• Svižná hratelnost
  • Pár zajímavých nápadů
  • Pro jednoho hráče nepříliš zajímavé
  • Slabší technické zpracování
  • Omezený zbraňový arzenál

Zdařilá multiplayerová akce, která dokáže zabavit na dlouhou dobu. Pokud máte rádi sci-fi a střílečky obecně, tak o tomto titulu začněte uvažovat.

Section 8Připojit konzoli k internetu, to už není žádný problém ani u nás. Dost lidí to dělá, ale současně spousta hráčů maximálně vrazí ovladač kamarádovi a nějaké paření přes internet, to není pro ně. Pokud patříte ke druhé skupině, Section 8 není nic, co by vás mělo zvedat ze židle.

Je tu sice přítomen mód pro jednoho, ale v podstatě jde o malou ukázku toho, kolik srandy se dá užít, pokud se vrhnete do náruče internetového šílenství a užijete si Section 8 spolu s živými spoluhráči i protihráči.

Úkoly nejsou vůbec překvapivé.

Titul je střílečkou zasazenou do doby, kdy lidstvo ovládlo mezihvězdné cestování a začalo kolonizovat různé planety v galaxii pro své potřeby. Ale jak to tak bývá, vždy se objeví někdo, kdo dělá problémy. Skupina zvaná ARM of Orion začala motivovat Section 8okrajové planety, aby se odtrhly. Rebelanti na nich dokonce začali budovat vlastní armádu, s níž chtějí zorganizovat útok na vládu a ujmout se moci. Ale velení jejich plán odhalí a pošle osmou pěší jednotku, ve které je i vámi ovládaný hrdina Alex Corde, aby se s nepřáteli vypořádala.

Jak se to daří, je vám prezentováno skrze vcelku pěkné animace, ale upřímně řečeno, děj není nic, čím by se hra mohla hrdě vychloubat. Trošku to dokazuje, že tvůrci z TimeGate Studios brali singleplayerovou část jako druhotnou. Svědčí o tom i délka kampaně Alexe Corda, která není delší než pět hodin, což není zrovna moc.

Section 8Přesto - nebo možná právě proto - doporučujeme projít si singleplayer, který vás seznámí s tím, jak Section 8 funguje. Možná může posloužit jako takový trošku delší tutoriál. Jiný tu totiž nenaleznete (kromě pár textových oken v prvních minutách hraní), ale není potřeba, vše je intuitivní a logicky řešené, takže za pár minut už budete vědět co a jak a můžete se vesele oddávat likvidování protivníků.

Na začátku každé mise jste doslova vystřeleni z lodi a velmi rychle padáte k zemi. Ale nemusíte se bát, že se vaše postava rozprskne na zemi jako lívanec s malinovou marmeládou, všichni vojáci na sobě mají unikátní oblek, chcete-li brnění, které vás ochrání před následky dopadu.

Ale to není to jediné, co umí. Zvládá také generovat energetický štít, který vás ochrání před palbou. Samozřejmě ne navždy, po pár zásazích se vyčerpá, ale když o něj přijdete, stačí se skrýt před protivníkovou palbou a on se doplní automaticky.

Section 8Navíc s ním můžete zrychlit svůj běh. Pokud začnete běhat, uvidíte ukazatel, jenž se naplňuje. Pokud běžíte dostatečně dlouho, rozběhnete se ještě mnohem rychleji, ale opět ne na věky. Zrychlený běh můžete provozovat jen několik desítek vteřin.

Co vás jistě potěší, je přítomnost jetpacku. Neradujte ale se předčasně, nebudete poletovat nad bojištěm a odstřelovat nic netušící oběti z ptačí perspektivy. Jetpack má určitý limit, a pokud ho vyčerpáte, řítíte se k zemi. Místo létání je tedy spíše vhodný k rychlému úniku před bezprostředním nebezpečím nebo k překonání překážek, jakými jsou zdi a podobně.

Během hraní máte neustále zobrazenou minimapu, na které vidíte (pokud jste dostatečně blízko) vaše nepřátele, vaše spojence a cíl vašeho zájmu. Taktéž zaznamenáte rudé zóny, a pokud do nich vkročíte, tak se vám dostane varování. Jestli si budete chtít hrát na hrdiny a neuposlechnete ho, pak budete jednoduše Section 8automaticky zabiti, nikdo si s vámi nebude brát servítky. Ale herní plocha, na které pobíhat můžete, je dostatečně velká, abyste se necítili svázáni.

Úkoly nejsou vůbec překvapivé. Buďto musíte doběhnout k počítači a aktivovat ho, nebo vypnout, popřípadě ho udržet ve své moci po určitý čas, nebo chránit konvoj, či zlikvidovat rivalské důstojníky. Žádné složitosti se nekonají.

S financemi ale nakládejte opatrně, je jich omezené množství

Je to řešeno jednoduchým stylem, doběhnete na určité místo, kde se postaráte o ty, kteří se vám postaví do cesty, splníte, co máte, je vám oznámen váš další postup, vy běžíte o kousek dál, tam se postaráte o další vojáky, uděláte to, co udělat máte, a běžíte dál. Nic objevného.

Section 8Ukládání probíhá automaticky, v podstatě vždy, když je dokončen daný cíl. Jestliže (a že se to stane mnohokrát) zemřete, pak jste opět vysazeni z lodi a můžete si během svého letu na pevnou zem vybrat přesný bod svého dopadu. Doslova tak můžete skočit protivníkům do zad. Tím pádem je vyřešen problém s tím, že se neustále objevujete na stejném místě, kde může číhat vychytralý nepřítel a odrovnat vás dříve, než se rozhlédnete. Ale je to vykoupeno nebezpečím, že pokud vás rival zaznamená, není problém vás sestřelit ještě ve vzduchu.

