Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Schizm: Mysterious Journey - Poláci útočí

  12:00aktualizováno  30. července 5:23
Většina z těch, kdož se pohybují ve světě adventur, již jistě slyšela o připravovaném sci-fi projektu polských LK Avalon s podivným názvem Schizm: Mysterious Journery. BonusWeb se ale o této hře ještě nikdy ani slůvkem nezmínil, proto je načase s touhle nemístnou ignorací urychleně skoncovat.
Schizm: Mysterious Journey

Většina z těch, kdož se pohybují ve světě adventur, již jistě slyšela o připravovaném sci-fi projektu polských LK Avalon s podivným názvem Schizm: Mysterious Journery. BonusWeb se ale o této hře ještě nikdy ani slůvkem nezmínil, proto je načase s touhle nemístnou ignorací urychleně skoncovat.

LK Avalon se hráčské veřejnosti představil už před časem adventurou REAH: Face the Unknown. Schizm bude této hře hodně podobný - ať už sci-fi námětem, nebo použitím stejného enginu. Jednou z mála věcí, které recenzenti Reahu vyčítali, byla jednoduchost a místy nezáživnost příběhu. Není tedy divu, že právě příběh se stal hlavním terčem hry Schizm, na kterém bylo nutné tvrdě zapracovat. Chlapíci z LK Avalon neponechali nic náhodě a draftovali do svého týmu známého australského sci-fi spisovatele Terry Dowlinga, jenž původní herní námět poupravil, vymyslel všechny herní charaktery a napsal pro ně dialogy. A o co ve hře vlastně půjde?

Schizm: Mysterious Journey

Píše se rok 2083. Lidé začali hojně osidlovat blízké i daleké vesmírné planety, na kterých si zakládali vesnice, města i celá průmyslová centra. Jednou takovou planetkou byl i Argilus, na nějž vkročil první člověk teprve zhruba před deseti měsíci. Teď je ale všude na Argilusu pusto a prázdno, všichni lidé někam zmizeli a proto není divu, že s nimi nemůže matička Země navázat kontakt. Možná právě proto zde byla vyslána zásobovací loď Angel s dvoučlennou posádkou. Jenže co čert nechtěl - téměř před cílem se porouchal ovládací systém lodi a posádce nezbylo než urychleně uniknout v záchranných raketkách. Oběma hrdinům se podařilo přežít a přistát na dvou vzdálených místech opuštěné planety... Jejich cíl je jasný - dostat se odsud pryč živí a zdraví.

Dva členové posádky = dva hlavní hrdinové, se kterými budete moci prozkoumávat nehostinnou krajinu plnou záhad a řešit množství hádanek nezávisle na sobě. Během hry se nevyhnete časté výměně informací (na dálku vysílačkou), i když některé úkoly budou vyžadovat vzájemnou kooperaci. Schizm: Mysterious Journey Díky tomu, že budete hrát střídavě za dva hrdiny, se eliminuje pocit osamění v pusté krajině, navíc tato skutečnost svou měrou přispívá k nelineárnímu průběhu celé hry.

Schizm bude adventura s 1st person perspektivou a její engine (nazvaný V-Cruise) je velmi podobný známému Omni3D od francouzského Crya. Na všech předrenderovaných lokacích se tedy budete moci volně rozhlížet o celých 360 stupňů a přechod mezi VŠEMI lokacemi bude vyplněn animací (podobně jako u Atlantisu 2). Celkové ovládání je výhradní záležitostí myši; rozporuplný je ale ten fakt, že pokud s kurzorem najedete na interaktivní místo na obrazovce, v inventáři se vám automaticky označí předmět, který lze na daném místě použít. Toto zjednodušení cíleně vede ke snížení obtížnosti hry, přesto však autoři tvrdí, že i hardcore adventuristovi by mělo dohrání hry trvat desítky hodiny. Další věcí, která by měla minimalizovat množství zákysů, je i možnost řešit většinu hádanek v libovolném pořadí. Zatuhnete-li tedy u jedné, můžete se v klidu věnovat jinému problému a třeba vás během jeho řešení napadne, jak předchozí zákys vyřešit. Co se samotných hádanek týče, setkáme se zde s mechanickými, logickými nebo i zvukovými puzzly, plus samozřejmé kombinování inventářních předmětů.

Schizm: Mysterious Journey

Ani po technické stránce by neměl Schizm zaostávat. Grafika sice poběží pouze v 640x480, ale v highcolouru, navíc s četnými animacemi na pozadí a množstvím FMV sekvencí, ve kterých budou vystupovat živí herci zasazení do předrenderovaného prostředí. Autoři slibují vysokou kvalitu grafiky, kde by neměl být znát rozdíl mezi grafikou lokací a animací přechodu mezi nimi (vzpomeňte na ten kontrast v Atlantisu 2: ostré animace vs rozmazané backgroundy). Zvukové efekty budou v 16-bitové kvalitě, samozřejmě stereo a pokud vlastníte 3D zvukovou kartu, můžete počítat i s její hardwarovou podporou. Dynamická hudba bude ve formátu MP3 (čili vysoká kvalita, ovšem taktéž vyšší zatížení procesoru) a měla by se měnit v závislosti na aktivitách hráče.

Vzhledem k obrovské rozsáhlosti (několik stovek lokací) a velkému množství kvalitní grafiky je Schizm navržen primárně pro DVD-ROM. Nemusíte však zoufat, dočkáme se i mírně "okleštěné" CD-ROM verze, počet CD si však v této chvíli netroufám odhadovat. Minimální konfigurace jest P II 300, 32 MB RAM, 200 MB instalace, 12xCD-ROM nebo 2xDVD-ROM, Windows 95/98/2000. Poslední velký otazník ale visí nad distributorem. Schizm měl být původně vydán společností Project 2 Interactive, ta ale letos v březnu zbankrotovala a s budoucností hry to vypadalo velmi bledě. Ředitel bývalého Project 2 ale nedávno založil novou společnost NCI Dotcom, která by se měla o všechny původní projekty Project 2 postarat. Takže snad nakonec všechno dobře dopadne a hry Schizm se dočkáme ještě letos o vánocích.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.