Sacred 3

Sacred 3 | foto: iDNES.cz

DOJMY: Sacred dříve konkurovalo Diablu. Trojka je jiná, uzavřenější

  • 15
Pokud se smíříte s lineárními úrovněmi a osekaným systémem vývoje postav, můžete se dobře odreagovat.

Sacred je série akčních her na hrdiny, která kdysi zdatně konkurovala těm nejlepším. V případě třetího dílu za ní ovšem stojí zcela nový vývojářský tým a hru orientuje poněkud jiným směrem. Projevilo se to mimochodem na nutnosti ovládat poskytnutou testovací verzi na PC gamepadem.

Stejně tak asi ne každého potěší, že herní svět Ancaria už nelze volně prozkoumávat. Namísto toho se prosekáváte dost uzavřenými úrovněmi, které více než na akční hry na hrdiny typu Diabla, dávají vzpomenout na akční dobrodružství jako God of War či Darksiders. Teprve poté, co v určitém úseku zlikvidujete všechny nepřátele, se můžete posunout dále.

Sacred 3

Odměnou vám vedle zkušeností a zlata bude na konci každé úrovně statistika, podle které se můžete měřit s kamarády či jinými hráči. Stejně jako druhý díl si také trojku můžete střihnout off-line ve dvou nebo on-line až ve čtyřech hráčích.

Pět postav

Na výběr je hned pět tříd postav. Serafimka Claire jde do boje s hordami démonů vyzbrojena meči a magií. Dokáže velmi dobře páchat škody, ale na druhou stranu je dost zranitelná. Mezi její schopnosti patří například uchopení nepřítele a následné mrštění po jeho souputnících. K tomu máte možnost již těžce nalomené nepřátele popravit za doprovodu obzvlášť efektní animace.

V případě lučištníka Khukuri se osvědčila taktika prvotního zmrazení nepřátel ledovým šípem a jejich následného ostřelování mocnějšími šípy.

Sacred 3

Válečník Safiri je tankem této hry. S obřím kladivem dokáže skočit doprostřed nepřátelského chumlu, zarazit jeho útoky a nahradit je svými vlastními. Umí se také vyhýbat silným úderům. Alithea po Ancarii pro změnu pobíhá s oštěpem a šípem a trochu se podobá křižákovi z Diabla 3.

Milovníkům volnosti nebudou lineární úrovně po chuti, na druhé straně je znát, že se v nich tvůrci mohli vizuálně mnohem více vyřádit, než kdyby byly rozsáhlejší a ještě k tomu náhodně generované. Kulisy tak vypadají opravdu dobře a čas od času vás mezi úrovněmi překvapí povedený filmeček.

Pokud se oprostíte od tradice série Sacred, můžete se i docela dobře bavit. Třetí díl je však třeba přijmout spíše jako dobrodružnou mlátičku, ve které mají místo nejrůznější komba zesilující další útoky, ale také schopnosti, kterých si do každé úrovně můžete vzít jen omezené množství.

To alespoň trochu přispívá ke znovuhratelnosti, protože s jinými schopnostmi můžete ve finální statistice skončit výrazně lépe. Nebo také hůře.

Můžeme mít určité pochybnosti o dlouhodobé zábavnosti Sacred 3 při sólovém hraní, kde přece jen nenabízí tolik variability, kolik by asi bylo potřeba. Na hře je však znát, že je tvořena se záměrem, aby jí hráči procházeli v kooperaci. A tam si lze představit mnohem zábavnější vyžití.

Sacred 3 pravděpodobně nebude hrou, o které by hráči psali domů, ale mohl by se stát příjemným zpestřením obvykle suché letní sezony. Vychází 1. srpna na PC, Xboxu 360 a Playstation 3.