Dle našeho názoru je docela sporně vyřešeno doplňování střeliva. Nesbíráte ho po padlých, ale je vám doplněno až u terminálů. K těm buďto musíte dojít, nebo doslova spadnou z nebes. Pokud se vám stane, že budete nešetrně zacházet se svými náboji, může klidně dojít k tomu, že vám nezbude nic jiného než sbírat kamení a zkoušet ho házet po rivalech (ne, nejde to).

Section 8U těchto zásobovacích jednotek ale můžete provádět i jiné věci. Můžete si dle libosti upravit svou postavu. Existuje tu rozdělení do tříd, takže si tu můžete vybrat, jestli chcete standardního pěšáka nebo například odstřelovače, ale každého si můžete přizpůsobit vašim požadavkům. Všichni mají dvě primární zbraně a dva sekundární předměty. Vše můžete měnit podle toho, co vám přijde nejlepší. Není tak problém dát odstřelovači do rukou kulomet, raketomet, granát a léčicí jednotku. Pokud jste na to příliš líní, je tu předdefinované vybavení pro různé styly boje, takže se nemusíte o nic starat.

V arzenálu najdete zmíněný kulomet, raketomet, oblíbenou brokovnici, odstřelovací pušku nebo pistole. Sekundární inventář nabízí granáty, časované výbušniny, nože, popřípadě léčicí jednotky. Ovšem upravit můžete i pasivní vlastnosti. Máte určitý počet slotů, do kterých lze "vkládat" atributy, jako je zvýšení odolnosti vašeho obleku, silnější účinek zbraní nebo lepší výkon pro jetpack. Jde o hodně zjednodušený RPG Section 8model, ale pokud strávíte nad svým vojákem dostatek času, můžete jeho schopnosti výrazně ovlivnit. Uložit si můžete mnoho kombinací, ze kterých lze u terminálu vybírat společně s těmi, které jsou předem dané.

To vše je zdarma, ale v určitých momentech budete mít k dispozici malou částku dolárků, kterou můžete utratit. Lze nakoupit a umístit například zásobovací jednotku, obrněná vozidla, věže proti vzdušným nebo pozemním cílům, těžká brnění. S financemi ale nakládejte opatrně, je jich omezené množství a je více než vhodné rozmyslet si, do čeho investovat.

TimeGate Studios

Toto vývojářské studio bylo založeno už v roce 1998 v městě se sladkým názvem Sugar Land (Texas). Do dnešní doby vypustli na trh 7 her, například sérii strategií KOHAN nebo rozšíření pro F.E.A.R (Extraction Point, Perseus Mandate a Files). Jejich KOHAN: Immortal Sovereigns byl vyhlášen strategií roku 2001 několika herními médii a obdržel více než 30 herních cen. V současné době chystají MMO, o kterém zatím nejsou známy žádné detaily.

Section 8Během hraní můžete použít také možnost automatického zaměření. Pokud zacílíte na nepřítele a stisknete žádané tlačítko, vaše zbraň na něj bude několik vteřin mířit sama, i když se bude pohybovat. Po skončení časového limitu to ale nějakou dobu nepůjde a vy se budete muset spolehnout jen na své vlastní oči.

Kromě kampaně se dočkáte i Instant Action, kde si navolíte mapu, počet hráčů a další záležitosti a můžete se pustit do hraní, a samozřejmě multiplayer, který je otevřený pro 32 vlastníků Xboxu 360 nebo 40 vlastníků PC. Playstation 3 verze měla být také dostupná, ale zdá se, že ta v dohledné době nevyjde, přestože tvůrci tvrdí, že existuje.

Pokud nebude dostatek živých protihráčů, volná místa jsou zaplněna roboty, kteří jsou vcelku aktivní a počínají si většinou logicky. Žijící bytost sice nenahradí, ale jako záskok fungují docela slušně. Multiplayer operuje se stejnými cíli jako singleplayer – Section 8dobytí, získání či udržení žádaných míst, k výhře je potom žádáno, abyste získali určitý počet bodů, které jsou odměnou za jednotlivé úkoly.

Hra trošku pokulhává po technické stránce. Není to žádná sláva. Section 8 je vyvinuta na Unreal Engine 3, ale zrovna ho "nevyšťavuje". Jednotlivé mapy jsou v mnoha případech vizuálně nevýrazné, budovy jsou jednotvárné a textury nejsou z nejdetailnějších. Animace postav ale relativně ujde, stejně jako zvuky a dabing.

Pokud bychom hodnotili Section 8 z multiplayerového hlediska, pak jsme spokojeni. Jde o divokou rychlou střílečku, která nabízí pár slušných a nepříliš okoukaných nápadů. Jediné, co může zamrzet, je omezený arzenál (některé kousky z něj jsou navíc víceméně nepoužitelné). Ale v  případě, že nejste vyznavači on-line hraní, tak budete zklamáni. Pár hodin u Section 8 strávit můžete, ale žádný hlubší zážitek ve vás nezanechá. Buď tedy zvažte, že kouzlo hraní přes internet objevíte, nebo zvolte jiný titul.

75 %

63 %

Doposud hodnotilo 70 čtenářů