Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S.W.I.N.E. – čuníci do boje!

  12:00aktualizováno  12:02
O to, že tvůrci her dokáží být občas pěkná prasata, jsme se již několikrát přesvědčili. O tom, že mnozí hráči jsou ve skutečnosti pěkná prasata, také není pochyb. Prasata se bezesporu najdou i mezi redaktory herních magazínů. Ale že by prasata hrála hlavní roli v hardcorové realtimové strategii? Tak to tu ještě nebylo...

S.W.I.N.E.

Svět je na pokraji globálního konfliktu. Třetího srpna blíže neurčeného roku překročila silná prasečí armáda pod vedením známého generála Fatclawa hranice státu králíků a během dvou týdnů dosáhla razantním postupem hranic hlavního města. Králičí armáda se však po počátečních drtivých porážkách zkonsolidovala a připravuje poslední obrannou pozici. Souběžně s tím podnikají malé partyzánské skupinky hlodavců diverzní akce proti týlovým uskupením čuníků. Z počátku jasně rozhodnutý boj se může během několika hodin změnit v dlouhou vyčerpávající válku.

Pilotní příběh chystané realtimové strategie S.W.I.N.E. tak trochu připomíná netradiční pojetí první světové války. Máme tu agresivní výbojné vepře, jejichž anglické hlášky jsou silně poznamenané německým přízvukem, a také žoviální, leč nepříliš silné králíky, kteří mají s anglickou mluvnicí stejné problémy, jako hlasatelé na pařížských letištích. Pod pláštěm humorné a silně komiksově laděné vizáže se však skrývá poměrně náročná hra, která zapotí mozky i ostřílených S.W.I.N.E. strategických veteránů. Splnit dvojí dvanáctku misí, která na hráče čeká v kampaních na straně králíků i vepřů, tak dá docela práci...

Již kreslená intra jednotlivých misí přesvědčí i poslední pochybovače o tom, že obě válčící strany berou konflikt smrtelně vážně – takové video z přepadení prasečího konvoje jednotkami králičí lehké pěchoty si ve své brutalitě nezadá s podobnou misí v Operation Flashpoint. Dost však obdivování animací – samotný boj se odehrává v plně trojrozměrném prostředí (jako u všech podobných her se dá s pohledem libovolně otáčet i zoomovat) a na obou stranách se objeví patnáct typů bojových jednotek. Příjemným překvapením je skvěle zvládnutá fyzika pohybu – takový rozjetý tank se při náhlém zastavení dokáže pěkně zhoupnout, což citelně rozhodí mířidla. Také nasazení samohybného dělostřelectva odpovídá do značné míry realitě – pro přesnou střelbu je nutné zastavit a vysunout stabilizační podpěry (což samozřejmě ztěžuje možnost ústupu v případě napadení). V hojné míře bude nutné používat i speciální vlastnosti S.W.I.N.E. jednotlivých strojů – v některých (zejména králičích) misích budou hráči s lehkými jednotkami čelit přesile mnohem robustnějších strojů, které bez speciálních akcí prostě neporazí.

Všechny jednotky přecházejí z jedné mise do druhé a postupně se jim zvyšuje zkušenost, což se navenek projeví (kromě změny kamufláže) vylepšenou inteligencí a přesnější střelbou. Je však jasné, že se musí ztráty nějak nahrazovat – v tomto případě nákupem nových strojů. Po výběru posil se na obrazovce objeví zelená signalizační dýmovnice, na jejíž místo zanedlouho přiveze nákladní helikoptéra kýžené „zboží“. Relativně propracovaný je rovněž systém opravy a doplňování paliva či munice – ve hře existují univerzální tahače, za které se připojují jednotlivé nákladní přívěsy (opravárenský, cisternový či muniční). Teprve s takto vylepšeným kamionem je možné přispěchat na pomoc vyčerpaným bojovým jednotkám. Příjemnou změnou oproti podobným hrám je fakt, že existují dva stupně „zničení“ vozidel. Jakmile dojde k vyčerpání jejich hit pointů, nepokračují v bojové činnosti, zůstávají bezmocně doutnat na bitevním poli, ale stále ještě se dají opravit. S.W.I.N.E. Teprve opakovaný útok nadělá z hořícího vraku doslova a do písmene mastný flek (doprovázený zakvičením či zaprskáním umírající posádky). A s takovým dobře propečeným mastným flekem nehne ani stovka opravárenských vozů...

Technické provedení hry staví především na detailní 3D grafice (v plných detailech na 1,4 GHz Athlonu a GeForce 3 byl obraz naprosto plynulý). Členitý terén je potažený solidními texturami a nad tím vším se prohánějí mraky, dešťové kapky a další vrtochy nevyzpytatelného počasí. Na poměry 3D realtimových strategií je všude opravdu velké množství zničitelných objektů – ať již se jedná o stromy, vojenské stavby, nebo domky civilních obyvatel. U obytných budov překvapí i další příjemná maličkost – jakmile se poblíž objeví první vojenská jednotka, začnou jejich obyvatelé překotně zavírat okenice a zabedňovat vchod (jako by si mysleli, že pár prkýnek bude pro tříštivé projektily nějakou překážkou – obrovská exploze, která srovná barák se zemí, je přesvědčí o opaku). Tvůrci hry nás rovněž upozornili, že silnou devizou S.W.I.N.E. budou také hlasy jednotlivých postaviček – již zmiňované německé a francouzské přízvuky jsou pouze slabým odvarem toho, co bude čekat v ostré verzi, na jejíž tvorbě se podíleli (alespoň na západ on našich hranic) známí komici a moderátoři.

Je škoda, že S.W.I.N.E. svým pojetím nejspíš nebude útočit na první místa herních hitparád. V mém pomyslném žebříčku nejlepších her vystavovaných na ECTS však po právu získala cenu za nejoriginálnější příběh – přeci jenom chrochtající německá prasátka bojující v tancích proti obrněným francouzských králíkům nevídá člověk na počítačových monitorech každý den. Vepřový debut studia Channel 42 na světové herní scéně vyjde snad již koncem letošního roku. Více screenshotů ze hry naleznete zde.

Autor:




Nejčtenější

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Další z rubriky

Fallout: The Board Game
Fallout jako deskovka? Díky mnoha volbám bude hra pokaždé jiná

Fantasy Flight Games připravují deskovou hru Fallout, která čerpá ze třetího a čtvrtého dílu slavné postapokalyptické série. Určena je až pro čtyři lidi, ale...  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.