Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOJMY: Sacred dříve konkurovalo Diablu. Trojka je jiná, uzavřenější

aktualizováno 
Pokud se smíříte s lineárními úrovněmi a osekaným systémem vývoje postav, můžete se dobře odreagovat.

Sacred je série akčních her na hrdiny, která kdysi zdatně konkurovala těm nejlepším. V případě třetího dílu za ní ovšem stojí zcela nový vývojářský tým a hru orientuje poněkud jiným směrem. Projevilo se to mimochodem na nutnosti ovládat poskytnutou testovací verzi na PC gamepadem.

Stejně tak asi ne každého potěší, že herní svět Ancaria už nelze volně prozkoumávat. Namísto toho se prosekáváte dost uzavřenými úrovněmi, které více než na akční hry na hrdiny typu Diabla, dávají vzpomenout na akční dobrodružství jako God of War či Darksiders. Teprve poté, co v určitém úseku zlikvidujete všechny nepřátele, se můžete posunout dále.

Sacred 3

Odměnou vám vedle zkušeností a zlata bude na konci každé úrovně statistika, podle které se můžete měřit s kamarády či jinými hráči. Stejně jako druhý díl si také trojku můžete střihnout off-line ve dvou nebo on-line až ve čtyřech hráčích.

Pět postav

Na výběr je hned pět tříd postav. Serafimka Claire jde do boje s hordami démonů vyzbrojena meči a magií. Dokáže velmi dobře páchat škody, ale na druhou stranu je dost zranitelná. Mezi její schopnosti patří například uchopení nepřítele a následné mrštění po jeho souputnících. K tomu máte možnost již těžce nalomené nepřátele popravit za doprovodu obzvlášť efektní animace.

V případě lučištníka Khukuri se osvědčila taktika prvotního zmrazení nepřátel ledovým šípem a jejich následného ostřelování mocnějšími šípy.

Sacred 3

Válečník Safiri je tankem této hry. S obřím kladivem dokáže skočit doprostřed nepřátelského chumlu, zarazit jeho útoky a nahradit je svými vlastními. Umí se také vyhýbat silným úderům. Alithea po Ancarii pro změnu pobíhá s oštěpem a šípem a trochu se podobá křižákovi z Diabla 3.

Milovníkům volnosti nebudou lineární úrovně po chuti, na druhé straně je znát, že se v nich tvůrci mohli vizuálně mnohem více vyřádit, než kdyby byly rozsáhlejší a ještě k tomu náhodně generované. Kulisy tak vypadají opravdu dobře a čas od času vás mezi úrovněmi překvapí povedený filmeček.

Fotogalerie

Pokud se oprostíte od tradice série Sacred, můžete se i docela dobře bavit. Třetí díl je však třeba přijmout spíše jako dobrodružnou mlátičku, ve které mají místo nejrůznější komba zesilující další útoky, ale také schopnosti, kterých si do každé úrovně můžete vzít jen omezené množství.

To alespoň trochu přispívá ke znovuhratelnosti, protože s jinými schopnostmi můžete ve finální statistice skončit výrazně lépe. Nebo také hůře.

Můžeme mít určité pochybnosti o dlouhodobé zábavnosti Sacred 3 při sólovém hraní, kde přece jen nenabízí tolik variability, kolik by asi bylo potřeba. Na hře je však znát, že je tvořena se záměrem, aby jí hráči procházeli v kooperaci. A tam si lze představit mnohem zábavnější vyžití.

Sacred 3 pravděpodobně nebude hrou, o které by hráči psali domů, ale mohl by se stát příjemným zpestřením obvykle suché letní sezony. Vychází 1. srpna na PC, Xboxu 360 a Playstation 3.

Autor:




Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.