Diablo 3

Diablo 3 | foto: Blizzard

Sedm důvodů, proč bude Diablo III velký hit

  • 80
Diablo III je léta očekávaná akční hra na hrdiny. Po vyzkoušení betaverze nabízíme sedm důvodů, proč si myslíme, že bude velmi úspěšná.
1.
Je to pořád Diablo

Prakticky po pár minutách hry je zřejmé, že se Diablo III hraje stejně jako předchozí dva díly.

Vzpomínka

Jak se představovalo Diablo III na akci Blizzard Worldwide Invitational v Paříži v roce 2008.

Diablo III

Domněnky, že se Diablo III více přiblíží jiné populární hře ze stejné stáje, World of WarCraft, se ukázaly jako liché.

Jistě, obě hry se částečně vykrádají pokud jde o dovednosti postav, ovšem z herního hlediska je to Diablo.

Na původní díly nechávají vzpomenout nejen různé odkazy, ale třeba i zvuky, hudba a jednoduché ovládání.

2.
Systém dovedností je dobře vyřešený

Diablo III opouští systém, kdy za získanou úroveň hráč investuje získaný bod do stromu dovedností. Nově automaticky získáváte schopnosti po úrovních, žádné body nikam neinvestujete.

Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3

Trik je v tom, že počet aktivních dovedností je omezen (a zvyšuje se spolu s úrovní). Maximálně půjde mít šest aktivních dovedností a tři pasivní, přičemž je lze kdykoliv měnit, například podle situace.

Každou dovednost potom zásadním způsobem mění přiřazená runa. A je to zábava. Ostatně, na oficiální stránkách je k dispozici interaktivní kalkulačka dovedností.

Už betaverze naznačila, že kombinací, jak postavu hrát, bude víc než dost. Diablo III dále nabízí čtyři atributy: útok, přesnost, obranu a vitalitu. Atributy se sice po získání úrovně zvýší automaticky, stále jsou tu ovšem předměty, kterými je ovlivňujete.

3.
Naživo vypadá lépe

Diablo III vypadá naživo mnohem lépe, než na statických obrázcích. Například i na padlé protivníky ještě reaguje tlaková vlna. Když pak hru vidíte v pohybu, v původních barvách nezatížených kompresí, získá si vás.

4.
Spustíte ho i na starších strojích

Hra nemá příliš vysoké nároky na HW, bez problémů si ji zahrajete i na několik let starých herních strojích a noteboocích s vlastní grafikou.

Diablo II recenze

retro

Ačkoliv uváděné požadavky na hardware (Pentium 233, 32 MB RAM a akcelerátor s 8 MB RAM) jsem v pohodě překročila (Celeron 450, 128 MB RAM a Riva TNT 2 Ultra s 32 MB RAM), davové válečné scény mi sem tam škubaly a výjimečně se přímo pozastavily.
- číst recenzi

Právě HW nenáročnost bývá základem úspěchu. Minimální požadavky jsou:

PC
OS: Windows XP /Vista/ 7 s DirectX 9.0c
Procesor: Intel Pentium D 2.8 GHz nebo AMD AthlonTM 64 X2 4400+
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT nebo ATI Radeon X1950 Pro

Mac
OS: Mac® OS X 10.6.8
Procesor: Intel Core 2 Duo
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600M GT nebo ATI Radeon HD 2600

Dodejme, že požadavky odpovídají betaverzi.

5.
Je návykové

Betaverzi projedete za necelé dvě hodiny, málokdo tím ovšem skončí. Jsou zde ještě další čtyři postavy k vyzkoušení. Ve výsledku tak s krátkou ukázkou strávíte víc času než s leckterou plnou hrou. A to se nestává často. Diablo III totiž opět exceluje v tom, co vždycky umělo: pohltit.

6.
Vypráví příběh, ale akce je na prvním místě

Diablo III nabízí víc textů, rozhovorů a možností, jak se do příběhu ponořit, přesto je akce vždy na prvním místě.

"Jedinou jistotu, kterou nabízí období míru, je válka."

Například svitek nalezený během bitevní vřavy odvypráví svůj příběh, ale nijak neruší boj. Možná naopak, boj ruší vyprávění. Důležité zápisky si lze kdykoliv znovu přečíst.

Daleko větší je ale i interakce s prostředím: nalezený parťák je víc ukecaný, i v kobkách potkáváte postavy, či spíš duchy. Svět je mnohem živější než dříve. Pokud se ve stejném duchu jako beta ponese celá hra, máme se nač těšit.

7.
Nabízí pět různých postav

Diablo III nabízí barbara, lovce démonů, mnicha, šamana a kouzelníka. Každou postavu definuje unikátní sada schopností a zdroje, skrze které používá své dovednosti.

"Ten, který ukrývá svou temnou duši, překvapen nocí při poledním slunci, je uvězněn ve svém vlastním žaláři." John Milton

A pak je tu herní styl. Hra za barbara je intenzivní, tančí mezi nepřáteli, rozdává a dostává rány. Jedna sada útoků generuje rage (zuřivost), kterou využívá druhá sada útoků. Kolekci schopností uzavírají ty, které se hodí jen v některých situacích.

Naproti tomu takový šaman si raději vyvolá pomocníky a do děje zasahuje zpovzdálí.

Ale způsobů, jak postavy hrát, je celá řada. Potvrzují to i zkušenosti uživatelů, kteří sdílejí své "buildy", tedy interaktivní náhledy toho, jak chtějí hrát.