Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm důvodů, proč bude Diablo III velký hit

aktualizováno 
Diablo III je léta očekávaná akční hra na hrdiny. Po vyzkoušení betaverze nabízíme sedm důvodů, proč si myslíme, že bude velmi úspěšná.

Prakticky po pár minutách hry je zřejmé, že se Diablo III hraje stejně jako předchozí dva díly.

Vzpomínka

Jak se představovalo Diablo III na akci Blizzard Worldwide Invitational v Paříži v roce 2008.

Diablo III

Domněnky, že se Diablo III více přiblíží jiné populární hře ze stejné stáje, World of WarCraft, se ukázaly jako liché.

Jistě, obě hry se částečně vykrádají pokud jde o dovednosti postav, ovšem z herního hlediska je to Diablo.

Na původní díly nechávají vzpomenout nejen různé odkazy, ale třeba i zvuky, hudba a jednoduché ovládání.

Diablo III opouští systém, kdy za získanou úroveň hráč investuje získaný bod do stromu dovedností. Nově automaticky získáváte schopnosti po úrovních, žádné body nikam neinvestujete.

Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3

Trik je v tom, že počet aktivních dovedností je omezen (a zvyšuje se spolu s úrovní). Maximálně půjde mít šest aktivních dovedností a tři pasivní, přičemž je lze kdykoliv měnit, například podle situace.

Každou dovednost potom zásadním způsobem mění přiřazená runa. A je to zábava. Ostatně, na oficiální stránkách je k dispozici interaktivní kalkulačka dovedností.

Už betaverze naznačila, že kombinací, jak postavu hrát, bude víc než dost. Diablo III dále nabízí čtyři atributy: útok, přesnost, obranu a vitalitu. Atributy se sice po získání úrovně zvýší automaticky, stále jsou tu ovšem předměty, kterými je ovlivňujete.

Diablo III vypadá naživo mnohem lépe, než na statických obrázcích. Například i na padlé protivníky ještě reaguje tlaková vlna. Když pak hru vidíte v pohybu, v původních barvách nezatížených kompresí, získá si vás.

Hra nemá příliš vysoké nároky na HW, bez problémů si ji zahrajete i na několik let starých herních strojích a noteboocích s vlastní grafikou.

Diablo II recenze

retro

Ačkoliv uváděné požadavky na hardware (Pentium 233, 32 MB RAM a akcelerátor s 8 MB RAM) jsem v pohodě překročila (Celeron 450, 128 MB RAM a Riva TNT 2 Ultra s 32 MB RAM), davové válečné scény mi sem tam škubaly a výjimečně se přímo pozastavily.
- číst recenzi

Právě HW nenáročnost bývá základem úspěchu. Minimální požadavky jsou:

PC
OS: Windows XP /Vista/ 7 s DirectX 9.0c
Procesor: Intel Pentium D 2.8 GHz nebo AMD AthlonTM 64 X2 4400+
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT nebo ATI Radeon X1950 Pro

Mac
OS: Mac® OS X 10.6.8
Procesor: Intel Core 2 Duo
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600M GT nebo ATI Radeon HD 2600

Dodejme, že požadavky odpovídají betaverzi.

Betaverzi projedete za necelé dvě hodiny, málokdo tím ovšem skončí. Jsou zde ještě další čtyři postavy k vyzkoušení. Ve výsledku tak s krátkou ukázkou strávíte víc času než s leckterou plnou hrou. A to se nestává často. Diablo III totiž opět exceluje v tom, co vždycky umělo: pohltit.

Diablo III nabízí víc textů, rozhovorů a možností, jak se do příběhu ponořit, přesto je akce vždy na prvním místě.

"Jedinou jistotu, kterou nabízí období míru, je válka."

Například svitek nalezený během bitevní vřavy odvypráví svůj příběh, ale nijak neruší boj. Možná naopak, boj ruší vyprávění. Důležité zápisky si lze kdykoliv znovu přečíst.

Daleko větší je ale i interakce s prostředím: nalezený parťák je víc ukecaný, i v kobkách potkáváte postavy, či spíš duchy. Svět je mnohem živější než dříve. Pokud se ve stejném duchu jako beta ponese celá hra, máme se nač těšit.

Diablo III nabízí barbara, lovce démonů, mnicha, šamana a kouzelníka. Každou postavu definuje unikátní sada schopností a zdroje, skrze které používá své dovednosti.

"Ten, který ukrývá svou temnou duši, překvapen nocí při poledním slunci, je uvězněn ve svém vlastním žaláři." John Milton

A pak je tu herní styl. Hra za barbara je intenzivní, tančí mezi nepřáteli, rozdává a dostává rány. Jedna sada útoků generuje rage (zuřivost), kterou využívá druhá sada útoků. Kolekci schopností uzavírají ty, které se hodí jen v některých situacích.

Naproti tomu takový šaman si raději vyvolá pomocníky a do děje zasahuje zpovzdálí.

Ale způsobů, jak postavy hrát, je celá řada. Potvrzují to i zkušenosti uživatelů, kteří sdílejí své "buildy", tedy interaktivní náhledy toho, jak chtějí hrát.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.