Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm důvodů, proč bude Diablo III velký hit

aktualizováno 
Diablo III je léta očekávaná akční hra na hrdiny. Po vyzkoušení betaverze nabízíme sedm důvodů, proč si myslíme, že bude velmi úspěšná.

Prakticky po pár minutách hry je zřejmé, že se Diablo III hraje stejně jako předchozí dva díly.

Vzpomínka

Jak se představovalo Diablo III na akci Blizzard Worldwide Invitational v Paříži v roce 2008.

Diablo III

Domněnky, že se Diablo III více přiblíží jiné populární hře ze stejné stáje, World of WarCraft, se ukázaly jako liché.

Jistě, obě hry se částečně vykrádají pokud jde o dovednosti postav, ovšem z herního hlediska je to Diablo.

Na původní díly nechávají vzpomenout nejen různé odkazy, ale třeba i zvuky, hudba a jednoduché ovládání.

Diablo III opouští systém, kdy za získanou úroveň hráč investuje získaný bod do stromu dovedností. Nově automaticky získáváte schopnosti po úrovních, žádné body nikam neinvestujete.

Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3

Trik je v tom, že počet aktivních dovedností je omezen (a zvyšuje se spolu s úrovní). Maximálně půjde mít šest aktivních dovedností a tři pasivní, přičemž je lze kdykoliv měnit, například podle situace.

Každou dovednost potom zásadním způsobem mění přiřazená runa. A je to zábava. Ostatně, na oficiální stránkách je k dispozici interaktivní kalkulačka dovedností.

Už betaverze naznačila, že kombinací, jak postavu hrát, bude víc než dost. Diablo III dále nabízí čtyři atributy: útok, přesnost, obranu a vitalitu. Atributy se sice po získání úrovně zvýší automaticky, stále jsou tu ovšem předměty, kterými je ovlivňujete.

Diablo III vypadá naživo mnohem lépe, než na statických obrázcích. Například i na padlé protivníky ještě reaguje tlaková vlna. Když pak hru vidíte v pohybu, v původních barvách nezatížených kompresí, získá si vás.

Hra nemá příliš vysoké nároky na HW, bez problémů si ji zahrajete i na několik let starých herních strojích a noteboocích s vlastní grafikou.

Diablo II recenze

retro

Ačkoliv uváděné požadavky na hardware (Pentium 233, 32 MB RAM a akcelerátor s 8 MB RAM) jsem v pohodě překročila (Celeron 450, 128 MB RAM a Riva TNT 2 Ultra s 32 MB RAM), davové válečné scény mi sem tam škubaly a výjimečně se přímo pozastavily.
- číst recenzi

Právě HW nenáročnost bývá základem úspěchu. Minimální požadavky jsou:

PC
OS: Windows XP /Vista/ 7 s DirectX 9.0c
Procesor: Intel Pentium D 2.8 GHz nebo AMD AthlonTM 64 X2 4400+
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT nebo ATI Radeon X1950 Pro

Mac
OS: Mac® OS X 10.6.8
Procesor: Intel Core 2 Duo
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600M GT nebo ATI Radeon HD 2600

Dodejme, že požadavky odpovídají betaverzi.

Betaverzi projedete za necelé dvě hodiny, málokdo tím ovšem skončí. Jsou zde ještě další čtyři postavy k vyzkoušení. Ve výsledku tak s krátkou ukázkou strávíte víc času než s leckterou plnou hrou. A to se nestává často. Diablo III totiž opět exceluje v tom, co vždycky umělo: pohltit.

Diablo III nabízí víc textů, rozhovorů a možností, jak se do příběhu ponořit, přesto je akce vždy na prvním místě.

"Jedinou jistotu, kterou nabízí období míru, je válka."

Například svitek nalezený během bitevní vřavy odvypráví svůj příběh, ale nijak neruší boj. Možná naopak, boj ruší vyprávění. Důležité zápisky si lze kdykoliv znovu přečíst.

Daleko větší je ale i interakce s prostředím: nalezený parťák je víc ukecaný, i v kobkách potkáváte postavy, či spíš duchy. Svět je mnohem živější než dříve. Pokud se ve stejném duchu jako beta ponese celá hra, máme se nač těšit.

Diablo III nabízí barbara, lovce démonů, mnicha, šamana a kouzelníka. Každou postavu definuje unikátní sada schopností a zdroje, skrze které používá své dovednosti.

"Ten, který ukrývá svou temnou duši, překvapen nocí při poledním slunci, je uvězněn ve svém vlastním žaláři." John Milton

A pak je tu herní styl. Hra za barbara je intenzivní, tančí mezi nepřáteli, rozdává a dostává rány. Jedna sada útoků generuje rage (zuřivost), kterou využívá druhá sada útoků. Kolekci schopností uzavírají ty, které se hodí jen v některých situacích.

Naproti tomu takový šaman si raději vyvolá pomocníky a do děje zasahuje zpovzdálí.

Ale způsobů, jak postavy hrát, je celá řada. Potvrzují to i zkušenosti uživatelů, kteří sdílejí své "buildy", tedy interaktivní náhledy toho, jak chtějí hrát.

Autor:




Nejčtenější

Hitman (2016)
Vyzkoušejte si úvodní epizodu Hitmana zdarma

První epizoda skvěle hodnoceného Hitmana z loňského roku je ode dneška k dispozici zdarma na všechny platformy.  celý článek

Get Even
RECENZE: Get Even fantasticky kombinuje horor, detektivku a střílečku

O novince z Polska s názvem Get Even slyšíte dost možná poprvé. V originálně pojaté hře si užijete kombinaci detektivního příběhu, horroru, střílečky i...  celý článek

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.