|
Těmito slogany, vypůjčenými z letáčku francouzského odbojového hnutí la Résistance, uvádějí němečtí autoři svoji připravovanou hru Sabotage 1943. Překvapivě se tak opět nesetkáváme s další strategií, ale férovou a velmi slušně vyhlížející taktickou 3D akcí. Francie roku 1940 budí dojem stability – nicméně právě za touto rouškou nicnedělání již dávno zuří zoufalý a krutý boj za svobodu. Jako špión, sabotér a partyzán francouzského hnutí odporu la Résistance jste účastníci tohoto boje. Všudypřítomný nepřítel drží pevně ve svých rukách kontrolu nad situací a každou známku odporu potlačuje nemilosrdně brutální cestou. Otevřená vojenská akce by k ničemu nevedla. Z tohoto důvodu se otevírá jiná možnost, jak bojovat s takto mocným nepřítelem. Konspirujeme proti nacistům, operujeme v podzemních tunelech, ale navenek předstíráme neškodné civilisty. Zvolili jsme cestu klamání nepřítele a následné infiltrace pro nečekaný, ale o to bolestnější úder do týla. Ale pozor, i mezi námi se pohybují zrádci...
Nastíněný příběh, jenž asi nejvíce docení právě francouzští hráči, již sám o sobě vypovídá o stylu hry. Nepůjde toliko o rychlou střílečku, ale autoři slibují, že se mnohem více soustředí na taktiku a prvky stealth akce. Na počátku si zvolíme jeden ze sedmi charakterů, které se od sebe liší svými schopnostmi. Přesné detaily zatím autoři nezpřístupnili, každopádně za každého špióna by se mělo hrát o trochu jinak. Následně se před hráčem ocitá dohromady 22 misí, jimž dominuje (prý) krutý příběh, ovšem založený na historických událostech. Děj přímo ve hře se vlastně odehrává mezi lety 1943-1943 a dočkáme se například okupování Paříže německou armádou. Úspěch spočívá v tiché infiltraci nepřátelského území, díky čemuž hráč bude moci měnit oblečení, takže třeba pokud si obleče nacistickou uniformu, mnohem snadněji se dostane k místu hlídanému SS. Autoři dále slibují někdy až překvapivý model chování vojáků, každopádně slibně zní, že vaše počínání přímo ovlivňuje chování civilistů vůči vaší osobě. Mohou vám tak v nouzi pomoci a nebo vám, obrazně i doslova, vrazí kudlu do zad. Záleží na vás. Také funguje, že pokud se zezadu nepozorovaně připlížíte k nepříteli, chytnete ho pod krkem a přiložíte mu hlaveň ke spánku, získáte nejen důležité informace, ale třeba jej donutíte otevřít zamčené dveře nutné k dalšímu postupu (i když tuhle vychytávku známe třeba ze špionážní pecky Splinter Cell). Zajímavě zní řešení, že pokud se ocitnete pod palbou, může hráč předstírat smrt. Perfektně tak ošálíte nepřítele a následně mu vpálíte kulku do hlavy... a nebo také ne :-).
Autoři se také rozhodli vsadit na pohledné grafické zpracování, což dokládají sadou pěkných obrázků. V termínech se hovoří o realistickém zpracování efektů, tedy nejen deště a v reálném čase generovaných stínů, ale též prachu a realitě se blížících výbuších. To vše dokresluje pochmurnou atmosféru tíživé doby. Ke snadnému zvládnutí každé situace přispívá flexibilní kamera, kterou si hráč dle libosti přizpůsobuje. Více informací, mimo obrázkové galerie, zatím autoři neuvolnili do éteru, každopádně na přelomu roku 2003 a 2004 sami posoudíme, zda-li se podařilo vše funkčně a především zábavně zpracovat.