Svoje úvahy nad situací Hartsman odhalil serveru Massively. "Myslím si, že tradiční vývoj velkorozpočtových her a jejich distribuce jsou rozbité. Ať už jde o on-line hry pro masy hráčů, či jiné tituly," tvrdí.
"Dostáváme se do bodu, kdy velkorozpočtové hry musí být naprostou senzací, aby každého v ekosystému udržely na živu. Ať už jde o náklady vývojářské, vydavatelské či výrobu, prodejce a někdy i majitele platformy."
Filmový přístup prý fungoval, dokud společnosti dokázaly absorbovat chybné kroky a týmy se zvládaly poučit ze svých chyb. "Jak se výsledné náklady zvyšují, méně a méně společností to zvládá. V tom je chyba," tvrdí Hartsman. "Když se řeší, kdo z toho seznamu zaplatí instalatéra, platí se to zleva zprava. A začíná se u vývojářů."
Podle Hartsmana si situaci uvědomuje čím dál více tvůrců, a z tradičního ekosystému tak vystupují. Mění se také přístup přímo v rámci tradičního průmyslu. Každý vývojář začíná mít lepší pojetí o obchodní stránce a marketingové oddělení i ředitelé společností začínají produkt lépe chápat.
V minulosti se prý často mezi jednotlivými odděleními tvořila dělící linka. "Vývojáři, dělejte si jen své věci a nechte obchodníky, ať vyřeší obchodní záležitosti," naznačuje Hartsman zažitou mentalitu. Ale to se prý mění.