Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Applu se objevil v kanceláři vývojářů z Valve a rozvířil spekulace

aktualizováno 
Firma Apple v posledních letech opět vítá hry, spolupráce s vývojářskou společností Valve by tak mohla značit pozoruhodnou budoucnost. Šéf Applu, kterým je Tim Cook, se 13. dubna podle serveru AppleInsider objevil v kancelářích Valve. Tedy společnosti, která vytvořila tituly jako Half-Life, Portal či Left 4 Dead.

Možný prototyp Steam Boxu, konzole od společnosti Valve

Koho a z jakých důvodů byl Cook navštívit, není známo. Společnost Apple se nicméně od spuštění digitální distribuce AppStore opětovně soustředí i na herní průmysl. Ke spuštění AppStore došlo v roce 2008 a hry se podílejí na stabilním přísunu financí pro Apple.

Vývojáři z Valve však v minulosti hovořili o návštěvách zaměstnanců z Applu s despektem. Návštěvy prý nevedly k žádným viditelným výsledkům. Lidé z Applu údajně vždy žádali rady, a každý rok navíc přišla jiná skupina zaměstnanců, která netušila o té předchozí. Společný čas tak Valve označovalo za bezvýsledný.

Společnost však i přesto o tři roky později představila verzi digitální distribuce Steam pro platformu Apple. Jablíčkářům též postupně nabídla i řadu svých titulů.

Jablková revoluce

Apple by například mohl ve spolupráci s Valve vyvinout revoluční konzoli (čtěte více), o které v březnu na internet prosákly informace. Valve později nevyvrátilo, že se zařízením experimentuje. Verze, která by však mohla spatřit svět, je prý na míle vzdálená.

Podle původních zpráv by Valve nicméně pro konzoli nejraději nabídlo jen softwarové řešení a hardware přenechalo společnostem, které s jeho výrobou již mají zkušenosti. I takovým směrem by se mohla případná spolupráce obou firem ubírat.

Valve se navíc netají experimenty s biometrickými technologiemi, které testuje například na speciální verzi kooperativní zombie hry Left 4 Dead 2 (číst recenzi).

Hra reaguje například na pulz hráčů či rozšíření zorniček a herní dynamiku následně upravuje podle míry jejich rozrušení. V závislosti na situaci tak například přidává či ubírá monstra. Rozdíl mezi tradiční hrou a herní náplní ovlivněnou rozpoložením hráčů je prý jako den a noc.

Autor:




Nejčtenější

Get Even
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.