Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atmosféra, ze které naskakuje husí kůže. Scorn je jen pro otrlé

  14:45aktualizováno  14:45
Nezvyklý titul Scorn se odehrává v odpudivém prostředí. Hororový počin se totiž silně inspiruje švýcarským umělcem H. R. Gigerem, hlavním lákadlem proto bude nezvyklý svět se silnou atmosférou.

Prostředí připomíná nejtemnější noční můry a značně melancholické stavy ducha. Objevíte se tak v neznámém snovém světě, jehož jednotlivé části propojuje spletitá síť chodeb. Hrou díky tomu procházíte nelineárním způsobem.

Každá lokace má vlastní tematiku, příběhovou linii a vážou se k ní unikátní rébusy i postavy. Hraním navíc odemykáte další části světa, získáváte nové dovednosti, předměty a rozšiřujete arzenál. Scorn je nejlépe možné charakterizovat jako horor hraný z vlastního pohledu, díky zbraním však zahrnuje i menší množství akce.

Jednotlivé části prostředí připomínají bludiště a příběh vypráví přímo prostředí. Ze zážitku vás proto nevytrhávají filmové scény, které by vám ovládání braly z rukou.

S tím se však pojí i vyšší obtížnost hry. Titul totiž nezvýrazňuje klíčové prvky a hledání indicií je jednou z významných náplní hry. „Vše má svůj důvod a účel. Jen musíte zjistit jaký,“ píší tvůrci v oficiálních materiálech.

Fotogalerie

Vývojáři navíc za zásadní považují realistickou práci s prostředím. Když vaše postava zvedá předmět, vidíte ho v rukou. Když stisknete tlačítko či zatáhnete za páku, vidíte jak vaše ruka akci provádí.

K dispozici máte inventář a rozvážně je třeba přistupovat i ke střílení, máte totiž jen velmi omezený počet nábojů.

„Lidé musí přemýšlet nad tím, kdy útočit, kdy se raději schovat a jak jejich činy ovlivní okolní svět. Pro postup bude třeba využívat více herních stylů,“ tvrdí vývojáři.

Tvůrci projekt chtějí rozdělit do dvou částí a první díl plánují vydat v příštím roce. Slibují zároveň, že nevznikne žádný stahovatelný obsah, ani žádné pokračování. Příběh Scornu je ucelený a k jeho kompletnímu převyprávění poslouží právě ony dvě části.

Scorn momentálně usiluje o přízeň hráčů v rámci služby Early Access na Steamu.

Autor:


Témata: Umělec




Nejčtenější

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Battlefield 1
Nejsledovanější herní trailer má 50 milionů přehrání. A ty další?

Z letošních ukázek hráče zaujala první světová válka, fotbal, ale i hackování. Seznam nejpopulárnějších YouTube trailerů k titulům vydaným nejpozději v roce...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.