dupnout na plyn. Z jiných her jsme již zvyklí, že tato lajna mění barvy podle toho, jak brzdíme nebo zpomalujeme, což zde vlastně funguje taky, ale ne úplně dokonale.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliDost často se totiž zdá, jako by tato čára měla jakési zpoždění za tím, co provádí auto. Klidně se tak stane, že nestačíte dobrzdit první zatáčku do šikany a až ji se stěstím prolítnete „na červenou“, ve druhé zatáčce stále visí „zelená“, což je při dané rychlosti přinejmenším podivné. Jinými slovy – závodní lajně se nedá věřit úplně všechno, což ostatně platí i o celé hře.

Celkově ale nelze jízdní model příliš důrazně kritizovat, protože funguje přesně tak, jak již bylo naznačeno v úvodu – tedy aby dokázal oslovit co nejširší skupinu potenciálních zákazníků. Takže pokud někomu jde pouze o značku Ferrari, bude spokojen, dobře si zazávodí a ještě bude mít příjemný pocit, že hraje „opravdické závody.“ Naproti tomu vyznavači maximálního realismu se nebudou cítit uraženi a dokáží tuto hru přežít.

Grafické zpracování je na první pohled značně líbivé.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliHlavním režimem je Challenge, v němž se oproti obecným videoherním zvyklostem nenachází nejrůznější úkoly ke splnění, ale oficiální šampionát Ferrari Challenge, jenž se pořádá v Itálii, v rámci Evropy a na americkém kontinentu. Vedle toho je zde mód Arcade, v němž se účastníme sérií závodů, v nichž je potřeba dojet na požadovaném místě, abychom se dostali dál a třetím do party je režim Trophy, jenž je variací na Arcade, akorát že zde nestartujeme pokaždé z posledního místa.

Hry s jedinou značkou

Myšlenka videohry, v níž se objevují pouze vozy jediné značky není nikterak nová. V našich končinách je asi nejzámějším počinem tohoto druhu pátý díl Need for Speed, kde se objevovaly pouze vozy značky Porsche, stejně jako ve starém PSone titulu Porsche Challenge. Vcelku známá je i série Ford Racing a samotní vývojáři z Eutechnyxu, kteří mají na triku aktuální Ferrari Challenge již v minulosti vytvořili mimo jiné i hru Hummer: Badlands. Sporťáky od Ferrariho se pak objevily v již zmíněné F355 Challenge od Segy, jež na domácích konzolích příliš úspěchu nepobrala, zato na automatech se jedná dodnes o vynikající a vyhledávanou hru.
Věčná škoda, že nakonec nikdy nedošlo k vydání hry Lamborghini, která před lety vypadala hodně nadějně. Při jejím zpětném dohledávání jsme ale zjistili, že v roce 2004 vyšla pro PS2, GameCube, Xbox a PC hra Lamborghini FX, o které jsme upřímně řečeno v životě neslyšeli.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliNa první pohled je tato nabídka poměrně chudá a upřímně řečeno, ona je chudá i na jakýkoliv další pohled, ale pár zajímavých zpestření se zde najít naštěstí dá. Prvním je systém kreditů a druhým pak speciální karetní hra, přičemž oboje souvisí s tím, jak dobře si vedete na tratích.

Kredity představují zdejší platidlo, za něž se nakupují nové vozy a které lze vydělat tím, jak dobře si vedeme v závodech. Hodnotí se nejen umístění, ale například i počet předjetí či doba strávená ve vedení závodu. S tím ale souvisí i jeden paradox. Jelikož za vedení můžete získat maximálně 1000 kreditů, tak při startu z první pozice a následném poražení zbytku pole na hlavu si vyděláte méně než při startu ze zadních pozic. Předjíždění soupeřů je totiž zjevně hodnoceno lépe.

Karty pak představují příjemnou kratochvíli, která sice nemá se závoděním společného zhola nic, ale aspoň se tím můžeme dozvědět pár základních informací o mnoha modelech Ferrari. Na každé kartičce je totiž vedle obrázku uvedeno i několik Ferrari Challenge Trofeo Pirelliúdajů jako například rok výroby, maximální rychlost, zdvihový objem nebo výkon. Vaším úkolem pak je vybrat si jednu z kategorií, o níž si myslíte, že v ní trumfnete protihráče. Obecně platí pravidlo „větší bere“, akorát u roku výroby vyhrává starší. Pokud má váš soupeř v dané kategorii hodnotu nižší, pak jeho kartu získáváte a pokračujete dál, pokud ne, získává vaši kartu soupeř a následně si u další karty kategorii volí on. Vyhrává ten, kdo získá všechny soupeřovy karty. A jen pro doplnění, nové kartičky lze pochopitelně získat v závodech.

Grafické zpracování je na první pohled značně líbivé, ale záhy vyjde najevo, že technicky to žádný zázrak není. Výrazné barvy jsou sice fajn, ale dříve nebo později začnete objevovat různé nedodělky. Například že mnohdy se při vzájemné kolizi auta vlastně vůbec nedotýkají. Jistou shovívavost pak musíte projevit i směrem k počítačem ovládaným soupeřům, kteří povětšinou krouží v ideální stopě jako přibití, aby z ní čas od času naprosto nesmyslně vyjeli v okamžiku, kdy je nijak neatakujete Ferrari Challenge Trofeo Pirellia kdy ani před sebou nemají nikoho, koho by mohli předjíždět.

Nicméně tyto výtky mohou být zásadní víceméně pouze pro ty, kteří tráví se závodními hrami dlouhé desítky či stovky hodin. Pokud ale patříte spíše mezi příležitostné závodníky, vůbec se nemusíte obávat, že byste si zde dobře nezahráli. Ona je totiž tato hra v prvé řadě určena právě vám a davům hysterických příznivců značky Ferrari.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

76 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 121 čtenářů



Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.